UPRAVA INE OBJAVILA REZULTATE

Rafinerije ostvarile najbolji rezultat u zadnjih 10 godina

Gabor Horvath i Zoltan Aldott
 Goran Mehkek / HANZA MEDIA

Inin rafinerijski biznis, koji uključuje i marketing te maloprodaju, ostvario je najbolji rezultat u posljednjih deset godina - EBITDA od 564 milijuna kuna, operativnu dobit od 184 milijuna kuna (u istom razdoblju prošle godine ostvario je gubitak od 122 milijuna kuna) te pozitivan novčani tok od 212 milijuna kuna.

Pokazuju to financijski rezultati te naftne kompanije za prvih devet mjeseci 2017., u kojima je cijela grupacija ostvarila dobre pokazatelje: rast EBITDA od 65 posto, na 2,32 milijarde kuna, neto dobit od 1,21 milijardu kuna te rast rafinerijske proizvodnje od 10 posto i prodaje rafinerijskih proizvoda od 13 posto. Uz to, povećali su ulaganja za 21 posto, na 824 milijuna kuna, te smanjili neto dug na 1,24 milijarde kuna, uz povijesno najnižu razinu odnosa duga i kapitala - od 9,7 posto.

- Ina je ostvarila snažne brojke u svim djelatnostima. Bili smo i vrlo pažljivi u raspodjeli resursa te smo ojačali kompaniju za buduće izazove. Najveći doprinos u dobiti i dalje daju istraživanja i proizvodnje, segment koji je ostvario rast EBITDA od 19 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, no djelatnost rafinerija i marketinga, koja uključuje i maloprodaju, ostvarila je znatna poboljšanja zahvaljujući pozitivnom vanjskom okruženju, koje je bilo bolje od očekivanog - istaknuo je na predstavljanju rezultata predsjednik Uprave Ine Zoltan Aldott.

Iako se suočavaju s padom proizvodnje na međunarodnim koncesijama i na Jadranu, domaća proizvodnja nafte je ostala stabilna uslijed nastavka ulaganja u EOR projekt povećanja iscrpka nafte te druge projekte. Dodatno je stabilizacija servisne tvrtke Crosco zbog potpisivanja ugovora s ukrajinskim partnerom donijela bolje izglede za budućnost. Što se tiče rafinerijskog biznisa (rafinerije i marketing te trgovina na malo), on je ostvario i veće prihode - 11,67 milijardi kuna, a najveći obol tome dali su stabilna cijena Brenta i veće marže na dizel i benzin, kao i manje negativne marže na lož-ulje, koje imaju izravan utjecaj na rafinerijske marže. Pritom je budućnost Rafinerije Sisak još neizvjesna. Deloitteova studija koja je pokazala da je najekonomičnija opcija njezino pretvaranje u logistički centar za sada je još samo slovo na papiru. Razgovaralo se s Vladom o tome, no nema novosti.

- Nama je Sisak kao strateška pozicija jako važan, no moramo naći model za održivo poslovanje. Uprava će o tome još raspravljati - samo je kratko komentirao Aldott.

O odbijenju zahtjeva o poništenju arbitraže rekao je samo da da fokus nije na tome, već na jačanju tvrtke.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. travanj 2024 04:39