NOVO DOBA

DIREKTOR ZRAČNE LUKE 'Iz Zagreba ćemo letjeti direktno za Ameriku, stižu low cost kompanije'

Taj će potez naštetiti Croatia Airlinesu, no koncesionar mora dići broj putnika
 Josip Bistrović, Boris Kovacev / CROPIX;

Zračna luka Zagreb završila je 2013. sa 2,3 milijuna putnika, što je 1,4 posto manje nego godinu prije. Glavni je krivac Croatia Airlines, koji je smanjio broj letova na pojedinim rutama, zbog čega je ukupni broj raspoloživih sjedala smanjen za 10 posto, rekao je jučer novinarima Gonzalve de Cordoue, predsjednik Uprave Međunarodne zračne luke Zagreb (MZLZ).

Nacionalni avioprijevoznik lani je na zagrebačkom aerodromu imao osam posto manje putnika. Ukupni rezultat su poboljšale strane aviokompanije, koje su u Zagreb dovele 10 posto više putnika. Cordoue je napomenuo kako imaju razumijevanja za proces restrukturiranja CA i traženje strateškog partnera, no da i strpljenje ima granice. Avioni CA trenutno obavljaju 60 posto prometa na aerodromu, a koncesijskim ugovorom tvrtka ima povlašteni položaj za svoje avione na Plesu. No, bude li broj putnika CA i dalje opadao, uprava aerodroma počet će dovoditi velik broj low cost kompanija koje će direktno konkurirati Croatia Airlinesu na “njegovim” linijama.

Osim s low cost kompanijama, MZLZ pregovara i s onima koje će prema Zagrebu uvesti redovne linije tijekom cijele godine. Svjesni su, kažu, da bi takav razvoj teško naštetio Croatia Airlinesu, no zadatak koncesionara je povećanje broja putnika, na što se obvezao i ugovorom s državom. Već ove godine koncesionar bi trebao ostvariti povećanje broja putnika od 8 posto. Na pitanje je li to realno uz ovakvo stanje s Croatia Airlinesom, Cordoue nije jasno odgovorio. Potvrdio je da je s KLM-om potpisan ugovor o uspostavi linije Zagreb - Amsterdam, a letovi počinju u lipnju. Pri kraju su pregovori s ČSA o uspostavi linije Zagreb - Prag, kao pregovori s jednom poljskom kompanijom.

Cordoue tvrdi da pregovaraju i s Air Serbia i Etihadom, no u detalje nije želio ulaziti. Etihad je objavio da će od lipnja povezati Zagreb i Rim, što će biti udar na jednu od najisplativijih linija Croatia Airlinesa. U MZLZ-u očekuju da će na kraju godine imati 21 aviokompaniju s redovnim linijama iz Zagreba umjesto današnjih 18, plus low cost kompanije. Sve to mogao bi biti težak udarac za CA ako se ne izabere strateški partner, a nije poznato kada bi natječaj mogao biti raspisan.

Cordoue je također otkrio da su u tijeku i pregovori s dvije kanadske kompanije o uspostavi redovne interkontinentalne linije između Zagreba i, najvjerojatnije, Toronta. Ona bi mogla biti uspostavljena 2015.

Hulya Sofuoglu, članica Uprave MZLZ-a, rekla je da se pripremni radovi za gradnju novog terminala odvijaju kao što se predviđalo te je najavila i rekonstrukciju postojeće aerodromske zgrade. U to će uložiti 3,5 milijuna eura, a radovi bi trajali do jeseni. Povećat će se broj check-in šaltera, obnoviti prostor duty free shopa i sanitarni čvorovi. Prostor za odlazak na domaće letove proširit će na prvi kat te obnoviti ugostiteljske objekte.

Iz Švedske od lipnja Air Croatia

Od lipnja u Hrvatsku će početi slijetati avioni nove švedske aviokompanije Air Croatia. Tvrtku je osnovao švedski touroperator specijaliziran za turističke aranžmane u Hrvatskoj. Riječ je low cost kompaniji koja će za letove u Hrvatsku iznajmiti nekoliko aviona u Nizozemskoj. Slogan kompanije je “Jeftini letovi za Hrvatsku”. Riječ je o novoj kompaniji, a osnivači su očito procijenili da je u Švedskoj dovoljno turista.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. travanj 2024 08:26