DIZAJNERICA OTVARA FASHION WEEK

‘Inspiraciju za suradnju s modnom industrijom Pounje našla sam u zlatnom dobu Hollywooda’

Marija Cvitanović (40), modna dizajnerica, kostimografkinja, stilistica, vlasnica salona ljepote Colette i bivša supruga nogometaša Igora Cvitanovića, od 2012. kreira svoju modnu marku Marka M., koju odnedavno proizvodi u suradnji s tekstilnom industrijom Pounje iz Hrvatske Kostajnice - koja je svojedobno s brendom Plavi cvijet diktirala modne trendove u regiji u asortimanu ženskog rublja - a novu liniju predstavit će na ovogodišnjem Fashion Weeku, koji počinje u petak
Marija Cvitanović

Kaže se da je najveća sreća kad ono što volite možete pretvoriti u svoj posao jer onda čitav život provedete u igri. A upravo time može se pohvaliti stilistica, kostimografkinja, a posljednjih nekoliko godina i dizajnerica Marija Cvitanović. Od ljubavi prema modi napravila je uspješan biznis, a posljednji poslovni potez u nizu je itekako plodna suradnja s tekstilnom industrijom Pounje iz Hrvatske Kostajnice, koja je svojedobno s brendom Plavi cvijet diktirala modne trendove u regiji u asortimanu ženskog dnevnog i noćnog rublja. I u vrijeme braka s uspješnim nogometašem Igorom Cvitanovićem, Marija nikad nije bila supruga iz sjene. Svoju je modnu priču počela kao Glorijina suradnica i stilistica, nastavila kao privatni stilist, pa kostimografkinja na velikom broju domaćih serija, a kruna karijere je njezin vlastiti modni brend.

Partnerski projekt Marijina modnog brenda Marka M i Pounja urodio je s već dvije izvrsne kolekcije, a posljednja, u kojoj je dizajnerica našla nadahnuće u zlatnom dobu Hollywooda, bit će predstavljena na ovogodišnjem Fashion Weeku koji počinje u petak.

- Marka M Pounje otvara ovogodišnji Fashion Week. Prošle smo se godine na Fashion Weeku predstavili s prvom kolekcijom, a sada ćemo pokazati drugu, za predstojeću sezonu. Jako sam zadovoljna jer me inspiriralo zlatno doba Hollywooda, koje je po meni bilo ideal ženstvenosti, kao i glumice poput Jean Harlow ili Rite Hayworth. Ako se prisjetimo scena iz filmova toga doba, većina odjeće bila je upravo takva, ženstveni negližei i spavaćice koji vrlo lako mogu biti i haljine za dnevnu i večernju varijantu - objašnjava Marija Cvitanović.

A multifunkcionalnost bila je i Marijina nit vodilja kad je osmišljavala svoju novu kolekciju.

- U današnje vrijeme nedostaje te prave ženstvenosti. Prije se više do toga držalo, sve je bilo damski i glamurozno. Moram napomenuti da čak nije stvar u financijskim mogućnostima, jer sve spavaćice, negližei i pidžame iz moje nove kolekcije gotovo se mogu nositi i kao odjeća. To mi je bio cilj i zato moja nova kolekcija ima dvije linije; Basic koja je pamučna i cijenom pristupačnija i Vintage Glamour gdje prevladava svila i viskoza, no ima dosta identičnih modela - priča dizajnerica, dodajući kako je nova kolekcija upravo ono što bi ona voljela nositi, pa su negližei bez problema nosivi i kao haljine, pidžame svih dužina kao pamučne ili svilene hlače, a od klasične odjeće dijele ih tek dezeni ili čipka.

Tržišta ipak ima

Ženstveni komadi podsjetili su je, kaže, na vrijeme kad je Plavi cvijet diktirao trendove ženskog donjeg rublja.

- Uvijek su mi bile lijepe stvari koje je nosila moja mama. Moja generacija još pamti Pounje, ali moje mlađe sestre i mlađe generacije ne. Zato sam direktora Pounja Tihomira Babića pitala zašto toga više nema. Iako je u početku mislio kako nema tržišta za takvo nešto, pokazalo se da to nije istina. Ima prostora za proizvod koji je konkurentan, kvalitetan i dobrog dizajna. Tako je prije nešto više od godinu dana krenula naša suradnja - prisjeća se Marija Cvitanović.

Iako sama to nikad ne bi rekla, Marija Cvitanović podigla je Pounje iz pepela i oživila tamošnju proizvodnju, a unatoč predstečajnoj nagodbi ta tekstilna industrija ponovo zauzima domaće tržište, pri čemu je ostvarena i suradnja s robnom kućom Nama.

- Bilo bi mi drago Pounju vratiti stari sjaj i, moram priznati, ima potencijala za to, a proizvodnja ide na bolje - priznaje.

No, do toga svega ne bi došlo da se Marija Cvitanović nije 2012. odvažila pokrenuti vlastiti modni brend. Na svoj rođendan 28. rujna te godine u restoranu Dubravkin put održala je promociju svoje prve kolekcije.

Kako kaže, bio je to možda i logičan slijed nakon uspješne karijere stilistice i kostimografkinje.

- Kao kostimograf na domaćim serijama radila sam punih pet godina. No, teško je raditi bez stanke, bez obzira na ljubav prema poslu. Bio je to jedan veliki tim u sektoru garderobe s puno komunikacije s glumcima, a svatko sebe vidi na drugačiji način. No, većinom sam imala pozitivna iskustva. Ipak, u jednom trenu me taj posao umorio i odlučila sam uzeti pauzu. A kako sam i prije glumicama često osmišljavala haljine za promocije i razna druga događanja, to je možda bio svojevrsni prvi korak prema mom dizajniranju - kaže Marija.

Haljine su joj oduvijek bile omiljeni odjevni predmet, a zanimalo ju je sve vezano uz dizajn. Oduvijek je, tvrdi, pomno razmišljala što bi voljela nositi, pa se u ljeto 2011. bacila na skiciranje svojih prvih modela.

- Kad sam krenula skicirati, informacije vezane uz proizvodnju jednostavno su počele dolaziti do mene. To se uvijek dogodi kad razbuktaš svemir, sve se pokrene. Od male ideje dođe do onoga što je bila poanta. Krenulo je istraživanje gdje se što proizvodi, što je potrebno da se napravi brend, a to nije lako, posebno u vrijeme kad sam ja počinjala. Za početak angažirala sam dizajnerski tim da osmisli ime brenda, a na kraju sam ga smislila sama igrajući se svojim imenom - navodi dizajnerica.

Ipak, iskustvo sa dizajnom imala je i prije, a radilo se o sportskoj opremi, posebno onoj za vježbanje.

- Recimo, htjela sam trenirku kakvu nisam mogla kupiti i tako sam pomalo kreirala i mušku i žensku sportsku odjeću, a u Hrvatskoj i danas nedostaje domaćih sportskih brendova - smatra Marija.

Općenito se, kaže, domaća tekstilna industrija jako povukla s tržišta, pa je dugo tražila mjesto za proizvodnju.

- Još 2011. počela sam tražiti mjesto gdje bi se radila moja prva kolekcija, a da je kvaliteta prisutna i u proizvodnji i konstrukcijski. U Krapini sam našla osobu koja mi je pomogla i u godinu dana sam napravila puno modela. Nisu svi bili dobri, jer ja jako volim multifunkcionalnost, od tkanine i od modela, a željela sam da moje haljine budu prepoznatljive. U procesu proizvodnje promijenila sam par županija i radila u Krapini i Sisku jer moja me ideja vodila do područja gdje tekstilna industrija hrani županije, a svi znamo za, primjerice, Varteks i Sisciju - priča Marija.

Stilizirala prijateljice

Prva njezina kolekcija sastojala se od modela koje bi i ona sama željela nositi, ali i onog u čemu bi voljela vidjeti ljude oko sebe.

- Prva kolekcija bila je ono što ja živim. Na promociji su moje kreacije nosile glumice s kojima sam surađivala, koje su mi najbolji modeli, a prednjačila je Bojana Gregorić. No, recimo jedna od kolekcija u kojoj je od materijala prevladavao bukle privukla je poslovne žene i brojne političarke - prisjeća se.

A čitava njezina modna priča počela je još 2000. kad se s tadašnjim suprugom Igorom Cvitanovićem vratila iz Španjolske. Vrlo brzo uslijedio je poziv Glorijine urednice Dubravke Tomeković Aralice i Marija je dobila svoju kolumnu “Trend report Marije Cvitanović”.

- Iznenadio me Dubravkin poziv, ali oduvijek sam željela sebe realizirati i ne biti u suprugovoj sjeni. Nije bitno jeste li kućanica ili dizajnerica, treba biti što bolji, a niti jedan posao nije lak. Nakon moje kolumne, počela sam privatno raditi kao stilistica, pa su uslijedili i stajlinzi za reklame i spotove i stvar se pokrenula. No, to je, kad razmislim, uvijek bilo u meni. Uvijek sam prijateljicama pomagala odabrati što obući za izlazak i uvijek sam to voljela - prisjeća se Marija. A ljubav prema estetici ubrzo se spojila i s talentom za poduzetništvo. Rad na televiziji zahtijevao je čitavu produkciju, pa je 2002. u Martićevoj ulici otvorila svoj salon ljepote Colette.

Kompletan tretman

- Moj salon je frizerski, kozmetički, nudi kompletnu njegu lica i tijela, kompletni beauty studio, što mi se uklapalo u posao. Ako nisi frizer, teško je imati salon, makar sam se u različitim okolnostima na snimanjima prihvatila i škara. No, to ipak zahtijeva edukaciju i za to imam svoju Renatu - kaže Marija.

A i kad je Colette u pitanju, dizajnerica je otišla korak dalje, pa je i njezina nova suradnja s brendom Keune dobar spoj s onom s Pounjem.

- Nova Keune linija Pure potpuno je prirodna, što se uklopilo s Pounjem i prirodnim materijalima s kojima radim. Tu počinje i nova priča sa salonom koji je postao kuća mode i stila. Sve smo osvježili, pa sad u salonu imam i modele iz svoje nove kolekcije koji se na licu mjesta mogu isprobati, iako tamo nisu na prodaju. Mogu se kupiti u dućanima Pounja, ali i Name jer paše mi taj retro moment gdje na jednom mjestu imate sve - ispričala je.

kako njezin poduzetnički duh nikad ne miruje, Marija Cvitanović uskoro pokreće i svoju web stranicu Marka M.

- Na toj stranici moći će se naći svi proizvodi Pounja, Marke M, proizvodi za kosu, ali i drugi brendovi koji nisu moji, ali bih željela pokazati kako ih nositi. Primjerice, tu će biti objašnjenje kako negliže transformirati u odjevni predmet za šetnju ili večernji izlazak - najavila je dizajnerica.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. svibanj 2024 00:00