Hrvatska televizija neposredno nakon potresa odlučila je pokrenuti svoju već poznatu humanitarnu akciju “Uz nas niste sami”, koja je ove godine drugačija, posebna, senzibilnija zbog okolnosti koje su Banovinu uvele u katastrofu. Pjesma Zrinka Tutića “Dajem ti srce”, s kojom su se poistovjetili volonteri, vatrogasci, vojska, policija, ali i cijela Hrvatska, postala je neformalna himna ljudi na terenu, ali i onih koji neumorno pomažu. Pozitivne reakcije na tu inicijativu ne jenjavaju, a Bruno Kovačević, glavni urednik ove nacionalne televizije, objašnjava kako je samo u nekoliko sati ona isplanirana, ali i predstavljena gledateljima njihovih četiri kanala i radiopostajama koje se emitiraju pod njihovom kapom.
- Obično našu akciju pripremao nekoliko mjeseci, inače gledamo drugačije na nju zbog posebne studijske emisije u kojoj sudjeluju gosti iz svijeta glazbe, politike, glume, sporta. Sada smo reagirali promptno, kako bismo čim prije pomogli.
Račun Vlade RH
Na Staru godinu donijeli smo odluku da našoj akciji priključimo broj računa koji je otvorila Vlada RH, i da ta sredstva budu namijenjena za pomoć stradalima u Petrinji, Glini, Sisku i cijeloj okolici.
Odabir pjesme “Dajem ti srce” Zrinka Tutića i Zlatana Stipišića Gibonnija, a koju je proslavila svojim vokalom Doris Dragović, bio je pun pogodak. Reakcije su izvanredne, ljudi oduševljeno zovu, plaču, spot je kod ljudi izazvao emocije koje ne skrivaju - suze zbog svega viđenog, ali i veliku humanost koja je ponovno tako jako ujedinila zemlju.
Dugo u glavi
Bruno Kovačević otkriva kako je odabrana pjesma koja posljednjih dana dominira njihovim kanalima.
- Moram priznati da mi je ona već dugo u glavi te kako mi je neopisivo draga. Još od 2016. godine i Olimpijskih igara u Rio de Janeiru, kada sam, svaku večer prije spavanja, puštao pjesmu “Dajem ti srce” jer tamo je Hrvatska osvojila najviše medalja na svim dosadašnjim Igrama. I to mi je postala uspavanka. Bili smo izuzetno uspješni, a došlo je do izražaja to jedinstvo koje se posebno ističe kada se nalazimo u nekoj dalekoj zemlji. I više nego da se takvo što dogodilo u našoj zemlji, ta dostignuća postigla su višu notu.
Moja je ideja bila da za OI 2020., u dogovoru s HOO-om i još nekim institucijama, upravo ta pjesma bude himna kojom bismo ispratili naše sportaše na put u Tokio. Budući da se natjecanje tada nije dogodilo, meni je i dalje ideja ostala, a Petrinja je samo promijenila povod.
Samo je nekoliko sati trebalo, kaže, da se organiziraju i pokrenu “Uz nas niste sami”. Okupio je ljude, organizirao sastanak, i na kraju u roku pet sati pjesma i spot koji je radila Marina Gavranović, bili su dovršeni, i u dogovoru s Katarinom Perišom Čakarun, urednicom Dnevnika, bila emitirana u središnjem Dnevniku.
- Znam da nije običaj da se u Dnevniku emitira pjesma od tri minute, no kada je Katarina pogledala spot, rekla mi je: “imam knedlu u grlu”, emitirat ćemo je u cijelosti.
Puls publike je pogođen, a kada sam nazvao Doris, ona je u prvoj rečenici shvatila o čemu je riječ i kazala, naravno, da podržava, kako ju ne trebam tražiti dozvolu i da je srcem i dušom za to. Potom sam kontaktirao Zrinka Tutića, kojeg poznajem dobro, no nisam ga dugo vidio i rekao mi dapače, mislim da je to pravi potez.
Ova humanitarna akcija će trajati, no reći će Kovačević, Hrvatska televizija samo je kap u moru onih koji su se mobilizirali za isti cilj.
- To nije utrka na sto metara, to je maraton i trebat će dugo da se stvari vrate u normalu, uz veliku pomoć Europske unije, da ljudi koji su ostali bez svojih domova dobiju novi smještaj. I one fotografije što svakodnevno gledamo iz centra Petrinje podsjećaju na apokaliptične scene Vukovara.
Jasan protokol
Hrvatska televizija ima dogovoren protokol za takve situacije, i nažalost, dosta ljudi koji su izvještavali za vrijeme rata ponovno su sada u glavnim ulogama. I zato, kada se samo pogledamo, znamo kolika je količina katastrofe, tko što mora raditi, i nema puno razgovora. Naše sve raspoložive snage su na terenu, i reagirali smo na situaciju već nakon nekoliko minuta. Bitno je da su informacije provjerene, a u roku 45 minuta 4. smo program prebacili na Prvi. Podaci o gledanosti prvog su nam dana bili odličan pokazatelj da smo dali točne i pravodobne informacije - kazao je Bruno Kovačević.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....