INTERNET U INTERNETU

Facebook želi sve: uveo tržnicu, tajne poruke i biznis chat

Od ovog ponedjeljka korisnici mreže mogu kupovati i prodavati stvari na novoj Facebook tržnici. Usluga konkurira eBayu, no kod nas još nije dostupna
Mark Zuckerberg, Facebook
 Carlos Garcia Rawlins/REUTERS / REUTERS

Virtualna tržnica, sigurne poruke koje nitko ne može pročitati osim osoba kojima su namijenjene, Messenger kreiran za zemlje koje imaju sporiji internet, kao i lakša komunikacija vlasnika tvrtki s kupcima novosti su koje je društvena mreža Facebook predstavila u posljednjih mjesec dana.

Većina tih novosti kreirana je za one koji prodaju i kupuju, tako da je Facebook odavno prerastao nametnute okvire isključivo društvene mreže, tvrde stručnjaci.

Posljednja u nizu usluga je Facebook tržnica, lansirana u ponedjeljak, a na kojoj korisnici mreže mogu kupovati i prodavati stvari. Zasad je ona dostupna samo u SAD-u, Velikoj Britaniji, Australiji i Novom Zelandu, i to na mobitelima, no ako zaživi, s vremenom bi mogla postati dostupna i kod nas.

450 milijuna ljudi

Uprava Facebooka tvrdi da ionako već 450 milijuna korisnika mreže koristi brojne grupe koje su specijalizirane za kupoprodaju predmeta te su upravo zbog toga pokrenuli novu aplikaciju za kupovinu i prodaju. Ona dopušta cjenkanje te dogovaranje susreta prodavatelja i kupca. Korisnici mogu pretraživati predmete po, primjerice, njihovoj blizini, a kako se transakcija odvija preko Facebooka, o prodavatelju se može saznati više nego što bi bilo moguće da se kupuje preko običnog oglasnika.

Nesigurno korištenje

Aplikacija je besplatna i ne postoji ograničenje broja stvari koje se prodaju, što je drugačije u odnosu na, primjerice, eBay, koji naplaćuje korištenje i objavu. No, stručnjaci za online komunikaciju upozoravaju da je loše što ne postoji način da se suzbiju prevaranti - oni, koji, primjerice, prodaju robu koja ne postoji, ili čak pedofili, koji bi mogli koristiti iste alate da bi se susreli s mladim korisnicima mreže. Zanimljivo je kako su korisnici Facebooka s ovih tržišta već počeli prodavati svašta - primjerice, drogu, oružje, životinje, netom skuhanu hranu, partnere ili sami sebe. Glasnogovorništvo je odmah izvijestilo kako zaposlenici pregledavaju sve oglase i uklanjaju one koji se protive pravilima mreže, koja su jasna: ne može se prodavati droga, životinje kao ni seksualne usluge.

Osim toga, na Facebooku se odnedavno može razgovarati posve privatno. Messenger je to opciju najprije imao na ograničenom tromjesečnom testiranju, a sada je postala dostupnija većini korisnika, pa tako i nama. Poruke koje korisnik šalje drugom korisniku vidljive samo njemu, odnosno uređaju osobe s kojom komunicira. Može se odrediti i koliko dugo će poruka biti vidljiva - od pet sekundi do jednog dana, nakon čega će nestati. Nije to jedina novost u Messengeru. Facebook je nedavno izdao aplikaciju “Messenger Lite”, koji je namijenjen tržištima na kojima je internet sporiji od uobičajenog. Ideja je bila dati ljudima priliku da uživaju u aplikaciji bez obzira na to koju tehnologiju koriste. Lite je manji od 10 MB, brzo ga se instalira i pokreće. Dostupan je u Keniji, Tunisu, Šri Lanki i Venezueli.

Također je osmišljena i platforma koja poslovnim korisnicima omogućava lakše poslovanje, a u originalu se zove Messenger for Business. Vlasnici tvrtki mogu preko nje dobivati novosti od tvrtki koje ih zanimaju, a olakšana je komunikacija između vlasnika tvrtki. Omogućene su i reklame, a link na tu reklamu će automatski korisnika voditi na profil oglašivača i tako će o njemu dobiti više podataka. Pojednostavljeno je i plaćanje, prodavatelji direktno preko Messengera mogu prodavati robu, a nakon obavljene kupovine obje strane dobivaju poruku s detaljima.

Više od mreže

Daniel Ackermann iz digitalne agencije Degordian kaže kako su novosti koje je Facebook predstavio u zadnje vrijeme jasan pokazatelj kako je njihov cilj zadržati korisnika na društvenoj mreži tijekom većine vremena koje provede na internetu. Cilj im je, dodaje, stvoriti internet u internetu, odnosno, dati korisniku sve što mu je potrebno na svojim stranicama.

- Ne treba vam mail, jer imate Messenger. Nećete kupovati na eBayu, jer možete na novoj tržnici. Ne morate odlaziti na web stranice medija, jer sav sadržaj imate na Facebooku. Sva zarada ostaje njima, umjesto da se rasprši na drugim mjestima. Facebook dugo nije isključivo društvena mreža, već puno više od toga - kaže Ackermann.

---------------------------
Zuckerberg razvija virtualnu stvarnost

Facebook će uskoro korisnicima nuditi jedinstvenu desktop platformu za igranje, koja će raditi na više operativnih sustava. Prije dvije godine Facebook je kupio tvrtku Oculus VR, a poznato je kako Mark Zuckerberg vjeruje da je virtualna stvarnost iduća važna tehnologija koja će ljudima omogućavati komunikaciju. Upravo će im to biti u fokusu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. svibanj 2024 03:07