DRUŠTVENA MREŽA

Dođi na Google Buzz Jutarnjeg: Facebook, Twitter i mail u jednom

Na Buzzu ne trebate tražiti prijatelje, oni su već tu: u startu komunicirate sa svima s kojima ste ikad razmjenjivali mailove
 SIPA

ZAGREB - Kad se o nekoj temi naširoko raspravlja na internetu, kažemo da se oko nje stvorio “buzz”. To je možda najjednostavnija definicija istoimene novotarije iz Googlea. Vlastiti Google Buzz, koji je svjetsku premijeru doživio u srijedu, već je pokrenuo Jutarnji list, na kojem će, kao i na Twitteru i Facebooku, sa svojim prijateljima komunicirati, obavještavati ih o akcijama, dijeliti s njima zanimljive linkove te biti dio “buzza”.

Spajanje s drugim servisima

Inače, portal Jutarnji.hr među prvima je u Hrvatskoj pokrenuo vlastite Twitter i Facebook račune koje sada prati više desetaka tisuća ljudi. Na taj su način korisnici približeni mediju koji čitaju te ljudima koji iza njega stoje.

Zašto su u Googleu uopće pokrenuli Buzz? Uvidjeli su da gube bitku na području online društvenih medija od igrača kao što su Facebook i Twitter, pa su osmislili servis koji ujedinjava karakteristike spomenutih mreža i sve to ponudili unutar postojećeg Gmaila - jednog od najpopularnijih mail servisa na svijetu. Na taj je način Google poravnao račune i već u startu stekao prednost s ozbirom na to da je odustao od stvaranja zasebne mreže (Znate li da ona, zapravo, postoji i zove se Orkut?) te je svojim postojećim, registriranim korisnicima dao novu aplikaciju za igranje.

Kako sami kažu, na službenoj stranici, Buzz, odnosno “Usmena predaja” za one kojima je Gmail postavljen na hrvatski jezik, servis je za dijeljenje informacija s prijateljima.

Bilo da se radi o tekstualnim porukama, fotografijama, filmićima, linkovima… ukratko, cjelokupnim sadržajem koji ljudi inače razmjenjuju na Facebooku, Twitteru i mailu. No, umjesto da se natječe s i dalje rastućim Twitterom i Facebookom, Google je u startu dozvolio da svoj Buzz korisnički račun naprosto spojite s onim na Twitteru. I ne samo s njim nego i sa servisima kao što su Picassa i Flickr (foto) te Google Reader (RSS aplikacija za agregaciju sadržaja).

Aplikacija za mobitele

Za razliku od Twittera i Facebooka, na Buzzu ne trebate tražiti prijatelje (iako se Google u Buzzu na njih referira kao na “pratitelje”, po uzoru na Twitter), već u startu komunicirate sa svim gmail korisnicima s kojima ste ikad razmjenjivali mailove. Valja na kraju spomenuti da je Google Buzz dostupan i kao aplikacija za mobitele što korisnicima olakšava pristup te nudi dosad relativno nepoznate opcije, kao što je, primjerice, označavanje vlastite pozicije na karti (google maps) uz komentar, takozvano geotagiranje.

Google je nedavno predstavio “Google Wave”, nazvavši ga “revolucijom e-maila”, dok je Buzz svojevrsna nadogradnja e-maila, pa valja pričekati i vidjeti hoće li se “uhvatiti” ili će ga korisnici, u velikoj mjeri, jednostavno isključiti i vratiti se Facebooku i Twitteru.

Sadržaje treba označiti kao privatne

Vječna boljka Googlea (ali i Facebooka) je zadiranje u privatnost korisnika. Ako pokrenete Buzz (ažurirate g-mail status porukom, linkom, fotografijom…) i u njega se uključi netko od vaših prijatelja, ta će poruka biti vidljiva ne samo svim vašim kontaktima s gmail liste, nego i svim kontaktima koje vaši prijatelji imaju.

Google je ponudio opciju da svoje poruke učinite privatnima i odaberete tko ih može vidjeti, no kao i kod Facebooka, postavljanje postavka privatnosti nije omiljena aktivnost korisnika..

Facebook

-najveći broj korisnika

-organizirana lista prijatelja

-prihvatljiva razina zaštite privatnosti

-atraktivno, ali komplicirano sučelje

-foto i video galerije (arhive)

-opcija postavljanja tagova na slike i sadržaj

-kontrolirano dijeljenje sadržaja

-ograničen broj znakova u statusu

-mogućnost pokretanja grupa

Twitter

-Malen broj korisnika (barem u RH)

-Organizirana lista prijatelja

-Prihvatljiva razina zaštite privatnosti

-Jednostavno sučelje, obrunutog redosljeda

-Nedostatak foto i video galerija (dostupne pojedinačno, bez arhive)

-Kontrolirano dijeljenje sadržaja (najčešće uz pomoć dodatne aplikacije)

-Ograničen broj znakova u statusu

-nema opciju pokretanja grupa

Google Buzz

-Broj potencijalnih korisnika jednak broju korisnika Gmail servisa

-Loše organizirana lista prijatelja

-Slaba razina zaštite privatnosti

-Pregledno sučelje

-Nedostatak foto I video galerija (dostupne pojedinačno)

-Slaba kontrola nad dijeljenjem sadržaja

-Neograničen broj znakova u statusu (u formi foruma)

-nema opciju pokretanja grupa

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. svibanj 2024 06:42