Portal 2

Wheatleya ćete nositi sa sobom i uživati u njegovim komentarima

Portal je izašao 2007. na scenu i odmah napravio svojevrsni boom, sa svojim neobičnim pogledom na puzzle/logičke avanture iz prvog lica. Ljudi koji su nam u Half-lifeu 2 donijeli gravity gun odlučili su otići korak dalje i donijeti nam portal device, zgodnu stvarčicu s pomoću koje možete koristiti zakone fizike u svoju korist ili ih jednostavno kršiti. Sve to je bilo 2007. a sada, četiri godine kasnije Portal 2 dolazi kao igra od koje se mnogo očekuje, a što smo dobili možete pročitati u nastavku…

Related content

Let’s have fun with science

Jedna od prvih stvari koje ćete primijetiti je činjenica da je i u igri proteklo vremena od vašeg zadnjeg posjeta Aperture Science laboratorijima. Većina prostorija je u ruševinama obraslim raznim biljnim životom, što daje dodatni osjećaj zapuštenosti. Bez obzira na promjenu u izgledu igra je ostala ista, odnosno, kao i prije, morat ćete skakati kroz figurativne obruče koje pred vas stavi neponovljiva GlaDOS ako želite spasiti živu glavu. Ovaj put ćete imati i pomagače, a mi izdvajamo urnebesno smiješnog, ironičnog i satiričnog Wheatleya, mehaničku sferu umjetne inteligencije koja priča britanskim naglaskom. Samo njegova naklapanja bismo mogli slušati danima. Općenito cjelokupni scenarij je fantastično i napisan i odglumljen te zaslužuje najviše moguće ocjene.

Poput glavnog fokusa radnje i sam gameplay je ostao isti. Koristeći vaš portal device imate mogućnost pravljenja 2 portala koji povezuju dvije točke u testu (GlaDOS cijelu igru, odnosno rješavanje prostornih puzzleova naziva testiranje, a svaki izazov posebni test) kroz koje možete proći vi, različite kocke, laseri i sl. Moramo priznati da, iako je koncept stvaranja portala ostao isti, sama upotreba je donekle drukčija, odnosno ovaj puta će vratolomije i prkošenje fizici biti bolje i zabavnije nego ikad prije.

Fizikalni engine zaslužuje izdvajanje i posebnu pohvalu. Svaka stvar u igri ima osjećaj mase i težine i može se logički zaključiti što će se dogoditi ako se “ovo stavi tu”. Bilo da skačete i stvarate portale u hodu ili vam isti služe za prijenos objekata igra će ostati dosljedna i fluidna što će na kasnijim levelima biti od presudne važnosti, gdje će nekad refleks biti važniji od preciznosti. Sve nabrojano je naravno fantastično te nas je oduševilo, no ima li ova igra mana…

Da, moramo priznati da ima, ali ona je samo jedna, naime, nakon svakog završenog testa čeka vas lift nakon kojeg vas čeka loading screen. S obzirom da smo navikli na igre koje loading ili nemaju, ili ga prikrivaju na levelima koji su puno veći i puno duži od ovih nev idimo razlog zašto se nešto slično nije moglo napraviti i ovdje. U konačnici, igra je potpuno linearna tako da je jedan loading mogao podignuti barem 2-3 nivoa unaprijed.

Od eksperimenta do blockbustera

Kada je originalni Portal izdan, iako mu grafička prezentacija nipošto nije bila loša, isticao se prije svega sa svojim zanimljivim konceptom. Sada, Portal 2 nije nimalo udaljen od grafičkih vrhova FPS žanra i šire. Uvođenje “poluraspadnutog” okoliša je uvelike pridonijelo raznolikosti pa imamo osjećaj da su developeri imali više prostora za rad. Zvuk odnosno govoreni dijalozi su nešto najbolje što smo imali prilike čuti u zadnje vrijeme, ne samo u igrama već i na televiziji. Reakcije bića umjetne inteligencije su vrlo nespretne i dovode vas do situacija gdje ćete skoro zaplakati smijeha što dosta govori o trudu uloženom u taj aspekt igre.

Portal 2 je, po nama, igra koja će na kraju 2011. sigurno biti u užoj konkurenciji za igru godine, bez obzira tko listu pravi. Kao i prvi dio, igrati portal je stvar opće gejmerske kulture zato…što čekate?

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 18:05