Bero nije rješenje", prvi je predizborni plakat koji je zasad uspio izazvati malo veću pozornost javnosti. "Bero" je naravno predsjednik SDP-a Davor Bernardić, a autor slogana je čelnik Demokrata Mirando Mrsić, kojeg je Bernardić izbacio iz stranke u proljeće 2018. nakon što ga je bivši SDP-ov ministar konstantno javno kritizirao.
Mrsić je poslije izbacivanja iz SDP-a osnovao Demokrate, pa je na europske izbore 2019. izašao u sklopu Amsterdamske koalicije, a na ove će izaći u mini koaliciji s Laburistima i Damirom Kajinom, nakon što su propali razgovori s nekim drugim lijevim opcijama.
Prilične reakcije
Upravo taj Mrsićev neuspjeh da se ukrca u neku koaliciju s kojom bi imao određene šanse za osvajanje saborskog mandata neki njegovi bivši kolege iz SDP-a vide kao motiv zašto je kampanju otvorio frontalnim napadom na Bernardića.
- Njemu to neće koristiti, a nama će napraviti malu štetu. Taj njegov osobni obračun s Bernardićem preko plakata je jako zločest. Kad već zna da nema šanse ući u Sabor, mogao je barem zadržati dostojanstvo. Ovime je pokazao da je gubitnik, tim plakatom poručuje: "Ako ja ne mogu ući u Sabor, neka i susjedu krava crkne" - kaže naš sugovornik iz SDP-a. Bernardić u petak nije želio komentirati Mrsićev plakat, rekao je tek da se Restart koaliciji bave puno važnijim stvarima.
Šef Demokrata kaže kako je poruka "Bero nije rješenje" izazvala prilične reakcije.
- Od pozitivnih do negativnih, to smo i očekivali. Jasno je da ljudi u SDP-u tu poruku doživljavaju negativno, iako većina njih intimno misli isto to - da Bero nije rješenje. Mi smo na plakate stavili samo ono što građani misle, što govore i što od njih čujemo - rekao je Mrsić za Jutarnji list. Osvrnuo se i na opaske da je to učinio iz osvete prema čovjeku koji ga je izbacio iz stranke.
- Nije to osobno. Nema u tome nikakvom jala, osvete, bilo čega takvoga. A u političkoj borbi imamo različite taktike, tu našu poruku treba gledati isključivo u kontekstu kampanje - kaže.
U SDP-u nisu željeli otkriti glavne slogane kojima će s plakata vabiti birače, tek su nam neslužbeno potvrdili da su crveni plakati s porukom "Izađi i promijeni!" njihovi.
S predizbornim sloganima krenuo je i HDZ, koji je izašao s prvih pet poruka. Jedna od njih je "Iduće četiri godine su ključne", kojima HDZ-ovci očito aludiraju na rečenicu - iduća dva tjedna su ključna - koju smo gotovo svakodnevno slušali od članova Nacionalnog stožera u jeku koronakrize. Druga glasi "Neki će delati, a mi ćemo obnoviti" kojom se referiraju na potres u Zagrebu i sukob s gradonačelnikom Milanom Bandićem. Jedan od slogana je i "Nedjelja se s razlogom zove nedjelja", no glavna poruka kojom HDZ namjerava privući birače odnosi se na sigurnost jer je upravo ta riječ na dva jumbo plakata: "Sigurnost nije slučajnost" i "Budućnost dočekujemo sigurni".
FOTOGALERIJA: Na zagrebačkim ulicama vodi se rat predizbornim plakatima
Škoro još nema plakate
- Hrvatsku i cijeli svijet bez sumnje očekuju veliki izazovi. I kad kažemo da budućnost dočekujemo sigurni i da su sljedeće četiri godine ključne, to se prije svega odnosi na sigurna radna mjesta, sigurne plaće, sigurne mirovine, siguran biznis... - poručili su iz Stožera HDZ-a.
S predizbornim sloganima izašla je i Stranka s Imenom i Prezimenom koju predvodi bivši omiški gradonačelnik Ivan Kovačić, a kojoj su brojna poznata imena - Dalija Orešković, Josip Budimir, Ante Pranić, Marko Jelić... Njihove poruke su "Moje ime nije na prodaju", "Poštenim ljudima dovoljno je ime, a moje je Dalmacija", "Samo jedno ime je slavno, Slavonija"...
HNS se, pak, biračima obraća s plakata porukom "Hrvatska se voli radom", a u Mostu, koji će tek izaći s plakatima, "igrat" će se, neslužbeno doznajemo, izvedenicama glavne poruke "Hrvatska se budi".
Domovinski pokret Miroslava Škore još nije izašao s predizbornim plakatima, a iz njegovog Stožera su poručili kako će s plakatima koji će biti postavljeni po cijeloj Hrvatskoj izaći "vrlo skoro".
Politički analitičar Mate Mijić: SDP je nemaštovit
Politički analitičar Mate Mijić komentirao je za Jutarnji list prve izborne plakate.
- SDP-ova poruka "Izađi i promijeni" dosta je nemaštovita. Nedostaje sadržaja, promjena sama po sebi nije dovoljna. HDZ-ova poruka "Sigurnost nije slučajnost" kao da je iz nekog priručnika za politički marketing jer poznato je da birači u neizvjesnim vremenima jako vrednuju sigurnost, ali s druge strane zvuči kao slogan proizvođača autoguma. "Budućnost dočekajmo sigurni" igra na isti sentiment, ali puno prije asocira na dobrovoljni mirovinski fond, nego na stranku u kampanji. "Nedjelja se s razlogom zove nedjelja" nije loša poruka, no treba uzeti u obzir da dolazi od stranke koja je propustila nebrojene prilike nedjelju doista učiniti neradnom. Od HDZ-ovih poruka daleko je najkreativnija "Iduće četiri godine su ključne". Ima dozu autoironije, a podsjeća na solidan posao Nacionalnog stožera u koronakrizi. "Bero nije rješenje" svakako je najbolji plakat za Andreja Plenkovića. Ironično, nije ga postavila njegova stranka, nego Demokrati Miranda Mrsića, ali svatko tko ga vidi i tko prihvati tu poruku puno će prije dati glas Plenkoviću, nego samom Mrsiću. Taj tip personalizirane kampanje još je jedino što može spasiti HDZ - kaže Mijić
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....