DVA DANA BEZ MOBITELA

Udruga Potrošač: Tužite HT za naknadu štete

Udruga Potrošač tvrdi da je T-Mobile trebao barem dan ranije obavijestiti svoje korisnike da se očekuju teškoće u radu

ZAGREB - Kolabirana mreža mobilne telefonije Hrvatskog Telekoma jučer se postupno oporavljala nakon što u utorak i srijedu oko dva milijuna korisnika nije moglo upućivati niti primati pozive ili su prijavljivali druge smetnje. HT-ove ekipe dan su provele na terenu, sanirajući posljedice nezabilježenog kvara koji je paralizirao hrvatsku mobilnu komunikaciju.

Unapređuju usluge

U tvrtki ni jučer nisu davali detaljna objašnjenja što se, zapravo, dogodilo.

Tvrde da su “nepredvidive teškoće” nastale tijekom rada na unapređenju T-Mobile mreže. Smetnje su otklonjene, ali još uvijek postoji mogućnost manjih problema jer se radovi nastavljaju. - Nažalost, do teškoća je došlo tijekom uvođenja tehnoloških promjena kojima smo željeli još više unaprijediti uslugu - priopćili su iz HT-a, ali nisu odgovorili koliki je gubitak HT zabilježio zbog kolapsa mreže.

Ipak, HT bi mogao imati i drugih financijskih gubitaka ako se na adresu njihove pravne službe sruče tisuće tužbi nezadovoljnih korisnika.

Važna je svaka šteta

- Svaka osoba kojoj je zbog pada mreže tvrtke T-Mobile počinjena šteta, bilo da se radi o poslovnom gubitku, informaciji koju je osoba trebala dobiti o svom zdravlju i slično, mora to prijaviti Hrvatskoj agenciji za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM). Agencija će analizirati sve prijave i odlučiti koje će sankcije odrediti operateru. Takva je praksa u EU i o tome smo baš nedavno razgovarali u Bruxellesu - poručio je Ilija Rkman iz udruge Potrošač, članice međunarodne udruge za zaštitu potrošača.

Rkman napominje da je operater, T-Mobile, morao upozoriti barem dan prije sve svoje korisnike o tome da sljedeća dva dana neće moći ispuniti svoje obaveze kao davatelja usluga. To su lako mogli učiniti SMS-om.

‘Nismo nadležni’

- Ako je istina to što tvrde u T-Mobileu, da se prekid veza dogodio zbog nadogradnje sustava, onda su morali znati ili barem pretpostaviti da bi se takvo što moglo dogoditi. Dakle, time je prekršeno temeljno pravo potrošača na pravodobnu informaciju. Kao drugo, mnogima je zbog nepružanja te informacije nanesena direktna ili indirektna šteta. Treba aktivirati kolektivnu tužbu za nadoknadu štete i tražiti pravorijek HAKOM-a - preporučio je Rkman.

U HAKOM-u, pak, tvrde da se radi o pitanju tehničke prirode, a ne o kršenju Zakona o elektroničkim komunikacijama za čiju su provedbu nadležni.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. svibanj 2024 22:06