Veliki hype prije, pa veliko i razočarenje poslije. Nacija je ostala u šoku nakon Albininog ispadanja, no, smatraju neki, možda se ipak nismo trebali toliko iznenaditi neprolaskom u finale. Ekonomistica Vedrana Pribičević na svojem je Facebook profilu ponudila, kako je rekla, nepopularno mišljenje, koje možda nudi ključ za objašnjenje kako to da Albinin plasman ipak nije toliko neočekivan. Objavila je statistiku slušanosti pjesama iz polufinala sa Spotifya, a ti podaci pokazuju da Albinina pjesma, unatoč snažnom oduševljenju Hrvata, nije bila ni blizu najslušanijih.
Od 39 zemalja na posljednjem mjestu po slušanosti na Spotifyju našla se pjesma „Loco Loco” iz susjedne Srbije. Pjesma je poslušana 279 tisuća puta.
Iznad nje je Sjeverna Makedonija, sa 279 tisuća klikova. Slijedi Gruzija s 308 tisuća, pa nakon toga Slovenija, na čiju se pjesmu kliknulo 415 tisuća puta.
Na 35. mjestu najslušanijih našla se Austrija, ispred nje je Albanija, pa Bugarska, Poljska, Portugal te Estonija, čija se pjesma slušala 667 tisuća puta. Albina, koja predstavlja Hrvatsku, „sjela” je na 24. mjesto najslušanijih s milijun i 74 tisuće slušanja.
Široke mase
Iako je među slušanijom polovicom, te nakon Moldavije i Ukrajine među prvima koji su uspjeli prijeći milijun preslušavanja, pjesma, čini se, ipak nije uspjela doprijeti do širokih masa. Za usporedbu, Italija, koja je na prvome mjestu, imala je 26 milijuna preslušavanja. Slijedi ju Švedska s 15 milijuna, pa Finska s sedam, Norveška s 5,4 milijuna, dok je na petome mjestu Francuska, čiju se pjesmu na ovoj platformi slušalo 4,4 milijuna puta.
Kada gledamo drugu relevantnu platformu, YouTube, performans „Tick-Tocka” s Dore pogledalo je 2,6 milijuna ljudi, 1,3 milijuna pregleda ima verzija pjesme sa spotom na Eurovizijskom kanalu, 1,1 milijun pregleda ima pjesma sa spotom na Albininom kanalu, 737 tisuće pregleda ima Albinina prva, a 591 tisuću druga proba iz Rotterdama.
Puno, ali nedovoljno
Sveukupno 8 milijuna i 282 tisuće pregleda. Puno, ali u usporedbi s ostalim zemljama koje su prekjučer izborile svoj ulazak u finale – ne i previše.
Rusi su, tako, na primjer, na službenom kanalu Eurovizije imali 11 milijuna. Kada se pribroje i ostale verzije pjesme, brojka ide do 13,3 milijuna Nakon nje najslušanija među Albininom konkurencijom je bila Destiny s Malte s 8,23 milijuna. Postavlja se pitanje koliko su ove brojke bitne.
Većina gledatelja Eurosongu pristupa, „ad hoc”, na način da tek u prijenosu prvi puta slušaju pjesme, dok se manji dio zagriženih fanova unaprijed priprema i pregledava teren.
Tako da bi se moglo reći da statistike na platformama ne znače puno za dobar plasman na natjecanju, nego da eventualno ukazuju na komercijalni potencijal neke pjesme.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....