HRVATSKA POSLA

SVE O SKANDALU U SLANOM Kako je zbog 100 m prilazne ceste blokirana velika ACI-jeva investicija

Općina Dubrovačko primorje blokira projekt dok se ACI ne obveže sam sagraditi novu pristupnu cestu za od 2,7 milijuna kuna
 Tonči Plazibat / CROPIX

Pozivi uzvanicima poslani su na vrijeme, sva krema hrvatskog poslovnog i političkog svijeta potvrdila je da će u petak 1. srpnja doći u Slano, ali od svečanog otvorenja ACI-jeve marine “Veljko Barbieri” u Slanome nema ništa.

Otkazano do daljnjega jer novosagrađena marina, prva ACI-jeva novogradnja nakon 26 godina kreativne pauze, ne može dobiti uporabnu dozvolu dok ne riješi spor s Općinom Dubrovačko primorje oko financiranja nekoliko stotina metara pristupne ceste. Zbog 2,7 milijuna kuna blokirana je tako investicija vrijedna 60 milijuna kuna.

Dubrovnik, 290616.
Radovi na ACI marini Veljko Barbieri u Slanskoj uvali su pri kraju.
Foto: Tonci Plazibat / CROPIX
Tonči Plazibat / CROPIX

“Razlog otkazivanju svečanog otvaranja stoji u činjenici da Upravni odjel za prostorno uređenje i gradnju Dubrovačko-neretvanske županije uvjetuje ACI-ju izdavanje uporabne dozvole gradnjom priključka na postojeću prometnicu, dok Općina Dubrovačko primorje ne dozvoljava radove na priključku na postojeću prometnicu dok se ne potpiše sporazum kojim se ACI obvezuje sagraditi novu pristupnu cestu u iznosu od 2,7 milijuna kuna”, navodi se u priopćenju ACI-ja. Dodali su da traženi priključak na prometnicu ni pristupna cesta nisu u obuhvatu koncesijskog područja marine te ACI nema obvezu gradnje pristupne ceste ni temeljem Ugovora o koncesiji ni temeljem građevinske dozvole.

Ucjena

Iako je gradnja marine dovršena i planirano otvorenje dugo najavljivano, ovakvim postupanjem Općine Dubrovačko primorje pred sam kraj tehničkog pregleda ACI se našao u situaciji ucjene jer bez uporabne dozvole (koja se uvjetuje potpisivanjem protuzakonitog ugovora) ACI d.d. ne može novu marinu otvoriti i pustiti je u promet. Štoviše, potpisom navedenog ugovora s Općinom Dubrovačko primorje obje bi strane prekršile zakon.

Zakonskih okvira netko se u ACI-ju prisjetio tek kad je blamaža postala stvarnost. Naime, načelnik Općine Nikola Knežić pokazao nam je sporazum po kojemu ACI pristaje financirati 70 posto troškova pristupne ceste, a Općina 30 posto. Knežić se nada da će uprava ACI-ja potpisati sporazum koji su, kaže, sami sastavili. Ali, Knežić se bez tog potpisa neće pomaknuti jer, kaže, ne bi bilo prvi put da ga je ACI “preveslao”. Budući da je stari Nadzorni odbor ACI-ja raspušten krajem prošlog tjedna, prije nego što je odobrio potpis sporazuma, novog ozbiljnog razgovora o potpisivanju sporazuma koji će riješiti spor nema do 18. srpnja kad bi se trebao sastati novi Nadzorni odbor. ACI je priopćenjem odgovorio i na ove tvrdnje načelnika Općine Dubrovačko primorje:

Dubrovnik, 290616.
Radovi na ACI marini Veljko Barbieri u Slanskoj uvali su pri kraju.
Foto: Tonci Plazibat / CROPIX
Tonči Plazibat / CROPIX

- ACI je prije i tijekom gradnje marine bio otvoren za suradnju po pitanju pristupne ceste, ponudio je i ugovorio sufinanciranje projektne dokumentacije za navedenu cestu te učinio sve što je u zakonskim okvirima vezano uz takvu infrastrukturu moguće učiniti. Suprotno pričama koje se plasiraju u javnost, ACI nije nikada potpisao ugovor kojim bi se obvezao sagraditi cestu. S druge strane, ACI je s ciljem da pomogne Općini potpisao ugovor o financiranju projektne dokumentacije za pristupnu cestu. Nažalost, zbog neispunjavanja obveza i kršenja bitnih odredbi ugovora od strane projektanta taj ugovor je raskinut.

Neovisno o tome ACI je bio spreman platiti potrebnu projektnu dokumentaciju u cilju mirnog rješenja. Izvođač radova odmah je u početku radova na gradnji marine sklopio ugovor s Općinom Dubrovačko primorje kojim se obvezao sanirati sva oštećenja nastala na pristupnoj cesti te Općini dao i polog kao garanciju sanacije.

Novi ugovor

Nažalost, Općina Dubrovačko primorje zanemaruje tu činjenicu i inzistira na potpisivanju ugovora o gradnji nove pristupne ceste unatoč činjenici koju su i sami potvrdili na sastanku u svibnju da sukladno zakonskoj regulativi jedino Općina Dubrovačko primorje može biti investitor za zahvat prometnice. Važno je napomenuti i da je već 2013. godine plaćen komunalni doprinos Općini Dubrovačko Primorje u iznosu 486.716 kuna za gradnju objekata i uređaja komunalne infrastrukture u Slanom (građenje javnih površina i nerazvrstanih cesta i građenje javne rasvjete) te da je ACI sagradio i crpnu stanicu za korištenje i ACI-ju, ali i cijelom mjestu Slano - kaže ACI u svojem priopćenju.

Dubrovnik, 290616.
Radovi na ACI marini Veljko Barbieri u Slanskoj uvali su pri kraju.
Foto: Tonci Plazibat / CROPIX
Tonči Plazibat / CROPIX

- Općina je u posljednjih desetak godina sve pripremila kako bi se realizirao natječaj za koncesiju koju je ACI naposljetku dobio. U infrastrukturu, koja je velikim dijelom bila obveza ACI marine, Općina je već uložila više od milijun kuna, a oni spominju svoj komunalni doprinos od 486 tisuća kuna - kaže Knežić. - Kanalizacija je bila njihova obveza, a mi smo je financirali, napravili smo kompletnu javnu rasvjetu, u sklopu nove rive napravili smo dio ceste koja je također bila njihova obveza. Još od prije izdavanja građevinske dozvole za marinu imali smo usmeno obećanje direktorice ACI-ja Doris Peručić da će ACI financirati pristupnu cestu, koja je nama, ovakva kakva jest, sasvim dovoljna. Dva ljeta nema zabrane radova, tuku od jutra do sutra, sve samo zato što smo partneri. ACI je čak potpisao ugovor s projektantom za gradnju općinske ceste! Zašto ako nemaju nikakve veze s njom? - napominje Knežić. Slaže se da ACI ne može biti investitor gradnje pristupne ceste, ali ih to ne priječi da je sufinanciraju.

Rješenje

- Investitor, dakle ACI marina, može potpisati ugovor s jedinicom lokalne samouprave temeljem Zakona o prostornom uređenju, koji kaže da investitor može sam napraviti cestu. Na temelju istog zakona može s Općinom dogovoriti i “prebijanje” troškova s visinom komunalnog doprinosa. Neslužbeno, Knežić je zbog nacionalnog značaja ove investicije pod velikim pritiskom svojeg stranačkog kolege, ministra Butkovića, koji mu je “politički” predbacio što cjepidlači oko nepuna tri milijuna kuna. Navodno mu je Knežić rekao da će platiti ako mu Butković to potpiše kao obvezu, na što je ministar morao povući “ručnu”. Djelomično je ovu priču potvrdio i načelnik Knežić.

Dubrovnik, 290616.
Radovi na ACI marini Veljko Barbieri u Slanskoj uvali su pri kraju.
Foto: Tonci Plazibat / CROPIX
Tonči Plazibat / CROPIX

Ministri Butković i Kliman: 'Posredujemo u traženju rješenja, ali nemamo ovlasti'

- U posljednjih nekoliko dana ministar Kliman i ja sve smo pokušali da Uprava ACI-ja i predstavnici Općine sjednu za stol i nađu rješenje da se marina u Slanom ipak otvori. Obje strane su odgovorne, ali zasad ni jedna ni druga ne pristaju na kompromis, poručio je jučer ministar pomorstva prometa i infrastrukture u tehničkoj Vladi Oleg Butković.

Ministar Butković tvrdi da njegovo ministarstvo u tom sporu nema nikakvu odgovornost.

- Nemamo niti ingerencije niti odgovornosti, iako bi neki to htjeli - poručio je Butković.

I u Ministarstvu turizma potvrdili su da su posredovali u razgovorima između uključenih strana.

- S obzirom da se ACI ne nalazi u resoru Ministarstva turizma, možemo samo apelirati na obje strane, što i činimo, da što prije dođu do rješenja kako bi se marina što prije otvorila, s obzirom da je njezino otvorenje bilo promovirano tijekom turističkih sajmova za mjesec srpanj. Aktivno sudjelujemo u posredništvu i nadamo se da će se u sljedećim danima iznaći rješenje te da će se marina čim prije otvoriti - poručuje ministar turizma Kliman.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 16:43