DESETKOVANI

Državni vrh zbog straha ne želi u VIP helikopter, leti samo vojska

Dva helikoptera 2005. je popravljala ukrajinska tvrtka Ukrspetseexport, a jedan je remontiran 2003. godine

ZAGREB - Hrvatsko ratno zrakoplovstvo u posljednjih je mjesec dana ostalo bez tri transportna helikoptera Mi8, doznaje Jutarnji list. Na sva tri helikoptera, od petnaestak koliko ih ima, otkazao je barem jedan motor.

Najdramatičnija situacija dogodila se u vezi s helikopterom oznake H 213. Njemu je jedan motor otkazao tijekom obavljanja medicinskog leta.

Posada je iz vojarne u splitskim Divuljama krenula po unesrećenu osobu u Dubrovnik. Tijekom povratka iz Dubrovnika otkazao je lijevi motor, no zahvaljujući prisebnosti posade helikopter se uspješno s jednim motorom spustio u Divulje gdje je osoba prebačena u drugi helikopter i prebačena u bolnicu u Zagreb.

Motori u Kazahstanu

Kako neslužbeno doznajemo, motor je izvađen iz helikoptera koji je sada onesposobljen za let, kao i ostala dva helikoptera koji su prizemljeni i nalaze se u Divuljama.

Na helikopteru H 213 generalni remont obavila je ukrajinska tvrtka Ukrspetseexport 2003., dok je ostala dva helikoptera ista tvrtka remontirala 2005. godine. Poznavatelji situacije podsjećaju da su motori u slučaju oba remonta poslani u Kazahstan, a predstavnici MORH-a za to nisu dali pristanak iako su na to bili obvezni ugovorom. U sklopu remonta 2005. godine, osim dva helikoptera prizemljena u Splitu, remontiran je i helikopter MI8 oznake H 253 koji se prije tri godine srušio u Vukovaru. Nakon pada tog helikoptera otkrivene su brojne nepravilnosti u obavljenom remontu, ali i nabavi rezervnih dijelova za helikoptere. U sve su bili upleteni brigadir Željko Idek i Đuro Sesar preko čije se tvrtke nabavljaju dijelovi, a tadašnji ministar obrane Berislav Rončević sve to nije sankcionirao.

Zanimljivo je da se danas ne oglašavaju ni MORH-ov Samostalni odjel za vojni zrakoplovni promet, na čijem je čelu pukovnik Veljko Frlan, ni glavni inspektor general Marijan Mareković, koji bi trebali utvrditi zbog čega se kvare motori transportnih helikoptera.

Radnici bez certifikata

Oni bi također trebali reagirati na činjenicu da drugi VIP helikopter, oznake 254, dvije i pol godine nakon pada helikoptera H 253 i dalje leti, iako je u međuvremenu utvrđeno da su radnici ZTZ-a u Velikoj Gorici radili poslove opremanja za koje nisu bili osposobljeni ni certificirani. U dvije i pol godine helikopter je imao 300 sati leta.

No, nadležni i dalje ne spuštaju helikopter jer se njime prevozi samo vojska dok je državni vrh u njemu ne leti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. travanj 2024 05:04