South Park: The Stick of Truth (recenzija)

South Park: The Stick of Truth će koristiti sliku uplakane koale kao oblik cenzure u Australiji

Vjerojatno je svima prva asocijacija na South Park vulgaran jezik popraćen još bolesnijim šalama koje uključuju prdeže, vanzemaljske analne sonde i čudnovata bića. Ova animirana serija (koja nikako nije namijenjena djeci) nas svojim “toilet” humorom nasmijava već godinama, ali nikada nismo imali priliku zaigrati zaista dobru South Park igru.

Unatoč odgodama, South Park: The Stick of Truth je izašao u prodaju, a ovaj puta su na igri radili svi ključni ljudi koji svakoga tjedna snimaju i popularnu seriju. Kada tome dodate Obsidian Entertainment koji je bio zadužen za tehnički dio igre (poznat po igrama Star Wars: Knights of the Old Republic, Fallout: New Vegas, Neverwinter Nigths 2, i dr.), nije nam ostalo drugo nego očekivati jednu posebno dobru RPG South Park igru – a upravo to smo i dobili!

Posebno zabavna interaktivna epizoda

Čim započnete igru, imat ćete osjećaj kao da gledate novu epizodu popularne serije. No ovaj puta vi imate kontrolu nad epizodom; štoviše, ovaj puta ste upravo vi glavni lik i dječak kojega svi spominju u malenom brdskom gradu zvanom South Park.

Cartman, Kyle, Stan i Kenny te svi ostali dječaci su započeli igru (LARP) u kojoj su podijeljeni u dva klana. Ova igra im oduzima doslovno cijeli dan, a vi odmah postajete njen glavni dio. Nakon kreacije lika započinjete s izvršavanjem zadataka, skupljanjem oružja i raznih predmeta te naravno s borbom protiv raznih ljudi, “vilenjaka”, zombi skitnica, vanzemaljaca, patuljaka koji kradu donje rublje i drugih zanimljivih protivnika.

Na raspolaganju vam stoje četiri klase. Uz warriora, magea i thiefa koji će vam biti dobro poznati iz bilo koje druge RPG igre, ističe se klasa Jew, odnosno Židov koji ima posebne sposobnosti i napade. Naravno, ukoliko odaberete ovu klasu, morat ćete se pomiriti s time da vas Cartman neće htjeti za prijatelja. Nama je zaista teško bilo odabrati klasu s kojom želimo zaigrati, no dobra stvar je što ćete tijekom igre imati priliku vidjeti i ostale klase u akciji kroz vaše prijatelje koji će se boriti uz vas.

Jednom kada uđete u borbu s neprijateljem, timovi se dijele na dvije strane te počinje borba na poteze. Napadi se izmjenjuju, a na vama je iskoristiti oružje i sposobnosti najbolje što znate. Iako se u početku borbe čine poprilično lagane, u kasnijem stadiju igre ćete se morati dobro namučiti pri savladavanju šefova koji će nerijetko imati duplo više energije od vas.

Related content

Nakon što odaberete neprijatelja i napad koji ćete koristiti, morat ćete savladati i tehniku napada. Tako će primjerice napad mačem zahtijevati pravovremeni pritisak tipke miša, dok će jače magije poput opasnih zapaljivih prdeža zahtijevati koordiniran pritisak više tipki. Naravno, treba se znati i obraniti pa ćete morati biti brzi i točni kod obrambene reakcije. Cijeli sustav borbe je poprilično jednostavan, no baš zbog toga i posebno zanimljiv, a ne treba zaboraviti spomenuti da su specijalni napadi određenih likova zaista neprocjenjivi ukoliko ste fan South Parka. Butters će tako postati Professor Chaos dok će Kenny primjerice pozvati jednoroga koji ga može ubiti ukoliko ne pritisnete prave tipke u pravo vrijeme.

Upravo su ti posebni napadi značajan dio igre koji će vas i posebno nasmijati. Bilo da se radi o udaranju protivnika u stražnjicu, bacanju prdeža kao tehnike odvlačenja pažnje ili jednostavni, ali urnebesni komentari tijekom cijele igre će vas držati uz The Stick of Truth i tjerati vas da odigrate još barem jedan zadatak.

Kao i kod drugih RPG igara, napredovat ćete kroz levele, unaprjeđivati svoje mogućnosti, a posebno u ovoj igri i skupljati prijatelje na društvenim mrežama koji će vam dodatno otključavati posebne mogućnosti. Iako ćete često nalaziti novu opremu i oružje, izbor istoga će se svesti na izbor onoga koje je najpogodnije za vaš trenutni level. Tako nažalost loptu ili strelice za pikado koje smo rado koristili morate zamijeniti s novim oružjem koje je jednostavno jače; no ako znate kakav je South Park, već vam je jasno da će i među oružjem i ostalom opremom biti zaista čudnih stvari.

Odlična zabava!

South Park: The Stick of Truth izgleda jednostavno savršeno. Ok, igra grafički definitivno ne prati najnoviju tehnologiju – kao i sama animirana serija koja je zadržala izgled ručno rađenih figurica od papira, tako da zaboravite na savršeno osvjetljenje i sjene ili posebne teksture visoke rezolucije. No igra izgleda potpuno isto kao i sama serija bez čega South Park igra jednostavno ne može proći kao dobra.

Ista stvar je i sa zvukom . Svi glasovi likova su originalni, kao i glazba koju ćete čuti u pozadini ili prilikom učitavanja igre. Neke od pjesama ćete sigurno i prepoznati ako ste pratili seriju. Jednostavno savršeno.

Kontrola lika izvan borbe je začuđujuće dobra. Cijeli grad koji se nalazi pred vama je vrlo pregledan te ćete bez problema doći upravo tamo gdje ste htjeli. Jedinu zamjerku smo pronašli pri kretanju kroz izbornike i samu mapu što je moglo biti urađeno malo kvalitetnije. Nije nam se svidio dizajn spomenutih izbornika te imamo osjećaj da su neke tipke trebale biti drugačije raspoređene kako bi se lakše, odnosno brže kretali kroz izbornike prijatelja, oružja, raznih mogućnosti, mape i ostalog.

Sve u svemu, South Park: The Stick of Truth je zaista odlična igra koju smo dugo čekali. Ukoliko ste fan serije, nemate razloga razmišljati o nabavi igre – ovo je jednostavno naslov koji morate imati u svojoj kolekciji!

S druge strane, ako na The Stick of Truth gledate samo kao na još jednu RPG igru, a nikada niste pratili South Park seriju, mogli biste ostati razočarani jer nećete shvatiti sve dijelove priče, a sam koncept igre neće biti dovoljno zanimljiv da vas zadrži u igri duže vremena.

25. travanj 2024 03:19