USRED SEZONE

Na moru nam nedostaje čak 17 pomorskih inspektora

Unatoč čestih akcija u moru i kontrole nautičara, stanje u lučkim kapetanijama daleko je od idealnog. Pokazuju to službeni podaci, ali i sve češći glasovi koji se čuju od nezadovoljnih djelatnika, od kojih su svi u strahu zbog mogućih sankcija te žele ostati anonimni.

Što je sa sigurnošću?

Lista pritužbi je duga, jedna se odnosi na činjenicu da bi u osam lučkih kapetanija i njihovim ispostavama po pravilniku trebala biti 42 pomorska inspektora, stvarni broj je samo 25. U svakoj ispostavi nedostaje barem po jedan ovlašteni pomorski inspektor. Unatoč tome, prošle godine nije primljen ni jedan inspektor u radni odnos.

Katastrofalna kadrovska situacija ogleda se i u stanju sigurnosti plovidbe. Naime, od svih inspekcijskih pregleda stranih i domaćih brodova tijekom 2011. godine, čak ih 50 posto nije zadovoljilo osnovne uvjete!

S druge strane slab je i interes za popunjavanje članova posada na brodovima lučkih kapetanija koji se zbog viših plaća odlučuju za rad na trgovačkim brodovima. Izvor koji želi ostati anoniman ističe da kapetanije muku muče s nedostatkom osnovne opreme. Velik je problem i osjetna razlika u plaćama lučkih kapetana u nautički najpropulzivnijim akvatorijima Trogiru, Makarskoj, Opatiji, Murteru, Umagu, Rabu ili Vodicama i njihovih kolega u znatno mirnijim uredima na područjima manjeg nautičarskog interesa.

Barbe bez plovila

Kako se takvo stanje u pomorskom sektoru odražava u srcu nautičke sezone pitali smo Radovana Marčića, dugogodišnjeg iskusnog i uglednog nautičara, publicista i autora cijenjenih Peljara za nautičare.

- Imamo brojne iskusne kapetane, ali situacija u kapetanijama i ispostavama, kada je brojnost ljudstva i stanje opreme u pitanju, izuzetno je zabrinjavajuće - kaže Marčić.

Postoje kapetanije na čijem je području nautički turizam vrlo jak, a koje uopće nemaju svoje plovilo niti imaju dovoljno ljudi. U viškoj luci u koju uplovljava na stotine brodica sve se svodi na jednog čovjeka. Sjeverni Jadran donekle dobro funkcionira, no sve južnije od Šibenika postaje problem. Korčula, Lastovo i obližnji ogromni akvatoriji vrlo se malo kontroliraju jer naprosto to nema tko i čime raditi - kaže Marčić na našu konstataciju da su se lučke kapetanije pretvorile samo u administraciju koja za plovila izdaje vinjete.

Demanti s Prisavlja

Za mišljenje smo pitali i nadležne u Ministarstvu pomorstva. Njihov odgovor zapravo prešutno priznaje brojne probleme, ali naglašava se da je “sadašnje stanje posljedica naslijeđenog stanja i zabrane novog zapošljavanja državnih službenika”.

Ističu da ocjene o katastrofalnom stanju nisu točne, da “kvalitetno i stručno uspijevaju obavljati svoju primarnu djelatnost, kao i nadzor sigurnosti plovidbe”. Na pitanje, pak, kako probleme namjeravaju riješiti, odgovaraju da su napravili plan prijema zaposlenika ne neodređeno vrijeme radi normalnog funkcioniranja uprave.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. svibanj 2024 13:15