KONOBARICA IZ VOGUEA

'BILA SAM PASTIRICA, A SANJALA MODNE PISTE!' Nautička patrola naletjela na bivšu manekenku Andreu koja je bila na stranicama brojnih modnih časopisa

Boris Kovačev / CROPIX

U restoranu ACI marine Žut poslije hladnog predjela čekamo glavno jelo. Do nas dolazi naša konobarica Andrea, lijepa, visoka brineta zarazna osmijeha i mediteranskog šarma. Predlažemo da osim glavnog kuhara i pjata s jelom snimimo i nju, na što ona spremno odvraća:

- Ma nimojte mene. Ako me želite u novinama, pogledajte talijanski Vogue, bila sam tamo dva puta.”

Isprva smo mislili da je riječ o šali, ali ispostavilo se kako nas je posluživala djevojka koja je nosila revije na Fashion Weeku i više puta krasila stranice Vougea, Glorije i Fashion Grundgea. Riječ je o Andrei Gašpar, mladoj manekenki, koja je do svoje 23 godine surađivala s Monikom Sablić, Katarinom Smolić, Aleksandrom Dojčinović

Vozila traktore

Nakon ručka nastavljamo razgovor, i dalje smo iznenađeni.

- Tribala sam ići ovo lito dva miseca u Istanbul i misec dana u Milano, ali sam radije došla raditi ovdi u ristoran ka konobarica – kaže Andrea, a kao razlog svoje nadasve iznenađujće odluke kaže: “Ovdi mi je top!”

Tražili smo da nam pojasni svoj razlog, ali priča nas vodi u njen zavičaj i njeno djetinjstvo. Rodom je iz Umčana, naselja u sklopu Vrgorca, gdje je sa svojom obitelji živjela u maloj kući obrađujući svoje poljoprivredno imanje. Priznaje kako nema vozačku, ali odmalena zna voziti sve vrste traktora od Tome Vinkovića do Ursusa, a većinu svog vremena izvan škole je provela čuvajući koze na vrgoračkim pašnjacima. Već tada je znala kako jednog dana želi postati poznata manekenka.

Boris Kovačev / CROPIX

- Išla sam uvik našminkana na pašu. Rinčice, maskara, ma sve sam imala. Maštala sam kako hodam modnim pistama, ali sam znala da ću jednom to stvarno i ostvarit – veli Andrea.

Njena karijera je krenula sa 14 godina kada se preselila u Split kako bi pohađala Hotelijersko turističku školu, a svoj prvi posao je imala sa 17 godina. Ne na modnoj gaži, nego u kvartovskom kafiću. Prvo je počela raditi u splitskom kafiću, pa u trgovačkom centru, potom u restoranu gdje je bila i voditeljica smjene. Kaže kako je ostvarila vrhunac svoje karijere i da sada u ugostiteljstvu može samo još naučiti praviti koktele.

- Nimam u ugostiteljstvu više ništa za radit, jedino da otvorim svoj ristoran. Zato sam prije godine i po krenula sa svojim pravim snom – ispričala je.

Svoju prvu modnu gažu imala je na sajmu vjenčanica Wedding day u Splitu, a nakon toga su ponude dolazile same od sebe. Javljali su se dizajneri, urednici časopisa, a potpisala je i svoj prvi profesionalni ugovor s agencijom Relatum Models. U isto to vrijeme je krenula raditi u restoranu na Žutu. Ovdje je zadnje tri sezone, gdje provodi po sedam mjeseci s ostalim zaposlenicima restorana u marini. Poslužuje goste, otvara butelje, čisti stolove, a isto to vrijeme može provoditi u nekoj skupocjenoj haljini.

Tu dolazimo do razloga s početka priče. - Ovdi se osićam ka doma. Šef je super, kolege su super, nimam razloga za odlazak, ovdi uživam ka da sam doma. Triba mi još malo mira prije nego li to sve krene – kaže. Ipak, ovo joj je zadnja sezona na otoku. Od jeseni kreće nositi revije po različitim svjetskim modnim prijestolnicama. Zbog ugovora ne smije reći o kojima je riječ, ali priznaje kako je neće biti više toliko u Hrvatskoj.

Sigurna u uspjeh

- Glidajte, znam da ću uspit. To sam si obećala kada sam mala bila, tako da mene neće ništa spričit na putu do mog sna – rekla je Andrea.

Njen modni duh izašao je tijekom fotografiranja kada je na svaki okidač fotoaparata promijenila lice iz sezonske nasmiješene konobarice u ozbiljnu zavodljivu manekenku. Razgovor je potom naglo morao stati, jer su upravo došli novi gosti u restoran, a ona je odmah pohitala prema njima kako bi preuzela njihovu narudžbu. I tako je ponovno postala ona ista djevojka koja nam je samo nekoliko minuta prije nosila vino za ručak, a koja će za par mjeseci nositi neke od najljepših modnih odjevnih predmeta u svijetu.