KAI street food bar

U zagrebačkom street food baru u opuštenoj atmosferi jede se fino po pristupačnim cijenama

 Marko Miscevic/Cropix
Trojica prijatelja odlučila su u nezahvalno doba otvoriti restoran u kojem odlično spajaju hrvatske i azijske namirnice

Četiri godine prijateljstva i zajedničkog rada u kuhinji, ove je godine, u doba koje je najavljivalo veliku krizu, za Mihovila Rosu, Zvonimira Štrka i Damira Baju rezultiralo otvaranjem street food restorana u samom centru Zagreba. Spoj hrvatskih namirnica i azijske, a u posljednje vrijeme i latinoameričke kuhinje, čini se, u samo tri mjeseca toliko je oduševio Zagrepčane da se upravo ta hrabra odluka u ovo neizvjesno doba za trojicu chefova pokazala najboljim životnim potezom. Danas u svom KAI-u kuhaju jela kojima se njihovi gosti neprestano vraćaju, a dodamo li tome zaigranu atmosferu, dobru glazbu i njihov pomalo buntovnički pristup svijetu gastronomije, slobodni smo reći, stvaraju i neku novu zagrebačku street food povijest.
KAI je skroman lokal smješten odmah na početku Jurišićeve, zavučen u haustor i ne toliko lako vidljiv, a ipak, dok sjedite za jednim od dugačkih stolova, primijetit ćete da se ovdje gosti neprestano izmjenjuju. "Najviše se vraćaju na Katsu", govore nam Roso i Bajo dok pripremaju lokal za još jedan užurbani dan, "čini se da se gostima sviđa spoj hrskave piletine, dobrih umaka, a tu je i prženi batat koji dobro zaokružuje priču", dodaju, a zatim zajednički zavirujemo u mali prostor kuhinje gdje Štrk sjecka, tostira, kuha i prži.

"Znali smo da želimo nekakav opušteni koncept, a skužili smo i da u Zagrebu nitko ne radi street food na nekakvoj malo višoj razini. Nije ovo neka Michelin razina, ali što se tiče tog tipa hrane i value for money, a i lokacije, mislim da pokrivamo dosta toga", rekao nam je Mihovil Roso koji je u KAI-u privremeno preuzeo ulogu konobara, no objasnio nam je kako se timu upravo ovih dana priključio novi član te se uskoro napokon vraća u kuhinju.

image
Marko Miscevic/Cropix


Njih su se troje, kako su nam ispričali Roso, Štrk i Bajo, prvi puta sreli u kuhinji jednog priznatog domaćeg restorana, zajedno prošli još dvije, tri, proputovali dio svijeta, a zatim, kada je situacija u Zagrebu za njih postala previše neizvjesna, krenuli razmišljati o odlasku u inozemstvo.

Srećom, pukom slučajnosti otkrili su kako je prostor u kojem se trenutno nalazi KAI prazan, spontano odlučili kako je upravo sada vrijeme da otvore nešto svoje i drugačije pa sredinom srpnja ljubitelje dobrog street fooda upoznali sa svojim konceptom. Od tada, kažu, nisu stali. U samo tri mjeseca prikupili su zavidan broj gostiju koji im se neprestano vraćaju, a prilično im dobro ide i dostava. No, to i ne čudi toliko s obzirom na to da su njihova jela zbilja bogata, kako sastojcima tako i okusima, dolaze u više nego zasitnim porcijama, a zatim je sve zajedno upakirano u pristupačne cijene. Tako ćete za dva sendviča s mariniranom pohanom piletinom, coleslaw salatom, dimljenim tofuom i umacima, uz dodatak prženog batata izdvojiti svega 68, odnosno 65 kuna za vege varijantu s pohanim tofuom. Kada tome dodamo i činjenicu da nakon ovog obroka nećete biti gladni do kraja dana, a možete ga i podijeliti na dvoje, njihove se cijene čine zbilja smiješno niske. Naime, niti jedno jelo s menija neće vas koštati više od 80 kuna.

"Nismo i ne želimo biti neka megalomanska priča, ciljamo na to da mi budemo zadovoljni s onime što radimo, a da si gosti to mogu priuštiti i da im je, na kraju krajeva, fino. Najprije želimo izgraditi brend i ime i želimo da nam u tome pomognu normalni gosti koji uživaju u prijateljskoj atmosferi, a ne snobovi. Zadovoljni smo time kako se priča za sada kreće, ljudi nam iskazuju povjerenje, već se sad stvorila nekakva priča da ono što radimo, radimo dobro i čini nam se da su ljudi zadovoljni, posebno kad vide račun."

image
Marko Miscevic/Cropix


Osim sada već čuvenog Katsu sendviča, na meniju se nalazi još pet do šest jela, ovisno o dostupnosti sastojaka i željama gostiju (jela po potrebi pripremaju i u vege varijantama). Tu su Beef Udon Noodles s vučenom govedinom, umakom od kikirikija, povrćem i tofuom, zatim Bibimbap pork bowl s mariniranom svinjskom vratinom, jasmin rižom, ribanim tofuom i ukiseljenim povrćem, tuna tom yum juha s mariniranim svježom tunom, kikirikijem, rezancima, mladim lukom i mikrozelenjem te, najnoviji dodatak meniju, Fishburger s paniranim fileom bakalara, salatom, sriracha majonezom i ukiseljenim povrćem. Veliki je hit donedavno bila i Naan tuna, pogačica s povrćem i svježom mariniranom tunom, no zbog nedostatka svježeg povrća poput rajčice, to su jelo naprosto morali skinuti s menija.

"Ja ti to gledam tako; ležim na kauču, igram igrice i jede mi se nešto. Naručim pizzu s tunom i na svakoj mi dođe tuna iz konzerve. Imaš super tijesto, super namirnice, a tunu iz konzerve. Ja sam s mora i meni je nevjerojatno da nitko ne koristi svježu tunu. Tako smo došli na ideju da napravimo jelo nalik pizzi pa smo osmislili pogačicu kakvu nam je nekad pekla baka, dodali smo kockice prave, svježe tune, još par dodataka i dobili Naan tunu. Sa sendvičima ista stvar, svugdje gdje naručuješ dobiješ pohanu piletinu u nekoj bez veze ciabatti ili lepinji, s najgorom majonezom i to je sve užas, ali te i natjera da istražuješ, smišljaš i, na kraju, osmisliš. Mi smo tako došli na ideju Katsu sendviča. Eto, naša jela nastaju jednostavno, ali su okusima složena. Stvaramo fusion svega", rekao nam je Bajo.

image
Marko Miscevic/Cropix


Dodali su i kako gotovo sve namirnice dobavljaju s obližnje tržnice Dolac, a surađuju i s provjerenim OPG-ovima. Tako u KAI-u, osim u slasnoj i zasitnoj hrani, možete uživati i u domaćim sokovima od, primjerice, mandarine i nara, tu su i njihovi ledeni čajevi koje sami rade te craft piva i nekoliko odabranih vinskih etiketa domaćih vinara.

Na kraju, s obzirom na neizvjesnu situaciju, pitali smo KAI-ovce imaju li spreman plan u slučaju lockdowna i boje li se posljedica koje bi on mogao ostaviti na njihov za sada više nego uspješan posao.

"O ovome smo razmišljali zadnje dvije godine. Kada je došlo vrijeme, digli smo kredite i bili smo uvjereni da u roku od dvije godine, s našom radnom etikom i voljom, možemo te kredite i otplatiti. Svjesni smo loše restoranske ponude u Zagrebu, svjesni smo i da kod sebe trebamo mijenjati stvari, ali već nam je prvi dan rada bilo jasno da ćemo, bez obzira na situaciju s koronom, od ovog posla ipak uspjeti nešto stvoriti. Ljudima se sviđa ono što radimo i u slučaju lockdowna, adaptirat ćemo se. Radit ćemo dostave i pokušati se skrpati, ako treba raditi i s nulom, ali radit ćemo i pokušavati i dalje jer je ovo nešto u što stvarno vjerujemo“, rekao nam je Roso na kraju.

image
Marko Miscevic/Cropix

Pogledajte specijalno izdanje magazina "55 PRIČA IZ 55 RESTORANA"

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 11:39