DOBAR BIZNIS

PUTUJEMO U NAJLJEPŠE DESTINACIJE I ZA TO NAS MASNO PLAĆAJU Nevjerojatna priča mladog para: 'Dali smo otkaz, upustili se u rizik i sad živimo svoj san'

    AUTOR:
    • Jutarnji.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 20.10.2017. u 00:00

INSTAGRAM

 

Collette i Scott Stohler naizgled imaju posao iz snova. Putuju svijetom šest mjeseci u godini i plaćeni su da objavljuju fotografije i snimke sa svojih putovanja te pišu blogove i statuse na društvenim mrežama.

Njihov profil na Instagramu (@Roamaroo) pun je divnih boja i savršenih trenutaka, no Collette tvrdi da iza scene ne izgleda sve tako glamurozno, piše BBC.

 

- Nekad smo na plaži samo trenutak dok ne uslikamo fotografiju - govori i ističe kako život 'influencera' zahtijeva naporan rad: naime, na tisuće ih se na tržištu natječe kako bi ugrabili novac s iste hrpe.

Broj influencera - osoba koje iz raznih razloga imaju veliku sljedbu na društvenim mrežama - kao što je par Stohler, s velikim brojem pratitelja i kompanija koje masno plaćaju njihov uspjeh, svakim danom sve je veći, a ova industrija se rapidno razvija. No, samo malen broj ih se može pohvaliti kako od toga mogu živjeti.

 

Collette (30) i Scott (34) koji žive u Los Angelesu naplaćuju oko 2000 dolara po objavi i zarađuju vrtoglavih 200.000 dolara godišnje, od čega većinu ponovno ulažu u biznis.

No, Scott ističe da se to 'ne događa svakome, već se treba pošteno potruditi i treba biti vrlo strastven po tom pitanju'. Stručnjaci za BBC kažu da 'prosječni influenceri' dobiju oko 300 dolara za neku objavu.

 

Njih dvoje pokrenuli su Roamaroo prije dvije godine kada su završili sedmomjesečno putovanje po svijetu koje su platili novcem prikupljenim za drugi stan. Na kraju putovanja shvatili su da je njihov broj pratitelja na društvenim mrežama vrtoglavo narastao, pa su od svog nomadskog života odučili napraviti biznis. Dali su otkaze na prethodnim radnim mjestima i odlučili živjeti od objava na društvenim mrežama.

Sada surađuju s turističkim zajednicama, hotelima i drugim tvrtkama i planiraju putovanja koja dokumentiraju i objavljuju na svojoj internetskoj stranici i društvenim mrežama.

 

Primjerice, ako rade s hotelima, plaćen im je boravak u egzotičnim odmaralištima, a ako neka kompanija želi da reklamiraju njihov proizvod, jednostavno mogu to odraditi i u blizini svog doma u Kaliforniji. Isto tako, kompanije s kojima surađuju im diktiraju što trebaju napisati i koje fotografije objaviti.

Sada se više oni ne javljaju drugima u potrazi za poslom, već posao pronalazi njih.

Svoja putovanja planiraju prema željama klijenta, umjesto da destinaciju izabiru sami, a kad su na putovanju, većinu vremena provode fotografirajući se, govori Collette.

 

- Rijetko imamo vremena za dati si oduška, no ponekad dodamo dan na kraju (i to o vlastitom trošku) kako bismo istražili mjesto.

Iako život 'influencera' može biti težak, trenutno ne postoje stroga pravila po kojima se mora ponašati, posebice što se tiče plaćanja.

Efektivnost 'influencera' je teško mjerljiva; naime, jedna studija je pokazala da čak 38 posto brendova ne može reći jesu li im aktivnosti 'influencera' povećale prodaju, a čak 86 posto ih ne zna na temelju kojih varijabli 'influenceri' obračunavaju vrijednost svojih objava. Unatoč tome, njih 75 posto planira iduće godine još više uložiti u 'influencere' - jer to je put kojim Zapad trenutno ide.

Ipak, ukoliko od ovog posla želite zaraditi, morate biti sjajni. Morate biti ti koji će zaustaviti nečiji prst dok pretražuje bespuća društvenih mreža i natjerati ga da klikne upravo na vaš sadržaj.

ELIPSO

Izdvajamo