NEODGOVORNI VOZAČI

Čim su iz Stare Vlaške maknuli barikade, u pješačku zonu vratili se auti: ‘Tu trče djeca, strah nas je‘

U 60 minuta ulicom u kojoj je promet zabranjen prije 118 dana prošlo je 21 vozilo, od čega samo osam dostavnih koja nisu u prekršaju

U pješačkoj zoni ponovno se miješaju auti i vozači

 Dorotea Kos/

Točno 118 dana prošlo otkako je uvedena nova pješačka zona u Staroj Vlaškoj u Zagrebu, a stvari su se izgleda vratile na staro.

Tamo naime više nema barikada i prometnih redara koji su vozačima blokirali prolaz, a samo u sat vremena koliko smo mjerili u četvrtak, ulicom kojom su gradske vlasti zabranile promet prošlo je 21 vozilo, po jedno svake tri minute.

Otkako su barikade uklonjene vozačima je ponovno omogućeno skretanje u Staru Vlašku iz Palmotićeve, a mnogi to uredno koriste iako je zabranjeno, da bi skratili put do Draškovićeve.

image

Otkako promet ne regulira redar vozači ponovo krate put kroz Staru Vlašku

Dorotea Kos/

- To je kao i sve u Zagrebu, potraje 2 tjedna i gotovo – komentira dok brojimo vozila djelatnik ugostiteljskog objekta u pješačkoj zoni.

Evo i statistike- od 21 vozila osam je bilo dostavnih. Dva su vozila bili motoristi, a jedan je bio taksist. Nekoliko njih vozilo je u krivom smjeru, dakle iz Draškovićeve u Palmotićevu, a jedno je vozilo usred pješačke zone stalo pa se okretalo.

- Stalno prolaze auti – tvrdi nam djelatnik ugostiteljskog objekta te dodaje – neki dan je bila prometna nesreća koja je stvorila kolonu pa su svi išli ovuda, a onda je i ovdje nastala kolona.

Uočavamo osobno vozilo kako se zaustavlja na samome početku pješačke zone. Sa suvozačevog mjesta izlazi ženska osoba i udaljava se niz Palmotićevu. Nakon nekoliko minuta suvozačica se vraća s kuvertom, sjeda u automobil te se dvojac udaljava Starom Vlaškom. Posao obavljen.

image
Dorotea Kos/

- Mnogi su nezadovoljni jer nemaju gdje parkirati, ali meni je dobro – kaže nam, kao svojevrstan odgovor na navedeni problem, djelatnik postolarskog obrta.

Stojimo posred pješačke zone kako bismo fotografirali, kad se odjednom pored nas stvori manje dostavno vozilo, naglo se zaustavlja, prebacuje mjenjač te vožnjom unatrag parkira.

- Hodam i ja tud pa mi trube da se maknem – opisuje nam vlastito iskustvo djelatnik ugostiteljskog objekta, potvrđujući kako on kozliće nije vidio sigurno mjesec dana.

Osim automobila pješačku zonu koristi i puno biciklista od kojih je pretežan broj dostavljača s velikim dostavnim naprtnjačama na leđima. Tek malobrojni pješaci hodaju po bivšem kolniku, dok ih većina hoda po još uvijek vidljivom nogostupu. Iako je jasno naznačeno kako se radi o pješačkoj zoni. Novost od našeg zadnjeg boravka su postavljeni znakovi na početku i kraju Stare Vlaške koji pojašnjavaju početak, odnosno kraj pješačke zone.

image
Dorotea Kos/

- Znaju mi doći djeca na kraj radnog vremena pa trčkaraju ovuda, ali sad kad više nema policajaca nije mi svejedno – komentira nam djelatnica trgovine s kozmetičkim preparatima te dodaje – super je zamišljeno, ali loše izvedeno.

Govori nam i kako se u ulici govori da je sad ponovno bio natječaj za projekt uređenja pješačke zone Stare Vlaške.

Ono što se prije dva mjeseca podosta komentiralo su velike betonske žardinjere. Čuli smo brojna mišljenja kako drveće neće opstati. No, preživjelo je, a i bilje pored njega se razraslo. Jedino što ni kiše koje neumorno padaju proteklih dana ne uspijevaju očistiti, očito sada već, trajne mrlje na obojenom kolniku.

image

Uz žardinjere i dalje stoje kante za otpad

Dorotea Kos/

Promatramo i pješački prijelaz koji spaja Staru Vlašku s Europskim trgom. I dalje je sporan, ali sada nam se čini kako pješaci više ne prelaze na mjestu gdje je prije gotovo pola godine bio pješački prijelaz. No, kako je novi iscrtan ukoso, tako je vozačima smanjena vidljivost, stoga učestalo dolazi do naglog kočenja. Čini se kako su pješaci shvatili ovaj problem pa pješačkom prilaze s povećanim oprezom kako bi nakon prelaska mogli neometano nastaviti svojim pravcem.

Ako imate gradsku priču dojavite nam na email adresu Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. travanj 2024 20:58