IZNAJMLJIVAČI U PANICI

‘Ne možemo do novca, pa neki nisu dobili ništa od lipnja, kako si takva firma to dopušta?!‘

Većina njih prijavila je i da ima velik problem u kontaktiranju platforme, koja im ne odgovara na upite

Ilustrativna fotografija 

 Tom Dubravec/Cropix

Baš kao i u ostatku Europe, najveća platforma za posredovanje u najmu smještaja Booking.com kasni s isplatama domaćim iznajmljivačima koji se proteklih dana nervozno obraćaju Hrvatskoj udruzi obiteljskog smještaja, a neki među njima novac od Bookinga nisu dobili još od lipnja, potvrdila nam je predsjednica Udruge Barbara Marković.

Prema informacijama koje je dosad prikupila, riječ je o najmanje dvije tisuće iznajmljivača, među kojima neki još nisu dobili ništa od najma za ovu sezonu, a nekima ova internacionalna platforma duguje samo dio novca, s time da udruga svakodnevno zaprima najmanje dvadesetak poziva uznemirenih iznajmljivača koji ne mogu do svojih sredstava.

- Svjesni smo problema i već smo pisali njihovim predstavnicima u Hrvatskoj kako bismo pokušali riješiti ovaj problem te zasad dobro komuniciramo. Nekima Booking duguje 30 tisuća eura, što nije malen novac. Nije nam jasno kako si jedna tako velika, renomirana tvrtka može takvo nešto dopustiti - rekla je Marković i dodala da je najveći apsurd u činjenici da je Booking.com iznajmljivačima, istim onima kojima duguje novac, poslao račune da mu plate proviziju za mjesece za koje im nije proslijedio novac, što je mnoge od njih dodatno razljutilo.

Problemi u cijeloj Europi

- Nije to, naravno, samo hrvatski problem jer slične teškoće imaju i iznajmljivači te hotelijeri diljem Europe. Nama je Booking bio najavio nadogradnju platforme i da su zbog toga moguća manja kašnjenja, ali mi sada imamo ljude koji nisu dobili nikakav novac od sezone - ispričala nam je.

Jutarnji list kontaktirao je i Udrugu poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske kako bismo se raspitali jesu li se i hotelijeri susreli s istim problemom, ali tamo su nam potvrdili da zasad nisu primili prigovore hotelijera na isplatu te platforme.

Za razliku od njih, Guardian piše da su europski hotelijeri u prilično velikoj panici.

Većina njih je prve probleme s neisplatom novca počela primjećivati i prijavljivati u srpnju iako je platforma cijelo vrijeme najnormalnije uzimala novac od potrošača, no uglavnom ga nije dalje prosljeđivala pružateljima smještaja odnosno svojim partnerima, i to sve u ljetu tijekom kojega je, navodi Guardian, platforma objavila da je ostvarila ukupne prihode od čak 5,5 milijardi dolara i dobit od 1,3 milijarde u drugom kvartalu 2023. te zabilježila rast prihoda od 27% odnosno rast dobiti od čak 51 posto.

Problem s neisplatom novca Booking.com uglavnom opravdava "tehničkim problemima", a uz one u Europi, naplatiti se ne mogu ni hotelijeri u Indoneziji, kao ni oni na Tajlandu.

, zbog čega brojni hotelijeri ovih dana kompaniju pokušavaju kontaktirati i na sve druge raspoložive načine - putem društvenih mreža i LinkedIna - a u Mađarskoj je problem doveo do toga da je njihova agencija za tržišno natjecanje posjetila i pretražila sjedište Bookinga u Budimpešti pošto su počeli zaprimati prigovore iznajmljivača.

"Tehnički problem"

Istraga je počela 24. kolovoza i pokrenuta je nakon što su zaprimili 28 prigovora domaćih iznajmljivača koji nisu mogli do novca.

Guardian je Booking.comu poslao niz pitanja vezanih uz problem neisplate novca - koji je iznos u pitanju, koliko je hotela odnosno iznajmljivača time obuhvaćeno te mogu li računati na neku vrstu kompenzacije, no platforma je odbila odgovoriti na konkretna pitanja te je novinarima dostavila izjavu.

"Razumijemo frustraciju osoba i kompanija koje pružaju uslugu smještaja, a koji su obuhvaćeni ovim tehničkim problemom te možemo potvrditi da su greške koje su uzrokovale ova kašnjenja sada uklonjene, a većina transakcija u međuvremenu je procesuirana", priopćili su iz Booking.coma i izrazili žaljenje što je sve trajalo tako dugo, no dobar dio hotelijera nije zadovoljan isprikom i smatra da bi im kompanija trebala osigurati kompenzaciju.

I Marković je začuđena da si tako uspješna kompanija može dopustiti ovakvu vrstu pogreške te smatra da će to svakako imati utjecaja na njezinu reputaciju.

- Neki naši članovi nisu zadovoljni i razmišljaju o traženju pravne pomoći. Zasad ne razmišljamo o tužbama jer smo uspjeli uspostaviti komunikaciju i nadamo se da ćemo sve uspjeti riješiti na normalan način. Nažalost, riječ je o toliko jakoj kompaniji da većina iznajmljivača zapravo i nema izbora - ustvrdila je Marković.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. travanj 2024 08:45