PRETRAGA INTERNETA

JURICA PAVIČIĆ Da bi bio zanimljiv u RH, trebaš friško umrijeti ili ući u politiku... nitko ne gugla ustaše i partizane

 AFP

Ako građanima Hrvatske želite biti zanimljivi, postoje dva puta da to postignete. Naime - ili se morate pojaviti u pornografskom videu, ili morate friško umrijeti.

Tako bi se dalo zaključiti po listi najpretraživanijih osoba, događaja i tema u 2015. godini koju je jučer objavio Google. “Globalni špijun” koji analizira naše interese i potrebe da bi nam ih potom ponovo prodao kao reklame upoznao nas je tako s ponešto trivijalnim i ne baš jako intelektualno zahtjevnim web-interesima prosječnog hrvatskog internet-korisnika.

Nepotrošeni političari

Prosječni našijenac tako je u 2015. najviše guglao Tinu Katanić, parlamentarne izbore, Big Brother, arbitražu te Muzej iluzija. Među ljudima koji su na vrhu liste guglanih nalaze se, među ostalima, nestali i ubijeni ( Tomislav Salopek), pornoglumice ( Mia Khalifa), pornoglumice koje to nisu htjele biti (Tina Katanić), pokoji svježi i nepotrošeni političar ( Petrov i Prgomet), te dva dična, mrtva klasika: Arsen Dedić i Kemal Monteno.

Zanimljiva košarka

Dedić i Monteno pritom su na toj listi i oni koji su najbliži uvriježenoj ideji “slavne osobe”. Koliko su predodžbe o tome što je “slavno” u suvremenom svijetu klasno i obrazovno stratificirane svjedočim - međutim - i svojim vlastitim primjerom. Moram priznati da za barem dvije (a možda i tri) osobe s liste prvih 10 najguglanijih do jutros nisam ni čuo.

Što se ostalih lista tiče, one se jedva mogu smatrati iznenađujućima. Među muzejima najviše su guglani oni novootvoreni, što je dosta očekivano. Od TV emisija najviše su pretraživani realityji, što je također očekivano, jer je za reality karakteristično da funkcionira u sinkronicitetu. Izbori su kao najguglaniji događaj 2015. banalno očekivani, no blago je iznenađenje drugo mjesto Eurobasketa. To, naime, pokazuje da hrvatski interes za košarku ili nije sasvim zamro ili je gušće stratificiran među onima koji više koriste računalo. Najzabavnije su - međutim - kategorije “gdje je?” i “što je?”. Zašto je zaboga najednom toliko bitno gdje je umro Tesla? I - zar je pavlaka srbizam koji Hrvate najviše muči na Coolinarici?

Dinamo i Hajduk

A kad čovjek vidi Googleovu listu, zanimljivije mu je uočiti ono što na njoj nema, nego ono što ima. Nema - recimo - partizana i ustaša. Ni Srba i Hrvata. A - čudo! - čak su i Hajduk i Dinamo zastupljeni sasvim malo, na šestom mjestu najpretraživanijih događaja.

Da su “guglaši” analizirali postove ispod novinskih tekstova, rezultati bi, bez sumnje, bili bitno drukčiji. Tamo bi partizani, ustaše, Srbi, Hrvati, Dinamo i Hajduk vladali posve suvereno.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. svibanj 2024 21:16