NE MORA BITI SKUPO

VODIČ ZA BESPLATNU ZABAVU I REKREACIJU U ZAGREBU Kako provesti tjedan ispunjen aktivnostima za 0 kuna?

Posjetili smo besplatne satove joge, slušali koncert u katedrali, razgledavali muzeje, učili izrađivati oblike od papira, učili engleski... Novčanik pritom nismo ni izvadili iz torbe
 Srđan Vrančić / CROPIX

ZAGREB - Uvijek se čini kako je za mnoge aktivnosti nužno potreban novac. No, to ipak nije tako. Pregršt je besplatnih aktivnosti, koje odvijaju svakoga dana: koncerti, satovi joge ili plesa, ulaz na brojne radionice ili izložbe...Odvojili smo tjedan dana kako bismo se bavili besplatnim aktivnostima i iznenadili se koliko smo različitih stvari imali priliku isprobati.

U Pivani smo slušali Roberta Marekovića & Swingerse, a u Laubi Cantus Ansambl. U Knjižnici Bogdana Ogrizovića slušali smo predavanje o običajima pred Uskrs u Andaluziji. U katedrali smo se ugurali u gužvu i slušali generalnu probu “Muke po Mateju”. Otišli smo na koncerte u Vip klub i Sax: tamo su svirali bendovi Punk data, Zero Neuro, Novo nebo i Rusty leaf. Došli smo i na otvorenje jazz festivala u VIP klubu. Učili smo engleski jezik u Crkvi Isusa Krista svetaca posljednjih dana na Jarunu. Bili smo glavne zvijezde podija na plesnjaku u gornjogradskom Armani baru.

Na sat joge dolazimo par minuta prije deset, u veliku dvoranu centra “OM joga” na Trešnjevci. Uzimamo prostirku, svlačimo čarape i započinjemo s prvim satom joge u životu. Iz zvučnika se čuje lagana glazba, a voditelj nam objašnjava kakav osjećaj trebamo imati dok izvodimo pojedinu vježbu.

Besplatni satovi joge održavaju se u dvorani OM centra na Trešnjevci, ali i na još nekoliko lokacija u gradu (Foto: Srđan Vrančić / CROPIX)

Vježba na otvorenom

Neke od njih su fizički zahtjevne, a neke radimo krivo. Voditelj sve strpljivo ispravlja i ohrabruje, a tijekom sata kaže kako se nada da će uskoro ugrijati. Čim bude toplije, studio održava besplatne satove na Bundeku, pa nas poziva da dođemo i tamo. Ti će satovi također biti besplatni.

U Muzeju za suvremenu umjetnost koristimo pogodnost prve srijede u mjesecu, kada je cijeli dan ulaz besplatan. Na ulazu susrećemo veliku grupu gostiju iz Francuske, koji su oduševljeni činjenicom da ulaznicu ne moraju platiti. Brbljajući odlaze u jednom smjeru, dok mi odlazimo na drugu stranu, kako bismo u miru pogledali sve izloške koji se u muzeju nalaze.

Spuštanje niz tobogan

Nakon što smo obišli čitav muzej, pomalo umorni, odlučujemo se spustiti niz jedan od dva tobogana, koji se nalaze sa sjeverne strane muzeja. Iz prostorija muzeja smještenih na katu smještamo se na početak tobogana, a prizemljujemo se na platou ispred njega.

Svake srijede u mjesecu besplatan je ulaz u MSU, što je iskoristila novinarka Jutarnjeg (Foto: Srđan Vrančić / CROPIX)

Nakon toga odlazimo u još jedan Muzej - onaj za umjetnost i obrt. Tamo se ovih dana održavaju besplatne radionice izrade vjenčanica. U muzeju zatičemo nekoliko djevojčica, koje su bake dovele na radionicu. Zajedno s puno mlađima i puno starijima počinjemo izrađivati vjenčanice od papira. Sa sobom nismo donijeli ništa, niti je to potrebno, jer je muzej pripremio sve potrebno: papire, tkanine, škare, ljepila... Najmlađi izrađuju male modele, koje lijepe na papire. Stariji se okušavaju u izradi haljina u prirodnoj veličini, pa su tako nastale tri prekrasne haljine od papira. Ono što smo mi pokušali napraviti neslavno je završilo, ali smo se sjajno zabavili sa škarama i ljepilom. Voditeljica radionice nam rado pomaže svaki put kad zapnemo.

Muzej za umjetnost i obrt redovito ima besplatne radionice koje prate njihove najveće izložbe. Novinarka Jutarnjeg pohađala je onu posvećenu izradi rekvizita za vjenčanja (Foto: Srđan Vrančić / CROPIX)

POPIS DOGAĐANJA KOJA NE MORATE PLATITI Što raditi i gdje ići u travnju?

- utorkom umirovljenici imaju besplatan ulaz u Arheološki muzej

- ne plaća se razgledavanje memorijalnog stana Marije Jurić Zagorke na Dolcu

- Muzej grada Zagreba: djeca do sedam godina ne plaćaju ulaz, a isto vrijedi i za osobe s invaliditetom svakog prvog utorka u mjesecu

- svake prve srijede u mjesecu besplatan je ulaz u MSU

- svaki četvrtak, 18 sati, Happiness centar, Gajeva 38, vođena meditacija

- svaki utorak, 21 sat, besplatni sat latino i standarnih plesova u Armani baru na Strossmayerovom šetalištu

- satovi joge: Om centar, nedjeljom u 16.30, Gaia yoga, nedjeljom u 17.30

- Kreativne radionice za djecu, ponedjeljkom od 16, Dom kulture Prečko

- Petkom u pet, Petkom u pet, radionice u Gradskim knjižnicama. Za djecu vrtićkog i školskog uzrasta.

- Noć biologije: 10. travnja, biološki odsjek PMF-a, na jednostavan način se prikazuju znanstvene činjenice iz biologije

- DriveIN kino: od 11. do 19. travnja, poligon Kockica

- 10.4., Klavirčica, besplatna radionica klavira za djecu, Centar za kulturu Pešćenica, 17 sati

- 11. 4. Cvjetnjak Vrbana: igraonice za djecu, odrasle, satovi joge i 200 besplatnih obroka

- 19. 04. Mario Perestegi nastupa u sklopu ciklusa “Zvuci orgulja iz katedrale”

ROMANTIKA KOJA NE KOŠTA NIŠTA Besplatno gledanje neba u Zvjezdarnici

Jedna od omiljenih besplatnih aktivnosti u gradu je posjet Zvjezdarnici, koja se nalazi u Opatičkoj ulici. Penjemo se na treći kat, a potom odlazimo i do same kupole. Tik ispod nje nalazi se maladvorana, u kojoj se često održavaju (besplatna) predavanja. Večer koju smo odabrali za posjet ona je u kojoj nema predavanja, nažalost, pa se moramo zadovoljiti samo promatranjem planeta. Zato odlazimo uz još jedan niz stepenica i dolazimo do krova. Teleskop je namješten, pa bez žurbe razgledavamo nebo. Prizor je nevjerojatan. Dobro je i to što nije gužva - u Zvjezdarnici kažu da su time zadovoljni, jer imaju male kapacitete.