Piva za znalce i istinske šmekere

Mi radimo pivo i za one koji ga ne vole ...

piše: Saša Špiranec

foto: Sandra Šimunović

Mi radimo pivo za one koji ne vole pivo, našalio se Andrej Čapka, suvlasnik Zmajske pivovare i majstor pivar odgovoran za recepte i ideju pokretanja prve kraft pivovare u Hrvata. Nije, naravno, mislio doslovno, nego je dao do znanja da publika na koju cilja nije ona koja troši pivo iz litrenih i dvolitrenih plastičnih boca, nego sasvim drugog profila.

Bujajuća pivska scena okupljena oko portala Pivarstvo i barova poput Tolkien’s house, koji su kult kraft pivarstva i home brewinga podigli na zavidnu razinu, dobila je konačno i svog prvog predstavnika u svijetu flaširanih piva. Na zagrebačkoj Trešnjevci osvanula je pivovara kao posljedica poduzetničkog pothvata pivskih entuzijasta, Andreja Čapke i Hrvoja Čirjaka. Andrej je mastermind kreacije piva i proizvodnog procesa, a Hrvoje je zadužen za ekonomsku stranu projekta, financijsku konstrukciju i brigu o tržištu.

Ambiciozni momci

Nova pivovara osim dvojice osnivača ima još samo jednog zaposlenika, Andrejeva kolegu pivara Bojana Papa. Racionalnost na početku projekta daje signal da su momci svjesni osjetljivosti trenutka i tržišta na koje su zakoračili. Naime, hrvatsko tržište piva trenutačno je razdijeljeno između tri giganta koji marketinškim ulaganjima u ugostiteljske objekte čvrsto drže kontrolu nad asortimanom i tako sprečavaju ulaz konkurenciji. Međutim, količina koju Zmajska pivovara planira proizvoditi, samo 1500 hektolitara na godinu, toliko je mala da se lako može prodati alternativnim kanalima neovisnim barovima i specijaliziranim beer shopovima. Osim toga, proizvod Zmajske pivovare uopće nije konkurencija konvencionalnom pivarstvu, nego nadopuna.

Alternativno pivarstvo

Naime, Zmajska pivovara se ne bavi najstandardnijim oblikom piva – lagerom, nego tržišno zanemarivim kategorijama, porterom i pale aleom. Ipak, utjecaj alternativnog pivarstva na pivsku scenu je usprkos malim količinama zapravo krucijalan, što bi u konačnici trebalo odgovarati i velikima. Pivo je zahvaljujući alternativnoj sceni sve više i sve češće tema razgovora, redovito se organiziraju prijateljska druženja i kušanje najrazličitijih tipova, organiziraju se edukacije raspoznavanja okusa. Jedostavno, pivo postaje in. Prva probna količina u Zmajskoj pivovari proizvedena je 8. srpnja 2014., i od tada do danas traje uhodavanje i usavršavanje recepata.

U međuvremenu se krenulo s proizvodnjom piva u bačvama koje su se već ustalile u ponudi specijaliziranih pivskih barova, a ovih dana su na tržište konačno krenule i boce. Zasad su u ponudi dvije, Porter i Pale ale, a u budućnosti se planira razviti još desetak etiketa. Pale ale je session pivo. Stvoreno za opušteno uživanje, s jasnim karakterom kraft piva, izraženom gorčinom i atraktivnom svježinom. Nešto je jače narančasto-jantarne boje. Snage je kao i standardno pivo, ali je aromatski iznimno atraktivno, s nesvakidašnjim citrusno-tropskim aromama. Porter, ili kako Andrej zbog 6,5% snažnog alkohola ističe, robust Porter je tamno pivo.

Nesvakidašnje arome

U okusu pršti svježinom i izvornim okusom slada. Nije gust ili težak kao što može biti zaslađeno crno pivo. Stilski je blizak klasičnim engleskim uzorima te kategorije. Srednjeg tijela, zbog čega je prilično pitak, a istovremeno je vrlo kompleksan. I u ustima i na nosu. Od aroma dominiraju pržena kava i sirov plod kakaovca. Pun je slasti, a gorčina je zahvaljujući ekstraktnosti manje izražena nego u Pale alea. Zasigurno jedno od ponajboljih piva svoje kategorije na našem tržištu trenutačno.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. travanj 2024 22:33