KAZALIŠNA LJEPOTICA

Skinute skele, u Frankopanskoj jutros osvanula potpuno preobražena fasada Gavelle

Obnovljeno pročelje zgrade kazališta Gavella

 Goran Mehkek/Cropix
Radovi na obnovi kazališta u finalnoj su fazi a restauracija fasade i pročelja zgrade je potpuno završena

Radovi na obnovi kazališta Gavella u Frankopanskoj ulici u finalnoj su fazi i uklonjena je skela budući da su završeni radovi na fasadi i pročelju zgrade.

Kompletni radovi ipak još nisu završeni i primopredaja zgrade još nije obavljena, rekao nam je Dražen Ferenčina, ravnatelj Gavelle. Do kraja rujna, odnosno do početka nove kazališne sezone, prema najavama trebalo bi sve biti gotovo, što se svi u kazalištu nadaju.

image

Ravnatelj Gavelle Dražen Ferenčina

Darko Tomas/Cropix

Modernizacijom kazališta Gavella, koje je u proljeće proslavilo 70. rođendan, predviđeni su, osim nadogradnje nove male dvorane i konstrukcijske obnove cijele zgrade, ugradnja novog sustava scenske mehanizacije, video sustava dvorane, ozvučenja scene i dvorane te rasvjetnih tijela, zatim podizne platforme pozornice, scenske opreme dvorane, kao i uređenje sustava otvaranja pozornice i ugradnje masivnog poda pozornice koji mora biti od posebne kvalitetne vrste bora "pitch pine".

Još je krajem 2017. godine pokojni zagrebački gradonačelnik Milan Bandić pajserom odvalio komad dotrajalog stupa u foajeu Gavelle, uz obećanje da će radovi biti gotovi za deset mjeseci, te je tako započela obnova atrija i gradnja nove, male dvorane. Međutim, iskrsnule su brojne komplikacije, od stečaja firme koja je radila obnovu do kazališno potpuno neadekvatnih rješenja.

image

Obnovljeno pročelje zgrade kazališta Gavella

Goran Mehkek/Cropix

Kako je Gavella prilično stradala u zagrebačkom potresu 22. ožujka 2020. godine, kazalište je definitivno zatvoreno. Zatim je počela nova faza - sanacija oštećenja te kompletna i zahtjevna konstrukcijska obnova glavne pozornice te svih ostalih popratnih servisnih prostora Gavelle.

Otvaranje će za kazalište značiti ne samo otvaranje novih programskih mogućnosti zahvaljujući raspoloživosti nekoliko različitih, suvremeno prilagođenih prostora, već i konačan "povratak kući" nakon dugogodišnjeg izbjeglištva. Gavella nema svoj vlastiti alternativni prostor u kojem bi izvodila predstave i probe pa tako ovisi o slobodnim terminima KUC-a Travno, CKT-a Trešnjevka, Tunela Grič i drugih gradskih kulturnih lokacija, a Ferenčina je jednom rekao da su u proteklom razdoblju postali majstori improvizacije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. studeni 2024 00:05