BRIJUNI RIVIJERA

Končar zbog olupine ne može početi  graditi marinu

 CROPIX

Već treći put Danko Končar pokušao je ući u posjed državnog zemljišta na otoku Katarina u Puli gdje je ovoga ljeta trebao početi graditi marinu.

Naime, od države je dobio koncesiju za građenje na dijelu negdašnje vojne zone Sveta Katarina - Monumenti, i to marine s hotelom i svim pratećim sadržajima. Ugovor je s državom potpisao krajem travnja, a odmah potom je trebao ući u posjed i početi s građevinskim radovima koji su mu dopušteni bez obzira na sezonu jer je gradilište ipak izdvojeno iz grada. Ali, do rujna sigurno neće biti ništa jer još uvijek iz mora kraj otoka nije izvađena potopljena brodica Moira te u derutnim prostorima budućeg luksuznog resorta živi i jedna ilegalna stanarka. Dok se taj problem ne riješi, a najveći je zapravo vađenje olupine iz mora, Končar neće moći početi raditi.

Više brodova

- Ovo je treći put da pokušavamo ući u posjed, ali, nažalost, još nismo uspjeli. Imamo problem s potopljenom brodicom koja se najprije mora izvući iz mora da bismo mogli počeli raditi. U tome surađujemo s pulskom Lučkom kapetanijom i Ministarstvom mora, i stvarno su svi izašli u susret i trude se, ali, nažalost, još nismo ništa postigli. Također, na Katarini je još uvijek izvan mora nekoliko brodova na koje je Lučka kapetanija stavila obavijesti da ih vlasnici moraju maknuti - kaže nam voditeljica Končareva projekta pulske marine Barbara Peruško. Ističe da su zatražili od Kapetanije barem okvirni rok u kojem će se izvući brodovi.

- Vjerujem da bi to moglo biti do početka rujna jer i nama teku rokovi. S investicijom moramo biti gotovi u tri godine, a sve je teže naći izvođače radova. Nitko više ne želi čekati jer traže druge poslove, a i puno njih je otišlo u inozemstvo. Zato nam je svaki trenutak dragocjen i bitan - kaže nam voditeljica projekta.

Pulska Lučka kapetanija još je u siječnju dovršila očevid te donijela rješenje prema kojemu se nalaže uklanjanje potopljene Moire. Međutim, pravni odnosi su toliko zapleteni da nije bilo moguće istog trena izvaditi olupinu. Vađenje potopljenih plovila mora odraditi vlasnik, no u ovom slučaju to nije bilo moguće zato što je tvrtka koja je imala u vlasništvu brod proglasila stečaj i vlasnik nije izvadio potopljenu brodicu u roku koji mu je propisala Kapetanija. Sada proces vodi stečajni upravitelj.

Jedina imovina

- Svaki tjedan obilazimo lokaciju gdje će Končar graditi marinu i polijepili smo obavijesti po svim brodicama da ih vlasnici maknu. Ostalo ih je još nekoliko te olupina broda Moira. Ako ne uspijemo doći do vlasnika, odnosno onoga tko je sada zadužen za brod, država će trebati snositi taj trošak i izvaditi brod. Dakle, s pravne strane sve smo riješili i dali smo im nalog za vađenje broda, ali stečajni upravitelj tvrtke koja ima brod kaže da se čeka dovršetak stečajnog postupka. Ta je tvrtka više puta mijenjala stečajne upravitelje pa je nekad i teško naći osobu za kontakt. S druge strane, država se obvezala da će predati pomorsko dobro slobodno od stvari i osoba. Činjenica je da se treba očistiti pomorsko dobro. Koncesionar ima pravo to zahtijevati - dodaje pulska lučka kapetanica Dolores Brenko Škerjanc.

Ističe da koncesijski ugovor počinje teći tek od ulaska u posjed. Međutim, ako stečajni upravitelj broda Moira uskoro ne makne olupinu, to će za njega napraviti država.

​A kako neslužbeno saznajemo, to će biti i vrlo izgledno rješenje jer vlasnik plovila, odnosno stečajni dužnik nema novca da izvadi brod i taj mu je brod i jedina imovina. Stečajni upravitelj te tvrtke Ivor Pliskovac kaže da su sada u postupku zatvaranja stečaja, a kada on bude gotov, tada će na Lučkoj kapetaniji biti da izvadi brod.

Očekuje se da bi to trebalo biti za mjesec dana.

Podsjetimo, ugovor o koncesiji potpisan je na rok od 50 godina, a Končar je zemljište od države “dobio” još 2011. godine.

Na projektima vrijednima 60 milijuna eura radi već pet godina, a podijeljeni su u tri faze.

Gradnja u fazama

Prva je Sveta Katarina - Monumenti, druga je tzv. luka 2, a odnosi se na kamenolom Monumenti, a treća je faza hotelski kompleks na poluotoku Monumenti gdje će urediti hotel sa stotinu smještajnih jedinica, podzemnu garažu i mali šoping-centar u postojećim zgradama. Sada bi krenuo sa Svetom Katarinom, odnosno gradnjom marine, a rok dovršetka je iduća sezona.

Taj dio projekta vrijedan je oko 15 milijuna eura, a riječ je o marini visoke kvalitete koja će imati 270 vezova u moru. Osim što će se sagraditi vezovi, na Svetoj Katarini će se rekonstruirati legendarni most, dovest će se sva potrebna infrastruktura i urediti svi prateći sadržaji.Srušit će se samo jedna zgrada gdje će se urediti parkiralište.

Ipak, neće se uspjeti urediti cjelokupni prostor, nego će za iduće faze investicije ostati još jedan objekt. Cjelokupni projekt treba dovršiti u roku od tri godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. travanj 2024 04:38