NOVI HORIZONTI

FOTO: SLIKE S RUBA SUNČEVOG SUSTAVA Udaljena sonda poslala prve fotografije Plutona i njegovih satelita

NASA

WASHINGTON - NASA-ina sonda New Horizons (novi horizonti) približava se prvom od ciljeva svojeg putovanja - patuljastom planetu Plutonu - a sa svojeg putovanja poslala je prvi ‘obiteljski portret’ Plutona i njegovih 5 mjeseca.

U najnovijim fotografijama, koje je NASA objavila prošli tjedan, možemo vidjeti četiri manja mjeseca, imenovana po grčkoj mitologiji: Stiks, Nikta, Kerber i Hidra. Fotografije petog, najvećeg mjeseca Harona objavljene su tjedan dana ranije.

Pluton i najveći mjesec Haron. Na animaciji je vidljivo kako oba orbitiraju oko zajedničkog centra gravitacije (Foto: NASA)

Prije pet dana, sonda New Horizons dovoljno se približila Plutonu da su fotografije s njenih kamera bolje rezolucije od onih koje bi mogao postići svemirski teleskop Hubble. New Horizons će proći najbliže Plutonu - unutar 10.000 kilometara - 16. lipnja ove godine, a kvalitetne fotografije slat će još dva mjeseca nakon toga.

Za vrijeme proleta kraj Plutona, znanstvenici se nadaju precizno fotografirati i mapirati površinu patuljaste planete i mjeseca Harona, precizno izmjeriti kemijski sastav površine i atmosfere oba tijela, i otkriti još puno drugih detalja o Plutonu i Haronu.

Trenutna pozicija New Horizons sonde (Foto: NASA)

Nakon preleta Plutona, New Horizons će najvjerojatnije posjetiti još jedan ili dva objekta u Kuiperovom pojasu, a potom će se pridružiti sondama Voyager u istraživanju samih granica Sunčevog sustava.

27. travanj 2024 17:33