NEDJELJNI U PRVOJ TVORNICI TELEVIZORA U RH

FOTO: Devet radnika u Rugvici dnevno sklopi i do 350 televizora na kojima piše Made in Croatia

Prvi u liniji je Ivan. On priprema front panele na koje lijepi gumene crne trakice, kao i ćeliju s kućištem za signal daljinskog upravljača. Do njega je Oleg. On ima posla s LCD panelom i priprema ga za ugradnju. Stavlja vodilice i na svaku od njih po dva šarafa.

Matija priprema zvučnike za ugradnju u kućište. Njih trojica zaduženi su za predradnje.

Alen zatim uzima stražnji dio ekrana i lijepi naljepnice za sve konektore, ugrađuju zvučnike, tipkovnicu, rotate spindl, napajanje. Sve šalje Željku koji je, pak, zadužen za ugradnju matične ploče i povezivanje svih komponenti kablovima.

Slijedi Zrinko, govore mu da je poput matičara jer spaja prednji i stražnji dio uređaja u neraskidivu vezu. Stavlja ga na testni stalak i počinje s testiranjem. Provjerava proboj napona, rad računala i visoki napon, spaja antenu te podešava programe. Stišće on i off. Zatim uređaj postavlja na traku koja ga vodi do Filipa na finalno testiranje.

Godišnje 85 tisuća

Filip provjerava zvuk na svim frekvencijama, kako funkcionira slika na analognom, a kako na digitalnom signalu te sve ulazne konektore. Nakon toga stvar u svoje ruke, odnosno na bijele rukavice, preuzima Hrvoje koji sve to pakira u kartonsku kutiju. Nju je prethodno sastavio Antun. Da svi kotačići u mehanizmu funkcioniraju, nadgleda Igor.

Ovako, za samo dvadeset minuta, nastaje Vivax, prvi LED televizor s oznakom Made in Croatia ili prevedeno Proizvedeno u Hrvatskoj.

Za točno mjesec dana na tom televizoru stajat će natpis Made in EU, a još u travnju na tim televizorima stajala je oznaka Made in China.

Ti televizori počeli su se proizvoditi početkom svibnja u Rugvici, u proizvodnom pogonu MSAN grupe, najvećeg distributera informatičke opreme i softvera u Hrvatskoj, i kako su se pohvalili, dnevno mogu sklopiti i do 350 televizora. Do kraja ove godine cilj je proizvesti oko 16 tisuća komada, a u u narednim godina cijeli bi proizvodni pogon trebao godišnje natući oko 85 tisuća LED televizora.

Glavno tržište Albanija

Vivax je MSAN-ova robna marka, nastala 2003. godine, a ovo je prva proizvodna linija takve vrste u Hrvatskoj. Glavno tržište tih hrvatskih LED televizora bit će Hrvatska, zemlje bivše države, kao i zemlje Europske Unije, a ukupna vrijednost investicije u domaći proizvodni pogon iznosi oko 2,8 milijuna kuna.

Ta robna marka, osim LED televizora, u svom asortimanu ima 200-tinjak artikla - od malih kućanskih aparata, klima uređaja, audio tehnike, do tableta i pametnih računala, i u svom desetogodišnjem postojanju ostvarili su prihode od oko 173 milijuna eura.

U Rugvici su se prvo počeli proizvoditi 22-inčni LED televizori, a do kolovoza bi se na proizvodnoj traci trebali naći i oni ostalih veličina - od 24 i 28 inča pa do 32 i 39-inčnih televizora.

Pod hrvatskim nebom od prodaje televizora utrže oko osam posto.

- Procjene su da se u Hrvatskoj godišnje proda nešto više od oko 200 tisuća televizora. Mi prodamo nešto više od oko 16 tisuća, i smatramo to relativnim uspjehom - uvjerava me Vladimir Brkljača, voditelj brenda Vivax.

Razgovaramo u redu za sastanke, na prvom katu zgrade MSAN-ove Logistike u Rugvici, a društvo nam pravi Gordana Beuković, voditeljica korporativnih komunikacija. Budno pazi svaki odgovor koji daje Brkljača. Umjesto razgovora, za početak smo pogledali Powerpoint prezentaciju o grupaciji, proizvodima, provjeri kvalitete i financijskim podacima.

- Naša misija je biti lider u kategoriji vlastitih robnih marki potrošačke elektronike u regiji. Priča oko razvoja brenda vrlo je skupa i zahtijeva vrlo mnogo truda. No, dugoročno ona se isplati - objašnjava mi pa počinje s kratkom povijesti brenda.

Prvi Vivaxovi proizvodi poput CRT televizora, klima uređaja i DVD playera na tržištu su se našli 2004. godine. Već sljedeće godina počelo se s proizvodnjom malih kućanskih aparata, HiFi opreme te kućnih kina. Od 2007. godine tvrtka uvodi vlastitu kontrolu kvalitete tih uređaja i ključni segment razvoja brenda, a 2008. godine samostalno počinje proizvoditi u vlastitoj tvornici u Dongguanu u Kini, smještenoj 150 kilometara od Hong Konga. Prije dvije godine izašli su s prvim LED televizorom na tržište.

Glavna tržišta su im zemlje bivše Jugoslavije, zatim Albanija, Poljska, Mađarska, Italija, zatim Mali, Kina i Hong Kongu te Urugvaj.

Članak u cijelosti pročitajte u tiskanom izdanju Nedjeljnog Jutarnjeg.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. studeni 2024 01:17