SNIMLJEN HUBBLEOM

OTKRIVEN PLANET NA KOJEM PADA KIŠA OD RASTOPLJENOG STAKLA Astronomi prvi put otkrili pravu boju stranog planeta i razlog zbog kojeg je takav

NASA
I dok je Zemlja plave boje zbog oceana koji jače apsorbiraju crvene i zelene valne dužine sunčeve svjetlosti od plave, spomenuti planet svoju čarobnu azurnu plavu duguje silikatima u užarenoj atmosferi.

NEW YORK - Astronomi su prvi put otkrili pravu boju nekog stranog planeta koji kruži oko druge zvijezde - duboku, azurno plavu boju planeta koji izgleda baš kao i Zemlja promatrana iz svemira, priopćili su u petak znanstvenici, a prenosi Wall Street Journal.

Koristeći svemirski teleskop Hubble, znanstvenici su analizirali spektar vidljive svjetlosti s planeta poznatog kao HD 189733b koji se okreće oko zvijezde udaljene oko 63 svjetlosne godine. No, taj je golemi plavi svijet - najbliži i najproučavaniji od stotinu planeta izvan Sunčeva sustava koji su otkriveni posljednjih godina - magličasti užareni staklenik u kojem pušu vjetrovi poput plamenika i gdje redovito pada kiša od rastopljenog stakla.

Mars pak vidimo kao crveni planet jer je njegova površina bogata željeznim oksidom koji apsorbira plave i zelene valne dužine svjetlosnog spektra, a reflektira crvene valne dužine svjetla.

U atmosferi HD 189733b koja mjeri 1.000 stupnjeva Celzija nalazi se velika količina zrna silikata, čestog sastojka pijeska na plaži, nošena vjetrovima od preko 6.400 kilometara na sat. U toj užarenoj atmosferi čestice silikata se tope i postaju "kapi" rastopljenog stakla i više raspršuje vidljivo plavo svijetlo nego crveno.

19. svibanj 2024 09:55