PIŠE TOMISLAV ČADEŽ

ZA HITOVE HNK GOTOVO JE NEMOGUĆE NABAVITI ULAZNICU Zašto najbolje predstave u našim teatrima igraju dva puta mjesečno

Prizor iz prvog dijela 'Ljudi od voska' Mate Matišića
'Ustav RH' u Kerempuhu ima veliki potencijal da igra više od 100 puta i bilo bi logično da je na programu svaki dan

​Kazališna sezona dobrano je odmakla u svim zagrebačkom kazalištima: živih i dobrih predstava ima i više nego smo očekivali. Međutim, te bolje i publici atraktivnije predstave ne igraju onoliko koliko bi bilo razumno.

Repertoarna politika naših kazališta pravi se kao neka vrsta kompromisa i ako koja predstava zbilja uspije, ne znači da će i više igrati. Naime, tad bi mnogi stalno zaposleni glumci, koji igraju u neuspjelijim režijama, jednostavno bili bez posla. A, kao u socijalizmu, svi moraju igrati, pa makar i malo, kad su već na plaći. I kad će na njoj i ostati.

Satiričko kazalište Kerempuh u ožujku igra, ako sam dobro izbrojao, čak petnaest različitih svojih predstava. Ima glumaca koji nastupaju u mnogima u njih i malo je vjerojatno da uspijevaju igrati uvijek koncentrirano i s voljom. Trenutačno je Keremepuh producirao hit “Ustav Republike Hrvatske” Ante Tomića i Rajka Grlića u režiji Vinka Brešana, koji ima potencijal da igra više od stotinu puta, i bilo bi logično da do daljnjega igra svaki dan. Međutim, to se neće dogoditi.

Ili HNK: trenutačno imaju dvije hit predstave: “Tri zime” Tene Štivičić u režiji Ivice Buljana i “Ljude od voska” Mate Matišića u režiji Janusza Kice. Posljednji put kad su puštene u prodaju, ulaznice za “Ljude od voska” rasprodane su za svega pola sata. Za “Tri zime” ulaznice je također gotovo nemoguće nabaviti ako nemate i ponešto sreće. A ovaj mjesec predstava će u HNK zaigrati svega dva puta (uz jedno gostovanje), a “Ljudi od voska” ništa više, također dvaput.

Tijelo pamti, ali glumci ne mogu sustavno raditi na ulozi koja im eto neprestano bježi s kalendara. Ni jedno dakle naše komunalno ili državno kazalište zapravo ne gaji običaj da eksploatira vlastite uspješne predstave. Bez obzira na to kakav one uspjeh doživjele, na repertoaru će se morati gurati u redu sa svim ostalima. Jedino u čemu se se bolje predstave razlikuju od prosječnih ili loših jest da će preživjeti više sezona. U HNK su tako potrebne godine da koja uspješnica dosegne stotinu izvedbi. Čak je eto tako i u mnogo komercijalnijem Keremepuhu...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. travanj 2024 21:00