SUNDANCE FESTIVAL

Svi se otimaju za novi triler o banci uoči velike krize

Za distributere je puno važniji nenatjecateljski program, Premijere

Organizatori ovogodišnjeg Sundance festivala - koji je svečano otvoren prošlog četvrtka i traje sve do sljedeće nedjelje - uoči početka zadovoljno su istaknuli da je gotovo polovica filmova izabranih u glavni program nazvan Američka dramska kompeticija nastala i razvijana u njegovim radionicama proteklih godina. Nije to loše kada se najvažniji festival američkih nezavisnjaka može pohvaliti činjenicom da sam oblikuje maticu tamošnje nezavisne produkcije. Treba, međutim, istaknuti da upravo taj program najčešće i ne dopire do široke publike. Bilo je u njemu tijekom dva desetljeća i vrlo važnih ostvarenja (poput Tarantinova “Reservoir Dogs” iz 1992., koji, uzgred, nije osvojio nikakvo priznanje), no prošle godine samo su dva filma imala kakav takav uspjeh u američkoj distribuciji - krimić “Winter’s Bone” (prikazan na Zagreb film festivalu) i erotska drama “Blue Valentine” s Ryanom Goslingom i Michelle Williams.

Nezavisna produkcija

Za distributere je puno važniji program Premijere, nenatjecateljski program u kojem gostuju filmovi etabliranih redatelja nastali u nezavisnoj produkciji, s pravom galerijom hollywoodskih zvijezda. Tamo su, recimo, prikazani “Mala Miss Amerike”, dobitnik dva Oscara, te “Djeca su u redu”, koji će ove godine izboriti barem četiri-pet nominacija. Većina tih filmova najčešće nema distributera i nadmetanje za njih čini glavnu draž festivala u snijegom prekrivenom Park Cityju. Tu su i ponoćni programi u kojima se također zna zalomiti poneki budući hit, velike revije filmova nastalih diljem svijeta te prvoklasan izbor dokumentaraca. Nije slučajno da je Sundance obavezno odredište distributera, ali i filmskih skauta s drugih festivala, koji tek definiraju svoje programe.

Tinejdžeri i vjera

Tijekom dosadašnjeg trodnevnog programa još se nije puno toga iskristaliziralo, ali su neki filmovi dobili vrlo dobre recenzije. Pravi rat zasad se vodi za distribuciju trilera “Margin Call” (glume Kevin Spacey, Paul Bettany, Jeremy Irons i dr.), čija se radnja odigrava u velikoj investicijskoj banci uoči velike financijske krize: potonji je, dakako, u programu Premijera, u kojem je i kontroverzni triler-horor “Red State” redateljske zvijezde Kevina Smitha, prvi njegov izlet u žanr koji nije komedija ili satira.

Budući da su mu protagonisti tinejdžeri koji su se našli u raljama fanatične vjerske zajednice, publicitet je zajamčen, ali i visoka cijena otkupa distributerskih prava. Tom temom bavi se i drama “Martha Marcy May Marlene”, dosad najbolje primljeno ostvarenje u Američkoj dramskoj kompeticiji, u kojem je izvrsne ocjene za svoj nastup dobila Elizabeth Olsen, mlađa sestra poznatih blizanki Ashley i Mary-Kate Olsen.

Tematska podudarnost nije slučajna: od 120 filmova na programu, čak ih 12 propituje pitanja vjere, što je bio i koncept selektora.

‘Grešno zadovoljstvo’

Svi ističu da im je “grešno zadovoljstvo” eksploatacijski film “Skitnica s puškom”, u kojem beskućnik Rutger Hauer istrebljuje velegradski ološ, a hrvatski će se festivali po svemu sudeći otimati za “POM Wonderful Presents: The Greatest Movie Ever Sold”, novi dokumentarac Morgana Spurlocka (“Super Size Me”).

Autor je, naime, počeo snimati film i usput tražiti sponzore koji bi ga financirali, bilježeći sve što mu se događalo tijekom produkcije. To je tema koju i naša publika odlično razumije!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. svibanj 2024 10:33