PRIJELOMNI TRENUTAK

Počinje li nova era zračnog prometa? Direktor Ampairea stigao na sastanak s ulagačima električnim zrakoplovom

Zrakoplovi su, naime, jedni od najvećih zagađivača okoliša

Hibridni električni zrakoplov tvrtke Ampaire

 Sarah Williams/Ampaire

Hibridni električni zrakoplov tvrtke Ampaire u petak je sletio u zračnu luku Palo Alto što je označilo veliku prekretnicu u smjeru održivog zrakoplovstva. Kevin Noertker, izvršni direktor ove kompanije koja je posvećena transformaciji industrije kroz elektrifikaciju, njihovim je vodećim zrakoplovom stigao na sastanak s investitorima iz Silicijske doline.

- Ovaj let nije samo tehnička provjera naših sustava, već i jasna poruka da je era električnog zrakoplovstva pred nama - poručio je Noertker. Ulagače je pozvao da lete s njima i tako budu dio "redefiniranja granica zračnog prometa" u smjeru budućnosti bez emisija stakleničkih plinova.

Zrakoplovi su, naime, jedni od najvećih zagađivača okoliša. Prema kalkulatoru organizacije My Climate, po svakom putniku na letu iz Zagreba do Dubrovnika ispusti se čak 134 kilograma ugljikovog dioksida. Na putu do Londona se ta količina udvostručuje.

Ampaireovi optimizirani hibridni električni zrakoplovi troše upola manje goriva u usporedbi sa standardnim zrakoplovima na kojima se temelje. Osim što su bolji za okoliš, ovakvi zrakoplovi također smanjuju operativne troškove jer ne zahtijevaju infrastrukturu zračnih luka kao što su nove stanice za gorivo ili punjenje.

image

Hibridni električni zrakoplov tvrtke Ampaire

Sarah Williams/Ampaire

"Ova prekretnica je signal je zrakoplovnoj industriji i investitorima da Ampaire brzo napreduje prema komercijalnoj održivosti, usklađujući se s globalnim ciljevima održivosti. Spremni smo predvoditi novo doba zrakoplovstva", poručili su iz kompanije koja je svoju tehnologiju hibridnog električnog zrakoplova prvi put testirala 2019. godine. Tri godine kasnije nastao je Eco Caravan, najveći zrakoplov takve vrste na svijetu, a sada je Ampaireov zrakoplov prešao iz testnih vožnji u predstavljanje investitorima, gradskom vijeću i zainteresiranim građanima.

I druge kompanije razvijaju svoje prototipe održivih zrakoplova pa stručnjaci predviđaju da ćemo za pet do deset godina letjeti u potpuno električnim zrakoplovima. Sve je počelo s aerotaksijima, koje mnoge tvrtke već godinama razvijaju, dizajniranih za prijevoz najviše dva putnika na udaljenostima do 100 kilometara. Očekuje se da će se u početku električni zrakoplovi koristiti samo za kratke letove, dok će za one duže biti rezervirani hibridni.

image

Hibridni električni zrakoplov tvrtke Ampaire

Sarah Williams/Ampaire
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. travanj 2024 18:05