Svake minute diljem svijeta kupuju se milijuni plastičnih boca, a svake sekunde njih 20 tisuća. Samo u Hrvatskoj, na tržište se godišnje plasira najmanje 480 milijuna plastičnih PET bočica, a kad bi se sve te boce skupile na hrpu mogle bi prekriti otok veličine Silbe.
Da, bez dvojbe, otpad, a pogotovo plastični, goruća je ekološka tema današnjice, čega su sve više svjesne i same tvrtke koje svoje proizvode plasiraju u plastičnoj ambalaži.
Među njima je i Coca-Cola u Hrvatskoj, koja već godinama radi na rješenjima za smanjenje ambalažnog otpada i pronalasku zelenijih alternativa plastici.
Potpuno zamijeniti plastičnu ambalažu nekom ekološki prihvatljivijom veliki je izazov. Plastika je još uvijek jedan od najboljih dostupnih ambalažnih materijala: sigurna je, higijenska, izdržljiva, prilagodljiva, može se ponovno zatvoriti i reciklirati, a najbolja je i u pogledu utjecaja koji na okoliš imaju njezina proizvodnja i prijevoz. Problemi s kojima smo danas suočeni uglavnom se javljaju nakon uporabe, kada plastika leži na odlagalištu otpada ili kada je odbačena u okoliš kao otpad. Međutim, tomu ne mora biti tako. Ako nam se vrati dovoljno boca, uz pravu razinu kvalitete one postaju vrijedna sirovina koju možemo reciklirati i ponovno upotrijebiti. Uz tehnološki napredak u tome postajemo sve bolji.
Coca-Cola je već napravila nekoliko velikih koraka na putu prema ostvarenju cilja da se do 2025. godine 100 posto potrošačke ambalaže može reciklirati, pobrinuti se da veći dio ukupne količine PET-plastike koju upotrebljavaju dolazi od reciklirane PET-ambalaže, a obvezali su se i da će pridonijeti prikupljanju ekvivalenta 75 posto ambalaže koja se upotrebljava za njihova pića. Već sada, 99 posto ambalaže Coca-Cole se može reciklirati, a ambalaža je dodatno poboljšana kako bi se uskladila s postojećim postupcima reciklaže.
U Austriji su uložili u postrojenje za preradu stare PET-ambalaže u novu, a u Hrvatskoj se voda Römerquelle već nekoliko godina isporučuje isključivo u 100 posto recikliranim bocama što ju čini prvom vodom u rPET ambalaži na našem tržištu.
U Hrvatskoj je Coca-Cola 2018. godine pokrenula projekt Od izvora do mora kojim potiče i promiče akcije čišćenja područja uz hrvatske vode – rijeke, jezera i obalu Jadranskoga mora – od ambalažnoga otpada te potiče na njegovo primjereno odlaganje i čuvanje vodnoga bogatstva. Projekt je pokrenut s ciljem poticanja akcija čišćenja hrvatskih obala te podizanja svijesti građana o važnosti odgovornoga odlaganja ambalaže i čuvanja okoliša. Od izvora do mora dio je sveobuhvatnog višegodišnjeg projekta Coca-Cole Svijet bez otpada koji izravno pridonosi smanjenju utjecaja na okoliš i daje rješenja za izazove povezane s ambalažom. Ciljevi i rokovi konkretni su i jasni: do 2025. godine sva primarna ambalaža može se u potpunosti reciklirati, a da do 2030. godine udio recikliranih materijala u primarnoj ambalaži bude najmanje 50 posto.
Do 2030. godine prikupiti i reciklirati istu količinu boca i limenki koju Coca-Cola stavlja na tržište, te surađivati sa svim relevantnim dionicima na tržištu kako bi pridonijeli smanjenju utjecaja na okoliš
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....