SLATKA ZARADA NA VIŠKU KILOGRAMA

PROBLEM PRETILOSTI: 40 milijuna Brazilaca je siromašno, ali i pretilo!

 Getty Images
Od oko 200 milijuna Brazilaca, njih čak više od 40 milijuna svrstano je u kategoriju siromašnog stanovništva. Danas to više nisu neuhranjene, mršave osobe, nego sasvim suprotno - pretili ljudi.
Od oko 200 milijuna Brazilaca, njih čak više od 40 milijuna svrstano je u kategoriju siromašnog stanovništva. Danas to više nisu neuhranjene, mršave osobe, nego sasvim suprotno - pretili ljudi.

U budućnosti će velik problem postajati sve veći. Stanje je alarmantno, konačno je i javnost osviještena o problemu, političari su počeli tražiti rješenja. Usput rečeno, korelacije siromaštva i pretilosti itekako su značajan fenomen i za Hrvatsku. Od niza brazilskih projekata, jedan je posebno zanimljiv, između ostalog i zato što se već provodi. Osmišljena je akcija kvalitetnih obroka u školama koje pohađaju djeca iz favela. Angažirani su nutricionisti i kuhari te je razrađen zdrav i ukusan jelovnik. Djeci se svakodnevno priprema ručak u kojem je naglasak na svježem voću i povrću.

Brasilia, Brazil - March 01, 2017: Businesses in Brasilia. Woman buying fruit and vegetables from street stall
Getty Images

Za mnoge je klince to jedini kvalitetan obrok i uživaju u njemu. Naime, kod kuće im pripremaju hranu iz vrećica i limenki jer je to najjeftinija roba iz supermarketa. U opisanu je akciju uloženo mnogo truda i novca. Koncept i izvedba su, reklo bi se, gotovo savršeni. Projekt sponzorira jedna od najvećih i najmoćnijih svjetskih korporacija, Nestlé. Posebno je zanimljivo što taj veliki sponzor nije tražio da se u školama brendira njegovo ime. Za svaku pohvalu. Ipak, Nestlé su neki kritičari oštro napali jer je u svijesti stanovnika postao inačica za dobrotvora, a u biti, u trgovinama njihovi su proizvodi, razne slastice, umaci i instant-prašci, kalorijske bombe pretrpane šećerom lako dostupni i jeftini.

Colorful painted buildings of Favela  in Rio de Janeiro Brazil
Getty Images/iStockphoto

To je dakako, sušta suprotnost sponzorstvu akcije. Na kritike su u Nestléu odgovorili kako su oni otvoreni za promjene, ali te promjene, kako kažu, ne mogu doći preko noći. U međuvremenu godišnji promet Nestléa samo u Brazilu premašuje četiri milijarde dolara i stabilno raste, čak i u krizi. Sladak je to profit utemeljen u prvom redu na jeftinom šećeru.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
09. prosinac 2025 06:12