Braća Chiavalon najnagrađivaniji su proizvođači maslinovog ulja u Istri, a prepoznati su i na svjetskoj razini. Prošle godine su uvršteni u 25 maslinovih ulja svijeta iz ekološkog uzgoja, prepoznati su od strane vodiča Flos Olei koji se smatra biblijom za maslinova ulja, a ove godine slavili su zlatna odličja na brojnim međunarodnim natjecanjima.
Nedavno su na tržište plasirali dva nova blenda koja su dijametralno suprotna. Romano, vrlo blago i nenametljivo, ali u isto vrijeme voćno i aromatično za riblja jela i Atilio, vrlo intenzivno, pikantno, gorko i vrlo aromatično maslinovo ulje za meso. Novi blendovi nastali su iz želje da približe i pojednostave upotrebu ekstra djevičanskog maslinovog ulja kod šire publike.
Puno smo razgovarali s našim prijateljima chefovima što hrvatskim što stranim koji u uvelike doprinijeli razvitku Atilija i Romana. Kada smo došli do finalnih blendova spontano se je nametnulo da dobiju imena upravo po naša dva nonića.
Atilio je rođen u malom zaseoku Kinkeli kod Cera i od malena je obožavao meso i sve varijante mesnih jela. Sjećam se kako nam je, kad smo bili mali, prepričavao da su kao djeca bili jako siromašni i više puta u tjednu bili više gladni nego siti, a jelo koje mu je još od najranijeg djetinjstva bilo apsolutno najdraže je „kapuz z ovcon“ - otkrio nam je Tedi Chiavalon.
Romano s druge strane rođen u Vodnjanu u vrlo siromašnoj obitelji od malena je koristio svaku priliku da uživa u morskim jelima. Sjećam se tako priče kako bi obitelj jela palentu koju su toćali u ulju na kojem su frigali samo par sardela jer za više nisu imali novaca. - rekao nam je Sandi Chiavalon pa nastavio - još za vrijeme Italije znali su kupiti cijelu vreću rakova (grancevola na vodnjanskom dijalektu) za samo 50 centi. Rakovi su tada bili hrana za siromašne. Posebno mi je važna uspomena kako me samo par sati prije njegove smrti zamolio me da idem na more i izronim mu par kila mušula (kunjke). Zaista je bio strastveni ljubitelj ribe, školjaka i mekušaca.
Što se tiče samog vizualnog identiteta, sama etiketa pa i izbor boja rezultat je dugogodišnje suradnje s ekipom iz Brukete i Žinića koji su i s ovom linijom etiketa odradili vrhunski posao.
Što se tiče prodaje, ulje je dostupno kod njih u shopu na gospodarstvu, u duty free shopovima u Zagrebu i Dubrovniku, a dobro su ga prihvatili i chefovi.
Melkior Bašić iz Jadranka Hotels&Villas i David Skoko prvi su koji su nam poslali povratne informacije i uvrstili ga u svoje karte ulja za ovu sezonu. Ove godine su oba ulja u limitiranoj seriji od svega nekoliko tisuća boca, ali već za novu berbu planiramo povećati količine ako nam priroda dopusti.
Ambiciozan projekt u dolini Raše
Osim divnih maslinovih ulja, vrijedno je za spomenuti ambiciozni projekt koji su pokrenuli prije dvije godine, a radi se o poljoprivrednom zemljištu u dolini rijeke Raše gdje su krenuli s ekološkim uzgojem žitarica, a od ove godine i s uzgojem povrća.
Prije dvije godine uzeli smo u dugoročni najam državno poljoprivredno zemljište u dolini rijeke Raše. Radi se o ukupno 185 ha zemlje koja je bila zapuštena nekoliko desetljeća. Još lani smo zemlju stavili u funkciju, a pritom smo iskrčili i očistili 72 km odvodnih kanala. Cijelo je zemljište 2m ispod razine mora tako da sustavom odvodnih kanala u suradnji s Hrvatskim vodama konstantno motrimo razinu vode i time štitimo polja od poplava, ali i koristimo iste za navodnjavanje - objasnio nam je Sandi pa nastavio - lani smo krenuli sa uzgojem ekoloških žitarica prvenstveno za sjemensku proizvodnju, a od ove godine osim žitarica zasadili smo na 7ha eksperimentalno polje povrća.
Cijela proizvodnja je ekološka i u sustavu ekološke certifikacije, a dugoročni cilj je uspostaviti kvalitetnu proizvodnju ekološki ugojenih proizvoda koje ćemo plasirati na tržište pod vlastitim brandom svježe ili prerađene primjerice razne tipove brašna, umaka i slično.
Radi se o vrlo kompleksnom i velikom projektu koji će se razvijati u nekoliko faza i koji će dugoročno zapošljavati više desetak ljudi. Problema kao i svakom poslu koji se pokreće u Hrvatskoj je bilo, a zasigurno će i biti jer kod nas općenito nedostaje zdravog poslovnog okruženja u svim segmentima gospodarstva, pa tako i u poljoprivredi.
Birokratski sustav je trom, čast izuzecima, no on je prvenstveno orijentiran na to da zadovoljava samo svoje potrebe. Administrativne barijere i problemi koji koče realizaciju poslovnih ideja su toliko veliki da bi o tome mogli knjigu napisati. Mi smo odlučili da se nećemo predavati, već kreativnim rješenjima, tvrdoglavošću i upornošću preskačemo svaku prepreku na našem putu. Do kada ćemo imati volje to činiti ne znam, ali za sada smo orijentirani na svoje ciljeva i želimo pokazati vlastitim primjerom, prvenstveno našoj djeci da se mukotrpni rad na kraju uvijek isplati - zaključila su braća Chiavalon, a mi im na tom putu želimo svu sreću!