DUBROVAČKE LJETNE IGRE

Sjajno prenesena priča u kojoj je zli vodenjak oteo djevojku te je ona prisiljena živjeti u dvorcu kao njegova žena

Odabrani program lijepo se uklopio u ambijent ispred dubrovačke katedrale

 Dubrovačke ljetne igre
Dubrovački simfonijski orkestar pod vodstvom Valentina Egela nije imao lak zadatak prenijeti publici niz različitih raspoloženja djela koja su izveli

Program koncerta 21. kolovoza 2023. na Dubrovačkim ljetnim igrama bio je raznovrstan pa Dubrovački simfonijski orkestar (DSO) pod vodstvom Valentina Egela nije imao lak zadatak prenijeti publici niz različitih raspoloženja koja nude ova djela.

Koncert je započeo sa simfonijskom pjesmom Antonína Dvořáka "Vodenjak" (češki Vodník) prema istoimenoj pjesmi iz zbirke "Kitice" Karela Jaromíra Erbena. U formi ronda skladatelj nam prenosi priču u kojoj je zli vodenjak oteo djevojku te je ona prisiljena živjeti u podvodnom dvorcu kao njegova žena. Maestro Egel publici je najprije ispričao bajku na kojoj se temelji ova simfonijska pjesma, a zatim su je izvođači razrađenom dinamikom i izražajnim melodijama još jednom iznijeli.

Nakon atmosfere postavljene ovom mračnom bajkom slijedilo je nešto sasvim drugačije, vedri "Exultate, jubilate" Wolfganga Amadeusa Mozarta, pisan za kastrata, dok ga danas najčešće izvode sopranistice. Iako je to duhovno djelo zahtjevno za izvođenje, poprilično je zahvalno za pokazati ljepotu glasa i vještinu pjevača. Nagrađivana mlada umjetnica Josipa Bilić iskazala se čistim tonom, kristalnim visinama i lijepo oblikovanim dubljim tonovima, dok su je gudači DSO nenametljivo pratili.

Za praizvedbu skladbe Ivana Violića na pozornicu se vratio cijeli simfonijski orkestar. O novome djelu tog skladatelja rođenog u Dubrovniku, publika je znala samo naslov "Hommage". Sam skladatelj kaže da je to hommage svim umjetnicima koji su stvarali prije njega. I nadalje tvrdi da se tu ne radi o preuzimanju stila nekog umjetnika, nego samo o "…korištenju jednog odlomka postojećeg muzičkog djela kao praideje za muzičku građu. Koristim izraz ‘praideja‘ zato što osnovni glazbeni materijal izrasta gotovo potpuno neovisno od značajno de-rekonstruiranog predloška." Skladatelj namjerno ne otkriva o kojem je predlošku riječ, te na publici ostaje da pokuša prepoznati. Iako su u njegovu opusu većinom prisutna komorna djela, Violić je stvorio orkestralno djelo koje je publika od početka do kraja zainteresirano pratila.

U završnom dijelu koncerta ponovno smo se vratili češkom folkloru slušajući Dvořákovu "8. simfoniju". Ova simfonija, slično kao Beethovenova "Pastoralna", u prvom dijelu asocira na ljetne krajolike koje u jednom trenutku prekriva oluja. Kao cijele večeri, s orkestrom je i ovdje odlično komunicirao maestro Valentin Egel.

Odabrani program lijepo se uklopio u ambijent ispred dubrovačke katedrale te su izvođači uspjeli prenijeti ideje iza ovog raznolikog programa i uspješno praizvesti novo djelo hrvatskoga skladatelja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. listopad 2024 01:29