DA TI PAMET STANE

POPRAVCI SKUPLJI OD SUHOG ZLATA Tko razbije Teslu ostat će bez gaća

Troškovi čak i najmanjih popravka ekstremno su visoki, nerijetko veći i od cijene novog auta

Američka tvrtka s imenom našeg slavnog znanstvenika u vlasništvu Elona Muska nametnula se kao vodeći proizvođač luksuznih elektroauta. Svijetom vozi već više od 50.000 Tesli, pa je prirodno i to da su već počeli sudjelovati i u nesrećama. Što je otkrilo i drugu stranu medalje - da su za auto čija cijena počinje na 60.000 eura troškovi popravka enormno visoki! Čak i oni najmanji, poput sitnih ogrebotina.

Prvo se, dakle, saznalo da je jedan vlasnik Tesle iz kluba ljubitelja tog auta ostao bez više od 18.000 eura nakon lakšeg nalijetanja na auto ispred, poslije kojeg je nastavio vožnju kao da se ništa nije dogodilo. Vidjela se manja ogrebotina na braniku, svjetlu i rubu poklopca motora, no u službenom su mu servisu naplatili 92 sata rada i gotovo 7500 eura u dijelovima, uključujući i zakovice, koja svaka stoji 33 eura (250 kuna).

Ubrzo su se i javili drugi vlasnici sa sličnim pričama: 6500 eura za popravak male udubine i ogrebotine (bez rezervnih dijelova), 9400 eura za popravak "tanke, ali dugačke ogrebotine", 10.300 eura za ogrebotine na stražnjem panelu ( što je uključivao i 145 eura za držanje baterije punom za vrijeme popravka), 42.300 eura za popravak udarca u prednji kraj… S obzirom na te cijene ispada da bi i dijete s bejzbol palicom u ruci u samo 30 sekundi s nekoliko dobro plasiranih udaraca na Tesli moglo napraviti štetu veću od cijene samog auta!

Problem je, dakako, u tome što je karoserija Tesle napravljena većinom od aluminija, koji je iznimno skup za popravak, jer se ne može jednostavno rastegnuti, udubiti ili ispraviti poput klasičnog lima. Pored toga, aluminijska struktura zahtjeva spajanje zakovicama i posebnim, vrlo skupim ljepilom, što znatno produžuje i poskupljuje popravak. Samo oprema za popravak aluminijskih karoserija stoji gotovo 100.000 eura, a uz to popravak mogu obaviti samo visoko obučeni majstori. Musk je očito računao da oni koji su spremni izdvojiti 100.000 eura za auto neće štedjeti ni na njegovu popravku, odnosno da cijene visokoobrazovane servisere i da su spremni platiti visoku cijenu rada.

U svakom slučaju, dobar kasko je prva stvar koju svaki budući europski vlasnik Tesle mora imati. I plati ga prije no što osiguravateljske kuće i tu drastično ne podignu premiju za Tesle. U Americi je, naime, osiguranje za Tesle baš zbog sveg ovog već nakon prve godine prodaje poskupilo 30 posto...

Troškovi popravka:

UDUBLJENA VRATA

11.200 eura

DUŽA OGREBOTINA NA BOKU

9400 eura

STRAŽNJI BRANIK I SVJETLO

7500 eura

UDUBLJENA FELGA

2820 eura

BRANIK I POKLOPAC MOTORA

9500 eura

PREDNJI VEZNI LIM

2200 eura

PLASTIČNI DIO NA BRANIKU

2500 eura

VRATA I STRAŽNJI VEZNI LIM

10.500 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. svibanj 2024 02:25