BIJESNI VRGORČANI

FOTO: OTVORENA ZADNJA DIONICA DALMATINE Prosvjedi obilježili završetak radova na A1

Dok se autocesta puštala u promet dvadesetak prosvjednika, stanovnika okolnih naselja Zmijarevića, Puljana, Karamatića, Eraka, Otrić-Seoca, Kobiljače prosvijedovalo je jer im unatoč postojanju projektne dokumentacije nije izgrađen priključak na autocest. Oni su još tražili i reviziju zapošljavanja na naplatnim kućicama ističući da se nitko od lokalnih stanovnika nije zaposlio, premda žive samo kojih stotinjak metara dalje
 Ivo Ravlic / CROPIX

Ministar Siniša Hajdaš Dončić, prvi se provezao dionicom Dalmatine od Vrgorca do Ploča simbolično označivši službeno spajanje tog dijela autoceste na koje se čekalo pune tri godine. Ministar Dončić je prvih pet vozača, koji su prošli kroz naplatne kućice na Karamatićima darovao Encom za vožnju autocestom.

Preko naplatnih kućica prvi se provezao Tomislav Marković iz Zagreba. Rekao je da je dionica dobro urađena te da će se značajno skratiti putovanje prema Dubrovniku.

Vedran Markota, koji je također dobio Enc, kazao je da je otvaranje autoceste značajno za grad Ploče i Dubrovačko-neretvansku županiju.

I svi ostali koji su prošli dionicu Vrgorac-Ploče ocijenili su kao iznimno sigurnu i ugodnu za putovanje, a euforija među Neretvanima, ali i ostalim stanovnicima Dubrovačko-neretvanske županije zapravo tek počinje, jer će se u blagdanski posjet prijateljima i rodbini voziti kraće i stići brže.

Riječ je o dionici dugoj16,1 kilometar a istodobno je otvorena i dionice A10 Granica Bosna i Hercegovina - interregionalni čvor Metković, u duljini 7,5 km od Čvora Ploče do granice BiH. Zbog teškog terena, izgrađeno 15 objekata, i to 7 vijadukata, 2 nadvožnjaka, 2 podvožnjaka i 4 tunela. Također je izgrađen cestarinski prolaz Karamatići sa 6 naplatnih kućica, 10 prolaza, 2 prolaza za vangabaritna vozila, objektom kontrole naplate i kućicom za prodaju pretplate.

Čvor Ploče, zajedno sa spojnom cestom predstavlja prometnu cjelinu koja spaja Autocestu A1 s gradom Ploče, odnosno Lukom Ploče i ujedno, s državne ceste D8 omogućava pristup autocestama A10 i A1. Puštanjem u promet novih dionica, Autocesta A1 Zagreb-Split-Dubrovnik bit će u prometu u ukupnoj dužini od 483 km, a visina cestarine od Zagreba do Karamatića iznositi će 228 kuna za osobna vozila.

- Prvo bih naglasio da nema bina i drugih popratnih troškova koje je u nekim prošlim vremenima morao plaćati građevinski sektor. Ovo nije otvorenje već propagiranje novog načina naplate cestarine Encom, kazao je ministar prometa, Siniša Hajdaš Dončić, naglašavajući da Hrvatska više neće graditi autoceste.

Ukoliko se bude gradilo, gradit će se u pogodnim trenucima uz sufinanciranje Europske unije, kazao je Dončić ističući da se naredne godine se završava i ulaz u Luku Ploče a nakon odobrenja kredita IBRD-a i most na Savi, koji je dio interregionalnog koridora 5C.

Svečanost otvaranja dionice autoceste od Vrgorca do Ploča

Izgradnjom ove autoceste diže se konkurentnost Luci Ploče, koja je vezana za gospodarstvo BIH, zaključio je ministar Hajdaš Dončić.

Ukupna investicijska vrijednost radova na dionici Vrgorac - Ploče, uključujući i vijadukt Otrić Seoci i autoceste A10 granica BiH - Ploče dionica Granica BiH - interregionalni čvor Metković iznosi 1.700.000.000,00 kuna (bez PDV-a).

Dok se autocesta puštala u promet dvadesetak prosvjednika, stanovnika okolnih naselja Zmijarecvića, Puljana, Karamatića, Eraka, Otrić-Seoca, Kobiljače prosvijedovalo je jer im unatoč postojanju projektne dokumentacije nije izgrađen priključak na autocest. Oni su još tražili i reviziju zapošljavanja na naplatnim kućicama ističući da se nitko od lokalnih stanovnika nije zaposlio, premda žive samo kojih stotinjak metara dalje.

Ministar Dončić je kazao da ne želi davati lažna obećanja nekome te da HAC ima svoju upravu koja odgovara za ekonomsko poslovanje.

Ukoliko postoji potreba za zapošljavanjem ljudi će biti zaposleni. Nema ovdje gomilanja ljudi na nepotrebnim mjestima, kazao je Dončić, koji je komentirao zahtijeve lokalnog stanovništa za priključkom na autocestu.

Spojnu dionicu okolnih naselja isprojektirati će HAC nakon čega će ona biti prebačena u ingerenciju Hrvatskih cesta. Cijena koštanja je oko milijun EUR-a i to je tek moguće uraditi do kraja 2015 godine, kazao je Dončić.

Alen Kruhak, predsjednik Uprave Održavanja i naplate cestarina u HAC-ukazao je da tek treba utvrditi potrebu za zapošljavanjem novih kadrova na autocesti Vrgorac-Ploče. Po njegovim riječima polovinom veljače trebao bi se raspisati javni natječaj za zapošljavanje najvjerojatnije trideset do najviše četrdeset novih ljudi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. lipanj 2024 12:58