VELIKA ŠKRTICA

JE LI VAM TRGOVAC IKAD NUDIO PRODULJENO JAMSTVO? Od njega nećete profitirati vi, nego prodavač

Čak 85 posto od ukupnog broja kvarova prema statistici događa se unutar prve godine od kupnje aparata.  Dovoljno vam je i osnovno jamstvo
 Vojko Bašić / CROPIX

Kad sam prije godinu dana kupila novo računalo, prodavač u jednoj zagrebačkoj trgovini brzo me uvjerio da bi mi se svakako isplatilo uzeti produljeno jamstvo.

“Za svaki slučaj pa bu’te mirni...” pristojno me savjetovao, a ja u glavi na brzinu izračunala da mi se uz četiri tisuće kuna, koliko sam dala za laptop, svakako isplati dodati još koju stotinu.

Sigurno su i vas time već kojiput nudili - da za određenu naknadu nadoplatite početno jamstvo (recimo, s defaultne jedne na dvije godine jamstva), a trgovina vam garantira da ćete u cijelom tom razdoblju imati zajamčenu uslugu popravka.

Ipak, ako je vaš trgovac baš jako zapeo da vam uvali tu vrijednu uslugu, ne dajte se samo tako zavarati dobronamjernim savjetima i navodnom brigom o vašem proizvodu.

Zapamtite - vaš trgovac ima jako dobar razlog zašto vas nagovara da kupite produljenu garanciju.

Za razliku od klasičnog jamstva za koje vam ne garantira trgovina nego proizvođač uređaja koji kupujete, produljeno jamstvo uvijek je i gotovo isključivo prihod same trgovine koja dodatnu garanciju nudi kao jedan od svojih proizvoda.

Zato je moguće da cijene produljenih jamstava za iste modele uređaja znatno variraju od trgovine do trgovine, ovisno o dobroj volji trgovaca ili želji da budu zanimljiviji od konkurencije.

Trgovci pritom jako dobro znaju da im statistika ide u prilog i da su šanse da aktivirate svoju produljenu garanciju zapravo minimalne.

Stvar je jednostavna; istraživanja pokazuju kako se šanse da vam zatreba popravak novog proizvoda ovisno o vrsti uređaja i elektronike kreću između 5 i 37 posto, što u pravilu znači da su šanse da vam općenito zatreba garancija prilično male.

Dodatno, 85 posto od ukupnog broja kvarova prema statistici događa se unutar prve godine od kupnje aparata, što zapravo znači da će vam za zaštitu dovoljna biti i defaultna garancija koju niste platili i koja je već uključena u originalnu cijenu proizvoda.

Kad to uzmete u obzir, ispada da vam je pametnije novac koji biste utrošili na dodatno jamstvo čuvati za popravak uređaja, posebno s obzirom na to da će njegova vrijednost nakon dvije godine korištenja biti znatno umanjena pa je moguće da ćete svoj popravak s dodatnim jamstvom itekako preplatiti.

Najžešće će vas nagovarati da vam se svakako isplati platiti dodatnu garanciju kad kupujete novo vozilo.

Tu je najvažnije detaljno pročitati sva sitna slova iz jamstvenog lista jer vam nitko ne garantira za sve dijelove vozila; iz garancije se primjerice ispušta “prirodno trošenje dijelova vozila”.

Uvjeti se razlikuju od proizvođača do proizvođača, ali velika je šansa da će vam već početno jamstvo ograničeno priznavati remenje, kočne obloge, diskove, pločice...

Prije kupnje automobila ili nekog uređaja zato se možda najbolje zapitati možete li si priuštiti popravak koji bi se dogodio izvan garantnog roka?

Ako možete, dvaput razmislite treba li vam doista produljena garancija...

Imate pitanje za Veliku škrticu? Pišite na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. travanj 2024 10:50