U istočnoj Kini, provincija Jiangsu, u tijeku je konstrukcija riječnog mosta Changtai Yangtze. Dugačak je 10 kilometara i spaja gradove Changzhou i Taixing, a gradi ga China‘s Communications Construction Company (CCCC). Most ima i dizajn s dva nivoa koji će sadržavati autocestu, međugradsku željeznicu i običnu cestu. Donji nivo mosta sadrži međugradsku željeznicu i običnu dvosmjernu cestu s četiri trake, a gornji nivo sadrži autocestu sa šest traka.
Konstrukcija u sebi zapravo sadrži više manjih mostova, od kojih se ističu dva lučna mosta i jedan ovješeni.
Tipično za Kinu, ovaj most obara niz rekorda, od kojih se ističe najveći raspon za ovješeni most u duljini od 1176 metara, a koji se prostire između dva glavna tornja koji prelaze 350 metara visine svaki. Drugi rekord odnosi se na najveći luk od čeličnih rešetaka koji se nalazi na lučnom mostu Tianxingzhou te se proteže na 388 metara dužine.
{youtube_JL}{/youtube_JL
Logično, konstrukcija ovakvog megaprojekta prilično je zahtjevna. Tako su radnici istaknuli veliku razliku u temperaturi između dana i noći kao zahtjevan aspekt građenja mosta. Zbog promjene temperature, most se znao njihati što je otežalo preciznu konstrukciju. Niz naprednih tehnoloških alata bio je korišten kako bi se doskočilo tom problemu, ističu kineski državni mediji.
Most će sadržavati 40 000 tona čelika, što je skoro duplo više nego britanski stadion Wembley, koji sadrži 23 000 tona čelika. Sama konstrukcija ovog projekta traje pet godina, a očekuje se da će završiti 2024..
Sve ovo ima i visoku cijenu pa će Changtai Yangtze most koštati više od dvije milijarde eura – čisto usporedbe radi izgradnja Pelješkog mosta, zajedno s pristupnim cestama, koštala je 470 milijuna eura.