I dok je COVID-19 s jedne strane utjecao na drastično povećanje prometa i posjećenosti društvenih mreža, upravo su se te platforme zbog pada svog najvažnijeg sektora poslovanja - oglašavanja, našle u grupi gubitaša ove krize.
Kako predviđaju analitičari kompanije Cowen & Co dva najveća internetska diva, Google i Facebook, ove bi godine zbog pada broja oglasa uoči krize izazvane koronavirusom mogla izgubiti čak 44 milijarde dolara. Na problem sve manjeg broja oglasa ovaj su tjedan upozorili i iz Facebooka. Iz kompanije su tom prilikom istaknuli kako je sve veći broj kompanija krenuo u naglo rezanje nepotrebnih troškova, te da su upravo marketinški budžeti bili prva postaja.
No, unatoč trenutnom padu prihoda od oglašivačkog sektora, Google i Facebook, navodi Variety, godinu bi trebali završiti u plusu. Prema procjenama, ovogodišnji prihodi Googlea trebali bi iznositi 127,5 milijardi dolara, što je 28,6 milijardi dolara manje u odnosi na ranija predviđanja analitičara.
S druge pak strane, u slučaju Facebook te brojke iznose 67,8 milijardi dolara što je pad oko 15,7 milijardi dolara u prihodima u odnosu na ranije prognoze.
Da se dva najveća internetska diva i previše ne zamaraju gubitcima, pokazuje i činjenica da iz Facebooka za sljedeću godinu najavljuju vraćanje oglašivačkog sektora poslovanja u normalu te očekuju rast prihoda od 23 posto.
Što se ostalih društvenih mreža tiče i utjecaja koronavirusa na njihovo poslovanje, iz Cowen & Co-a smanjili su predviđanja za ovogodišnje prihode Twittera za 18 posto, dok je u slučaju Snapchata taj pad iznosio 30 posto.
Inače, analitičari predviđaju da će na razini cijele oglašivačke industrije SAD-a doći od pada prihoda od 11 posto. Time bi ovogodišnji prihod te industrije na razini zemlje trebao iznositi 212 milijardi dolara.