RABLJENI

SUZUKI SWIFT 1.3 GLX Tražena roba u gradu

Vlasnici Swift nerado prodaju jer je dobar sluga i još uvijek izgleda svježe
 Ivan Lacković

Iako mu neki spočitavaju sličnost s Minijem, Suzuki Swift nema milijun cvrčaka u kabini koji vožnju čine iritantnom, a i puno je pouzdaniji i jeftiniji za održavanje. Nemadotjeran svaki detalj, ali izgleda mladenački i atraktivno, i ljudi ga prihvaćaju kao svojevrsnu automobilsku valutu - pitajte žene što im se sviđa i nabrojat će sljedeće modele: Ibizu, Clio, 206 i – Swift.Swift ima tri benzinca, a najslabiji 1.3 s 92 KS vrlo je živahan i žilav u vožnji. Okretni moment od 116 Nm je skroman, ali motor voli okretaje pa ga vozači doživljavaju kao nekadašnje Hondine zvrkove jer vuče tek iznad 4000 o/min.

Ako imalo pripazite, u gradu ne pije preko 9 litara, no spustiti prosjek ispod 8 je nemoguća misija. Novi Swift je dobio motor 1.2 koji traži litru i pol manje, ali i slabije juri. No, 1.3 je najčešći na tržištu rabljenih. Dovoljno je srčan i za autocestu, zbog mase od samo 945 kg. Za usporedbu, druga generacija Mazde MX-5 čak je 65 kg teža. Jači benzinac 1.5 osjetno bolje vuče jer ima 102 KS, ali i pije pola litre više. Bio je skuplji kao nov, rjeđi je i opremljeniji (alu-felge, grijana sjedala), ali i osnovni Swiftovi uvijek su bili pristojno opremljeni. Ubrzava za britkih 10 sekundi. Ako vam je to malo, Swift Sport pokretan snažnijim 1.6 sa 125 KS vam neće puno pomoći, jer je naglasak na zabavi, a ne na snazi.

Osim toga, krasi ga metalni sportski zvuk koji podiže adrenalin i jedan fini osjećaj vožnje GTI modela stare škole i zato je jako cijenjen. Nije gumen, umjetan ili prigušen, a i lijepo se zanosi u brzim zavojima. Modeli s automatskim mjenjačima su vrlo rijetki, ali dizelaša se još i može naći. Obično imaju više kilometara, ali zato 1.3 DDiS samo u gradu prelazi 5 litara, dok na otvorenom potrošnja pada i na 3,5 litara. Impresivno, i ako si možete priuštiti dizelaša koji je i do 15.000 kuna skuplji u oglasima, kupite ga i nećete požaliti.

Swift nudi široku kabinu koja nudi udobnost klasu većeg automobila, ali ima skroman prtljažnik. Broji tek 213 litara, tako da svaki odlazak na more uključuje i postavljanje krovnih nosača i kutije. Pouzdan je i dobar sluga, no ima mana. Ležajevi u mjenjaču su mu najveća boljka, iako problemi nisu zabilježeni na puno primjeraka. To je i jedini skuplji popravak koji vas može snaći. Još rjeđi problem je letva volana, koja dobije zračnost. Osim toga, muče ih tragovi hrđe u prtljažniku, ponekad nemirno rade u praznom hodu, a škripuća sjedala karakteristična su kod prvih modela iz 2005. I to je to.

Ako se pojavi kvar mimo opisanih znači da nemate sreće. Proizvodnja je mađarska, ali je kvaliteta japanska. No, zato je Swift i na cijeni. Očekujte da dobar primjerak stoji oko 38.000 kuna. Dodajte oko 5000 za 1.5 ili još 15.000 kn za Sport ili dizelaša. Zanimljivo, u Swiftu niti jedan motor nije za izbjegavanje, svi su pouzdani i dobri. Nađite ono što vam se sviđa, pogodite dobru cijenu i vozite se bez brige i uz jeftino održavanje. Nećete pogriješiti s izborom Swifta.

Swift 1.3 (2005-2010)

Kilometraža 145.000 km

Godište 2005.

Motor benzinski, 4 cil.

Obujam 1328 ccm

Snaga 68 kW/92KS pri 5800 o/min

Obujam 116 Nm pri 4200 o/min

Mjenjač Ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 370 x 169 x 150 cm

Osovinski razmak 238 cm

Masa 945 kg

Prtljažnik 213 litara

Najveća brzina 175 km/h

Ubrzanje 11 sekundi

Potrošnja 6,1 l/100 km

Cijena 39.500 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 22:56