OSTACI IZ APOLLO MISIJE?

GOMILA SVEMIRSKOG OTPADA ZASUT ĆE ZEMLJU 13. STUDENOG! Astronomi: Ne znamo o čemu se radi, ali nemojte biti na tom mjestu

cc

MIsteriozna gomila svemirskog otpada pogodit će Zemlju, i to 65 kilometara od južne obale Šri Lanke, 13 studenog. Znanstvenici nemaju pojma o kakvom se otpadu radi, osim da je vjerojatno umjetnog podrijetla, a prozvali su ga WT1190F.

- Radi se o izgubljenom dijelu svemirske povijesti koji se vratio da nas progoni - kazao je astrofizičar Jonathan McDowell iz Harvard-Smithsonian centra za astrofiziku za časopis Nature.

Navodni komad svemirskog smeća koji je stvorio pomutnju među promatračima, zapazili su znanstvenici sa opservatorija Catalina Sky Survey na sveučilištu Tucson.

No astronomi su tada proučili ranije teleskopske slike i shvatili da je 'WT1190F' prisutan najmanje od 2012. godine.

Od tada su izračunali orbitu objekta kruži oko Zemlje i zaključili da je komad kozmičkog otpada tamo 'smjestio' - čovjek.

Astrofizičari smatraju da bi objekt mogao čak biti uspomena na Apollo misije američkih astronauta na Mjesec. No to znanstvenici nikad neće saznati: WT1190F će većinom izgorjeti u atmosferi prije nego padne na udaljeno mjesto.

- Dolazi brzo i bit će vrlo vruć - postoji mogućnost da će neki dijelovi preživjeti kad udare u ocean - kazao je McDowell i upozorio da ne ipak ne bi bilo poželjno pecati direktno ispod njega.

Njegov povratak na Zemlju znanstvenicima je prilika za proučavanje načina na koji takvi predmeti reagiraju na Zemljinu atmosferu.

Iako je ovo prvi otpad koji će se pratiti kako se vraća na zemlju, WT1190F nije jedini. Među kozmičkim smećem u orbiti postoji oko 86 nepoznatih objekata, uglavnom lunarnih sondi ili dijelova raketa.

Tu su u deseci drugih objekata koji nekontrolirano lebde svemirom, a McDowell napominje da ih se 20 prati sa zemlje. Oni će vjerojatno nadživjeti većinu objekata na Zemlji, i vjerojatno će biti prvi svjedok naše civilizacije nekoj drugoj vrsti u našem svemiru.

29. travanj 2024 11:05