ŠALICA PUNA ŽIVOTA

JESTE LI VEĆ POPILI SVOJU PRVU JUTARNJU KAVU? Otkrijte 7 znanstvenih razloga zašto je kava najbolja stvar na svijetu. IKADA!

Kava je psihostimulans s najraširenijom konzumacijom na svijetu

Kava je psihostimulans s najraširenijom konzumacijom na svijetu. Štoviše, postoji cijela populacija ljudi čiji dan ne počinje dok ne popiju šalicu kave.

Srećom, za sve ovisnike o kavi, brojne znanstvene studije upućuju kako je uživanje u crnom napitku zapravo dobra stvar za zdravlje.

Kofein nas čini budnijima

Iako je ovo vjerojatno najočitije djelovanje šalice kave, provedene studije otkrile su "pozitivne učinke kofeina na zadatke u kojima su potrebni brze reakcije i kontinuirana budnost".

Izvor je antioksidansa

Istraživači sa Sveučilišta Scranton, koji su analizirali učinak više od 100 namirnica, otkrili su kako je kava broj jedan izvor antioksidansa za ljude koji žive u SAD-u. Čak i više od voća i povrća.

Aroma kave pomaže u problemima sa snom

Istraživanje na štakorima lišenih sna pokazala je kako miris kave pomaže u povećanju proteina u mozgu koji ima "zdravo antioksidno djelovanje koje štiti živčane stanice od štete uzrokovane stresom".

Pomaže u odbijanju raka

Brojne su studije pronašle veze između konzumacije kave i smanjenog rizika od nekih vrsta raka - kože, jetre, crijeva...

Pomaže u gubitku pamćenja

Znanstvenici sveučilišta Južna Florida i Miamija otkrili su dokaze da konzumacija kave kod starijih ljudi s blagim kognitivnim poteškoćama smanjuje vjerojatnost da će osoba razviti Alzheimerovu bolest.

Pomaže u sportskim aktivnostima

Kofein povećava broj masnih kiselina u krvotoku. Konzumiranje kave prije vježbanja omogućuje tijelu da za energiju prvo iskoristi te masne kiseline, čuvajući ugljikohidrate za kasnije.

Smanjuje rizik pojave dijabetesa tip 2

Kineski su znanstvenici otkrili kako ljudi koji konzumiraju četiri šalice kave na dan imaju znatno manji rizik od pojave dijabetesa tipa 2. Dvije komponente kave usporavaju raspadanje amilina, peptidnog hormona, koje uzrokuje pojavu dijabetesa.

Koliko bismo kave trebali piti dnevno?

Profesor Joe Vinson sa Sveučilišta Scranton upozorava kako je umjerenost i dalje ključ uspjeha. - Jedna do dvije šalice kave dnevno čini se da imaju blagotvoran učinak - pojašnjava Vinson dodajući kako je općeprihvaćeno da je 400mg kofeina (četiri šalice) maksimalna količina koju bi zdrava osoba trebala unositi na dnevnoj bazi. Trudnice i osobe sa zdravstvenim problemima trebale bi pažljivije kontrolirati unos.

Za kraj, 9:30 sati je optimalno vrijeme za prvu šalicu kave. Ugodan dan!

29. svibanj 2024 14:37