EU SMO MI

Djeca i mladi u sklopu projekta ‘Kreativna škola STEM-a‘ stekli znanja o znanosti i tehnici

Polaznici, učenici i učenice osnovnih i srednjih škola s područja Zadarske županije, njih ukupno 45, stekli su praktična znanja i vještine sa širokim spektrom primjene
 Jure Miskovic/Cropix/Cropix

Zajednice tehničke kulture Zadarske županije snažni je savez 20 udruga članica koji osobitu pozornost posvećuje izvanškolskom odgoju i obrazovanju djece i mladih, ali i popularizaciji znanosti i tehnike. Rad s darovitim i talentiranim mladim ljudima, koordinacija školskih natjecanja iz prirodoslovno-matematičkog i informatičkog područja te Natjecanje mladih tehničara, samo su neke od aktivnosti ove Zajednice koja je nedavno uspješno provela izazovan europski projekt "Kreativna škola STEM-a". Zahvaljujući ovom ciklus edukacija, organizacije civilnoga društva te djeca i mladi imali priliku steći znanja i vještine kroz praktičan rad u suradnji s IT stručnjacima i drugim suradnicima iz različitih područja znanosti i tehničke kulture.

image
Jure Miskovic/Cropix/Cropix

- Pilot radionice za djecu i mlade s ciljem popularizacije STEM pristupa u praćenju klimatskih promjena, kao glavnom cilju projekta, obuhvaćale su dvadeset besplatnih radionica koje su se održavale svake subote. U kreativnoj i dinamičnoj atmosferi provedeno ih je ukupno šezdeset. Odaziv je bio velik i svatko je imao priliku pronaći "dio" STEM-a koji ga najviše zanima- kaže voditeljica projekta Petra Magaš Faričić.

Polaznici, učenici i učenice osnovnih i srednjih škola s područja Zadarske županije, njih ukupno 45, stekli su praktična znanja i vještine sa širokim spektrom primjene. Provedba radionica omogućena je nabavom vrijedne opreme iz proračuna projekta, a odnosi se na petnaest stolnih računala, tri komada 3D printera i dva prijenosna računala. Izrađen je i online priručnik kao sažetak relevantih tema, održana su dva studijska putovanja na konferencije (Zagreb i Rovinj) te su uspostavljene društvene mreže projekta.

image
Jure Miskovic/Cropix/Cropix
image
Jure Miskovic/Cropix/Cropix

- Odgoj i obrazovanje u različitim djelatnostima tehničke kulture značajno utječu na razvoj inovacija i kreativnosti kod djece i mladih, njihovom odabiru strukovnih ili tehničkih škola, tehničkih fakulteta i zanimanja. A to je ujedno i temelj poduzetništva. Na tom tragu projekt "Kreativna škola STEM-a", s ciljem poticanja odgovornog ponašanja vezano uz klimatske promjene, svakako predstavlja veliki doprinos. U konačnici, Zajednica konstantno nastoji osigurati razvoj i unapređivanje postojećeg standarda djelatnosti tehničke kulture koji zadovoljavaju potrebe Grada Zadra i Zadarske županije kao i očuvanje tradicije u tehničkoj kulturi – kaže Marija Živković, tajnica Zajednice tehničke kulture Zadarske županije.

image
Jure Miskovic/Cropix/Cropix
image
Jure Miskovic/Cropix/Cropix
image

Marija Živković, tajnica Zajednice tehničke kulture Zadarske županije

Jure Miskovic/Cropix

Vrijednost ovog projekta iznosi 137.626,07 EUR (1.036.943,59 kuna) i odobren je u sklopu prijave na poziv "Jačanje kapaciteta organizacija civilnog društva za popularizaciju STEMA-a". Točno 85 posto iznosa sufinancira se iz Europskog socijalnog fonda u okviru Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020., dok se preostalih 15 posto sufinancira se iz Državnog proračuna odnosno Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske.

Projekt se provodio zajedno s projektnim partnerima- Zadarskom županijom – Upravni odjel za obrazovanje, kulturu i šport, Udrugom za promicanje informacijskih tehnologija "Zadar Developers Hub", Sveučilištem Sjever sa sjedištem u Koprivnici i Varaždinu te velikim brojem volontera i suradnika.

Agencija ZADRA NOVA sudjelovala je u pripremi i provedbi projekta pružajući tehničku pomoć kroz projekt ZADRA NOVA ZA VAS kojim se financira rad djelatnika agencije. Projekt je sufinanciran sredstvima tehničke pomoći u okviru Operativnog programa Konkurentnost i kohezija iz Europskog fonda za regionalni razvoj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 21:20