POD ŽESTOKOM PALJBOM

SENAT OPTUŽIO DR. OZA ZA PREVARU Napali ga da reklamira lažne proizvode za mršavljenje, on uzvratio: 'Priznajem...'

 YouTube

WASHINGTON - Jedan od najpoznatijih američkih liječnika dr. Mehmet Oz, koji je globalnu prepoznatljivost stekao svojom televizijskom emisijom 'Dr. Oz', našao se u utorak na meti napada senatora, koji su ga ispitivali tijekom javnog saslušanja u senatskom pododboru za zaštitu potrošača.

Tema je bila oglašavanje lažnih proizvoda koji tobože pomažu ljudima u mršavljenju, a senatori su Ozu prigovorili da upravo on kroz svoju televizijsku emisiju sudjeluje u promicanju takvih proizvoda.

'Stvarno ne razumijem zašto to radite kada i sami znate da to nije istina. Znanstvena je zajednica gotovo jednoglasno protiv vas kada je riječ o učinkovitosti triju proizvoda koje ste u emisiji nazvali čudesnima', bocnula je Oza senatorica Claire McCaskill.

'Nismo mi sazvali ovu sjednicu kako bismo vas blatili, ali ili ste na strani onih koji ukazuju na problem ili ste dio problema', dodala je senatorica.

Najrazvikaniji proizvod za koji je Oz rekao da je čudesan je ekstrakt od zrna zelene kave. Iako je već odavno srušena teza o čudotvornosti spomenutog ekstrakta, kompanije koje ga na tržištu nude i dan danas koriste Ozovu izjavu kako bi nasamarili potrošače.

'Evo primjerice, samo nekoliko tjedana nakon emisije u travnju 2012. u kojoj je Oz ekstrakt zrna zelene kave proglasio čudotvornim i ustvrdio da može pomoći baš svakome, na internetu su se pojavili oglasi proizvođača tog ekstrakta s ekstremnim tvrdnjama tipa 'skinite 10 kilograma za mjesec dana' i slično', rekla je Mary Koelbel Engle, šefica američke Savezne komisije za trgovinu (FTC), koja između ostalog ima ovlast povlačenja štetnih proizvoda s tržišta.

'Zašto, kada već imate taj divan razglas, zašto srozavate vašu emisiju govoreći takve stvari? Kad god predstavite neki proizvod u svojoj emisiji, dolazi do tzv. doktor Oz efekta, odnosno prodaja reklamiranog proizvoda dramatično raste i potiče prevarante da preko noći kreiraju reklame kojima ljudima pokušavaju uvaliti sumnjive proizvode. Ja shvaćam da vi povremeno želite dati neke najosnovnije savjete o zdravoj prehrani i tjelovježbi, ali jako me brine što miješate medicinske savjete sa zabavom na način koji šteti potrošačima', rekla je još senatorica McCaskill.

Oz je priznao da povremeno koristi 'uljepšane' izraze u svojim emisijama, rekao je da razumije da u trenutku kada preporuči neki proizvod prevaranti odmah uzimaju njegov citat i njime prodaju neke sumnjive artikle. 'Priznajem da time otežavam posao svojim kolegama u FTC-u', rekao je.

Ipak, u svoju obranu je rekao da mora biti strastven u želji da pomogne svojim gledateljima. 'Kada pišemo scenarij za emisiju, moramo stvoriti entuzijazam i zainteresirati gledatelja', pojasnio je i dodao da on osobno vjeruje u proizvode koje reklamira, čak i one koje je znanstvena zajednica odbacila kao neučinkovite. 'Te proizvode dajem i svojoj obitelji', napomenuo je.

Doktor Oz tvrdi da je smisao njegova televizijskog rada davanje nade gomili Amerikanaca koji muku muče s prekomjernom tjelesnom masom, a takvih je u SAD-u čak dvije trećine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. svibanj 2024 09:11