ŠPILJSKI LJUDI

SENZACIONALNI fosilni ostaci: NOVA VRSTA LJUDI pronađena je u Kini!

Oni su jedinstveni među svim članovima čovjekova evolucijskog stabla

Međunarodna skupina znanstvenika otkrila je u Kini fosilne ostatke za koje se smatra da pripadaju novoj vrsti ljudi. Otkriveni fosilni ostaci stari su između 11.500 i 14.500 godina, a pokazuju jedinstvenu mješavinu anatomskih osobina primitivnih i modernih ljudi. Nazvani su “špiljskim ljudima crvenog jelena” zbog svojih prehrambenih navika.

“Imali su jasno izražen ukus za divljač, a mi smo našli dokaze da su kuhali velike jelene u svojim špiljama”, izjavio je za portal LIveScience dr. Darren Cunroe, paleontolog s australskog Sveučilišta New South Wales, koji je vodio istraživanje objavljeno u časopisu PLoS ONE.

Fosilni ostaci lubanje i kostiju barem četiri osobe nađeni su u dvije špilje u jugozapadnoj Kini još prije nekoliko desetljeća. Prvo su 1979. tijekom potrage za naftom u špilji u selu Longlin nađeni djelomično očuvani kostur, lubanja i zubi jedne osobe. Deset godina poslije rudari su vadeći vapnenac u špilji Maludong nabasali na 30-ak okamenjih kostiju i ostatke lubanje tri osobe. No, ti fosilni ostaci ležali su neistraženi u podrumu Arheološkog instituta Yunnan dok ih 2008. tamošnji arheolog Ji Xueping nije pokazao Cunroeu.

Proučavao ih tri godine

“Bilo je jasno da su pred nama ostaci vrlo primitivnih ljudi koji imaju veliko znanstveno značenje. Oni su preživjeli do kraja ledenog doba prije otprilike 11.000 godina”, rekao je Cunroe koji je nakon tri godine istraživanja zaključio da bi to mogli biti ostaci dosad nepoznate ljudske vrste. Imali su zaobljene lubanje s izraženim svodovima očnih duplji: kosti lubanje bile su im dosta debele, lica kratka i plosnata, a nos širok.

Migracije iz Afrike

“Ukratko, oni su jedinstveni među svim članovima čovjekova evolucijskog stabla”, naglasio je Cunroe.

Uz mogućnost da je riječ o novoj vrsti ljudi, Cunroe nudi i alternativno objašnjenje. “Oni bi mogli predstavljati vrlo ranu i dosad nepoznatu migraciju modernih ljudi izvan Afrike”, rekao je Cunroe.

28. travanj 2024 08:54