MISIJA MARS

VIDEO: NASA OBJAVILA NEVJEROJATAN VIDEO POVRŠINE MARSA Rover Curiosity poslao snimke Crvenog planeta, prizori su neobično poznati

REUTERS

NASA je objavila nevjerojatnu snimku panorame Marsa načinjenu od fotografija koje je snimio rover Curiosity.

Curiosity je stigao na Mars 2012. godine i sletio u krater Gale te otada šalje fotografije Crvenog planeta.

Jedna od ukupno 16 kamera pričvršćenih na rover poslala je fotografije snimljene s vrha grebena Vera Rubin koje su potom zalijepljene jedna za drugu kako bi načinile panoramsku snimku.

Umjesto uobičajene crvenkaste, na snimci Marsa prevladava plavičasta boja, a prizori neobično podsjećaju na one sa Zemlje.

NASA-in laboratorij iz Pasadene tek je nedavno objavio snimku, iako su same fotografije nastale još 25. listopada prošle godine.

Fotografije su snimljene s visine od 327 metara i prikazuju oko 3,5 milijarde godina star krater veličine Rhode Islanda i Connecticuta zajedno.

Zbog nevjerojatno rijetke atmosfere, u pozadini se mogu vidjeti planine udaljene 80 kilometara.

Pogledajte video:

Inače, Marsov rover krenuo je na put 26. studenog 2011. godine kad je lansiran iz baze u Cape Canaveralu na Floridi. Do Marsa je prevalio put od 560 milijuna kilometara a na površinu Marsa je sletio 6. kolovoza 2012. i to samo 2,4 kilometra dalje od predviđenog mjesta slijetanja.

U objavi za medije, znanstvenik Ashwin Vasavada je rekao: 'Iako se rover postepeno penje na greben zadnjih pet godina, ovo je prvi put da možemo s visine vidjeti čitav put koji je dosad prošao.'

NASA je također objavila i fotografiju na kojoj je detaljno opisan roverov 18 kilometara dug put po površini Marsa te svi dijelovi Marsove površine koji se putem vide, poput kratera Darwin širokog čak 176 kilometara, zaljeva Yellowknife na nekadašnjem jezeru koji bi mogao pružati uvjete pogodne za život, dina Bagnold, kanala Peace Vallis kojim je nekad tekla voda i ostalih.