Hrvatska industrija namještaja, zahvaljujući sve češćoj i sve kvalitetnijoj suradnji između domaćih proizvođača, inženjera i dizajnera, ima svijetlu budućnost, i to ne samo u proizvodnji ojastučenog ili drvenog namještaja nego i metalnog. Naime, metal je sve češće korišten materijal u interijeru. Iako se unosi u manjim količinama, dizajn, obrada i kvaliteta ručkica, nogica, dekoracija, rasvjetnih tijela i ostalih elemenata izrađenih od metala imaju nevjerojatan utjecaj na cjelokupni interijer.
Metal vole i hrvatski dizajneri, a da su pritom sve skloniji domaćoj proizvodnji potvrđuje i njihova suradnja s metalurgijom Mihoković.
Velik izazov
- Dugo već surađujemo s dizajnerima i općenito tvrtkama koje isporučuju proizvode za luksuzne brendove. Kvaliteta materijala, proizvodnih procesa i završne obrade je ključna za uspjeh na takvom tržištu - kaže Marina Mihoković Dvorski, direktorica prodaje u metalurgiji Mihoković. Sama suradnja odvija se u nekoliko smjerova. Dizajneri mogu dostaviti gotove proizvode koji, ističe, trebaju bolju obradu metala ili nacrte proizvoda koji tek idu u proizvodnju.
- Na nama je optimizirati proizvodnju vodeći računa o materijalima i troškovima, ali i visokoj kvaliteti obrade koja je u ovakvim suradnjama ključna. Izazov je naći kompromis između cijene proizvoda: bolja obrada znači kvalitetnije materijale, više radnih sati u proizvodnji i skuplje proizvodne procese, a samim time i veću proizvodnu cijenu - kaže.
Zanimalo nas je i kako se rast cijena metala u posljednjih godinu dana odražava na proizvodnju.
- Poremećaj u cijeni metala počeo se događati u ožujku 2021., kad niti jedna industrija to još nije osjetila.
Rast cijena do 20 posto
Cijene su se mijenjale na dnevnoj razini i porasle su za 120 posto, ako ih se uopće moglo nabaviti. Vrlo teško je bilo raditi u tom vremenu kada moraš svom dugogodišnjem poslovnom partneru javiti da cijenu u ponudi ne možeš držati više od dva, tri dana te da na tjednoj razini cijene onoga što smo radili rastu za od 5 do 20 posto. Tada još drugi materijali nisu cjenovno rasli, a krajnji kupac nije niti mogao to osjetiti jer prve poremećaje na tržištu osjete upravo proizvođači. Kvaliteta materijala se pogoršala, što je za nas značilo daleko više dodatne obrade jer radimo s tržištima koja ne praštaju deformacije na površini gotovih proizvoda - kaže Marina Mihoković Dvorski.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....