ANALIZA HGK

KRALJEVI POTROŠNJE Nijemci troše 65 eura dnevno, ali nisu ni blizu najizdašnijim strancima na Jadranu, kojima odnedavno i vlakovi dovoze automobile...

 Ivo Ravlic / CROPIX

Suprotno uvriježenom mišljenju da strani turisti sa sobom na Jadran donesu svu hranu koju će za vrijeme odmora pojesti, analiza Hrvatske gospodarske komore pokazala ja da stranci tijekom boravka na Jadranu na hranu i piće potroše 2,4 puta više nego domaći turisti.

Dok svaki strani turisti u prosjeku na hranu i piće u hrvatskim trgovinama i ugostiteljstvu dnevno ostave 91 kunu, domaći gosti ostave 40 kuna. Međutim, pojašnjavaju u HGK-u, stranci potroše i više od te cifre, jer u nju nije uključena hrana koju plaćaju u smještaju.

Ukupna prosječna dnevna potrošnja svakog stranog turista tijekom ljetnih mjeseci iznosi oko 66 eura, pri čemu 36 eura troše na plaćanje smještaja, oko 12 eura ostave za hranu i piće, a preostalih 18 eura na ostalu kupnju, sport, zabavu, izlete, kulturu. Najviše troše gosti iz Rusije, oko 125 eura ukupno, nešto malo manje od toga Britanci, dok Nijemci, Austrijanci ili primjerice Nizozemci u Hrvatskoj ostavljaju prosječnih 65 eura.

Ruski gosti, turistički djelatnici rekli su Novom listu, u sve većem broju na Jadran dolaze vlastitim automobilom, i to tako što ga prevezu vlakom do Budimpešte, a zatim se njime dovezu do konačne destinacije na Jadranu. Kod nas se zadržavaju duže vrijeme, od deset do 15 dana, i svoj novac se ne boje potrošiti.

U kolovozu Splitsko-dalmatinska županija očekuje porast stanovnika od 38 posto u odnosu na izvansezonsko razdoblje, a potrošnja hrane i pića bit će utrostručena. U Istarskoj će se županiji stanovništvo udvostručiti, a potencijal potrošnje hrane i pića rast će pet puta, ističe HGK.

- Prosječan je mjesečni promet u segmentu hrane i pića u trima najvažnijim turističkim županijama – Istarskoj, Splitsko-dalmatinskoj i Primorsko-goranskoj, veći za 70 do 130 posto u odnosu na prosječan godišnji mjesečni promet u tim županijama. S obzirom da je okvirna procjena dnevne potrošnje domaćega kupca u segmentu hrane i pića malo ispod 40 kuna, kupovna moć, odnosno potrošnja stranog turista u odnosu na domaćeg kupca – domicilnog stanovnika i domaćeg turista, jest oko 2,4 puta veća - navode u HGK.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 02:09