OKRUPNJAVANJE

DETALJI PRESLAGIVANJA NA DOMAĆEM MALOPRODAJNOM TRŽIŠTU Kako je nakon blitzkriega preuzimanja trgovačkih centara Hrvatska dobila novog moćnog igrača

U pravom blitzkrieg ciklusu preuzimanja Supernova je kupila četiri postojeća domaća trgovačka centra i jedan u razvoju. Je li započeo novi ciklus okrupnjavanja na tržištu retail nekretnina?
 Luka Gerlanc / CROPIX

Lanac trgovačkih centara Supernova, u vlasništvu austrijske m2 grupe, upravo je postao još veći: prvo su dali najbolju ponudu za preuzimanje zagrebačkog Garden Malla, dva “retail parka” u Koprivnici i Sisku te još jedan u Požegi koji je tek u projektnoj fazi, a onda preuzeli i zagrebački Centar Cvjetni. Nove trgovačke nekretnine Supernova kupuje od HETA Asset Resolutiona, austrijske “loše banke” u koju su spremljeni nenaplativi krediti nekadašnje austrijske Hypo Alpe Adria banke, a Centar Cvjetni od građevinskog poduzetnika Tomislava Horvatinčića. Supernova je, kako su objavili iz te kompanije, u nadmetanju za preuzimanje kredita za četiri nekretnine dala najbolju ponudu među svim konkurentima. Koliko su točno dali, nisu otkrili, a najavili su da će sve kupljene trgovačke centre rebrendirati.

Supernova se najnovijom akvizicijom smjestila negdje pri vrhu ljestvice vlasnika po količini kvadrature trgovačkih centara. Trenutačno Supernova posluje na sedam lokacija: u Zadru, Šibeniku, Sisku, Slavonskom Brodu, Karlovcu i Varaždinu, a prema informacijama s njihove internetske stranice sedam centara broji ukupno nešto manje od 160 tisuća kvadrata bruto trgovačke površine.

Manje je više

S Garden Mallom će dobiti još oko 26 tisuća, a TC Koprivnica i STC Sisak će im donijeti još oko 25 tisuća kvadrata. Tako se preuzimanjem novih trgovačkih centara Supernova približila lancu City Center One koji na tri lokacije broji nešto preko 200 tisuća kvadrata bruto trgovačke površine, ako je suditi prema dostupnim podacima.

Trenutno najveći centar Supernove je onaj u Zadru, koji ima oko 38.000 četvornih metara trgovačke površine, no nedavno je pokrenuto 228 milijuna kuna vrijedno proširenje kojim će ovaj centar dobiti još 30 tisuća kvadrata, što će ga smjestiti među veće trgovačke centre u Hrvatskoj.

Također, pojavljuju se nepotvrđene informacije kako Supernova preuzima i zagrebački Centar Cvjetno Tomislava Horvatinčića. Iz Horvatinčićeva Hotoa su prije otprilike dva mjeseca potvrdili da pregovaraju o preslagivanju s “uglednom međunarodnom investitoru”, a da je riječ o Supernovi postoji i jedna papirnata indicija. Naime, poslovanje grupe Supernova u Hrvatskoj razdvojeno je u niz tvrtki, od kojih većina ima sjedište na adresi njihova centra u zagrebačkom Buzinu. Među ovim tvrtkama je i jedna koja nosi naziv Supernova Cvjetno.

Stabilne cijene

Dakle, uz proširenje zadarske Supernove, izgradnju upravo kupljenog projekta u Požegi koji bi trebao imati površinu od 18 tisuća kvadrata, te realizira li se kupnja Cvjetnog, ukupna površina trgovačkih centara kojima upravlja Supernova iznosit će nešto više od 250 tisuća četvornih metara.

Supernova već sada drži gotovo 15 posto ukupne površine svih trgovačkih centara u Hrvatskoj. Naime, prema podacima konzultantske tvrtke za nekretnine CBRE, objavljenima u njihovu posljednjem polugodišnjem pregledu domaćeg tržišta, 85 aktivnih trgovačkih centara u Hrvatskoj broji ukupno oko 1,5 milijuna četvornih metara iznajmljive površine, što je oko 17.500 tisuća po jednom centru. Najveći dio kvadrature koncentriran je u Zagrebu i okolici, čak 35 posto ukupne površine. Oko 37 posto kvadrature raspoređeno je u obalnim županijama, a po 14 posto imaju Slavonija i središnja Hrvatska, pokazuju podaci CBRE-a, iz njihova polugodišnjeg pregleda hrvatskog tržišta retail nekretnina.

CBRE navodi kako su cijene najma i prinosi u premium centrima bili stabilni. Cijene su u prosjeku iznosile 22 eura po kvadratu mjesečno, a prinos je u ovom segmentu bio osam posto. CBRE navodi kako gustoća shopping centara u Hrvatskoj iznosi 352 četvornih metara na tisuću stanovnika, a usporedba s drugim europskim podacima po ovom nas iznosu smješta među zemlje s najviše shopping centara u Europi.

Najveći novi projekt prošle godine svakako je bio Mall of Split, koji ima nešto više od 60 tisuća kvadrata trgovačke površine, otprilike slično kao Arena Centar. Najveći hrvatski trgovački centar je West Gate pored Zaprešića, koji ima oko stotinu tisuća kvadrata trgovačke površine.

Supernova se pohvalila kako je njihovih sedam centara lani poslovali pozitivno.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 16:26