Ideja - paketić za život

Mi smo tim interdisciplinarnih stručnjaka i želimo djeci različitog uzrasta ponuditi dijagnostiku i podršku za razvoj dobrog zdravstvenog statusa uzimajući u obzir tri aspekta:

1. kako do lijepog osmijeharazvoj čeljusti, zubi, dišnih puteva i lica

2. kako biti dobro sa sobom i drugimasamopoštovanje i socijalne vještine

3. kako se pravilno držati - postura tijela i razvoj motoričkih sposobnosti.

Na sva tri aspekta radimo istovremeno jer su međusobno povezani, a time štedimo vrijeme djeci i roditeljima. Spomenute vještine usvojene u ranoj dobi, ostaju djeci kao dugoročna dobrobit.

Dugogodišnjim radom u sva tri područja djelovanja – ortodoncija, psihologija i kineziologija, uočavamo da su naše intervencije efikasnije ukoliko se primjenjuju u ranijoj dobi. Generalno značajno utječu na kvalitetu života.

PRISTUP

Prvi korak je inicijalno skeniranje na kojem procjenjujemo je li djetetu potrebna:

  • ortodonska intervencija i kakva,
  • kako se osjeća sa sobom i u kontaktu s drugima,
  • kakav mu je posturalni i motorički status.

Skeniranje zaokružujemo izvještajem i preporukama za daljnje aktivnosti.

Drugi korak je rad s djecom kojoj je potrebna podrška u vidu grupnog (niz od 5 radionica, jednom tjedno) ili individualnog rada iz pojedinog područja.

Djeca uz našu pomoć spomenute vještine usvajaju na zabavan i jednostavan način kroz igru i prilagođene aktivnosti. Način rada može biti grupni i individualni. Tijekom radionica grupnog rada djeca dobivaju priliku povezati se i uvježbavati vještine s vršnjacima u sigurnom i podržavajućem okruženju. Individualni rad se odvija između djeteta i terapeuta potpuno prilagođen specifičnostima i potrebama pojedinog djeteta.

Kako do lijepog osmijeha – ORTO KUTAK

U ortodontskom djelu programa učimo jednostavne vježbe poput pravilnog gutanja, disanja i vježbi za razvoj snage i harmonije mišića obraza i jezika kojima stvaramo bolje uvjete za rast i razvoj svih struktura u regiji glave i lica, što rezultira i lijepim osmijehom.

Na taj način najčešće izbjegavamo sve kompleksne vježbe, aktivnosti i zahvate koji uključuju razne naprave i pomagala u kasnijoj fazi rasta i razvoja. Vježbe su zabavne, prilično zanimljive za djecu, ali nisu na odmet ni odraslima. Roditelje uključujemo u igru čime pojačavamo i naglašavamo te slatke i kratke trenutke zajedničkog igranja, kad roditeljima dajemo priliku da svrsishodno podjetinje:)

Velike i uočljive pomake na estetici, harmoniji i funkciji vidimo kod djece (jer rastu) no nije isključeno da i roditelji uoče promjene na svojim strukturama lica i zubi, ukoliko prihvate izazov.

Kako biti dobro sa sobom i drugima – PSIHO KUTAK

Kako biti dobro sa samim sobom (samopoštovanje) je prva stepenica zdravog psihološkog života pojedinca. Djecu učimo da prepoznaju kako se osjećaju i što žele te da dopuste sebi da to izraze bez srama, grižnje savjesti i pritiska zbog raznih očekivanja okoline. 'Ja sam takav i to je u redu' bazični je osjećaj koji nam je potreban kako bismo mogli upravljati sobom, svojim emocijama i ponašanjem.

Kako biti dobro s drugima je sljedeća stepenica u emocionalno-socijalnom razvoju. Uspješno se nositi s raznim socijalnim situacijama, a da pri tome izrazimo sebe i uvažimo tuđu perspektivu osnova je emocionalne inteligencije. Djecu učimo vještinama komuniciranja, slušanja, empatije, prihvaćanja, izražavanja vlastitog mišljenja, rješavanja problema.

Važna pretpostavka vezana za socijalne i emocionalne vještine je da se one mogu naučiti, a mi to radimo na zabavan i kreativan način putem igre, smijeha, dijaloga, glume, crtanja, plesanja, imitacije poštivajući različitost svakog djeteta u grupi.

Kako se pravilno držati – KINEZIO KUTAK

Nakon što djeca uđu u školsku dob, vrijeme koje provedu ne igrajući se, tj. u mirovanju povećava se za 50% u odnosu na predškolsku djecu. Ranom prevencijom djecu možemo jednostavnim zadacima osigurati od negativnih utjecaja nepravilne posture. Ključ je naučiti ih automatizirati izvođenje svakodnevnih pokreta te pravilnom sjedenju. Djecu koja su u fazi rasta i razvoja vrlo je jednostavno „popraviti“ kineziterapijskim programom, a ako se zakasni, posljedice mogu ostati za čitav život.

Na temelju istraživanja velikog broja djece otkrivena je i sljedeća zakonitost: kada razvoj pokreta prstiju odgovara dobi, razvoj govora također je uredan. Kada razvoj fine motorike zaostaje, zaostaje i razvoj govora te kognitivni razvoj. Zato kinezio program nudi specijalizirane vježbe za cjelokupni motorički razvoj djeteta, a posebna pažnja stavljena je na razvoj fine motorike šake.

TIM

ORTODONT - ALEKSANDAR GULIN

PSIHOLOG - LATICA MLADINA

KINEZIOLOG - ZORAN PAJIĆ

USLUGE: Inicijalno skeniranje, Grupne radionice, Individualni tretman, Informiranje

INICIJALNO SKENIRANJE

U prvom susretu s djetetom dajemo sliku stanja vezana za sva tri aspekta DENTALNI-PSIHOLOŠKI-KINEZIOLOŠKI STATUS. Skening izvještaj odgovara na pitanja:

  • je li djetetu potrebna ortodonska intervecija i kakva?
  • kako se osjeća sa sobom i u kontaktu s drugima,
  • kakav mu je posturalni i motorički status.

Skeniranje zaokružujemo izvještajem i preporukama za daljnje aktivnosti, grupnog ili individualnog tipa.

Godišnja članarina uključuje inicijalno skeniranje.

GRUPNE RADIONICE

CIKLUS GRUPNIH RADIONICA za djecu kojima je potrebna podrška u daljnjem razvoju sva tri aspekta. Sastoji se od 5 radionica, a svaka pojedinačna bavi se bitnim pitanjima iz sva tri djela. Ovakav način rada djeci je zanimljiv i dinamičan te lakše uvježbavaju navike i vještine za koje ne pronalaze motivaciju kada ih rade sami ili s roditeljima kod kuće.

Na radionicama djecu učimo:

  • pravilnom disanju, gutanju i vježbama mišića lica kako bi stvorili dobre uvjete za pozicioniranje zubi i ljepši osmijeh,
  • kako prihvatiti sebe, svoje osjećaje i izraziti se bez srama, grižnje savjesti ili pritiska očekivanja drugih,
  • kako uvažiti tuđe perspektive i važnost empatije,
  • pravilnom držanju, osvještavanju ispravnih svakodnevnih pokreta i razvoju fine motorike.

Spomenute vještine usvojene u ranoj dobi, ostaju djeci kao dugoročna dobrobit.

Stomato dio: Ciklus počinjemo različitim vježbama disanja, koje su iznimno važne. Kod disanja nije bitno samo ono kako se često kaže “dah jednako život”. Osvještavanjem daha i disanja usklađujemo strukture lica, čeljusti i zubi, razrješavamo ih napetosti koje se u njih ugrade dok rastu i razvijaju se uslijed različitih fizičkih i emocionalnih stresova koje nam život nesebično nudi. Slijede vježbe koordinacije i snage za mišiće jezika, lica, obraza i usne. U tijeku ovih vježbi raste i svjesnost o strukturama lica i njihovo prihvaćanje što nas vodi u vezu sa slijedećim djelom našeg programa a to je prihvaćanje sebe.

Psiho dio: Djeca istražuju sebe, uče prepoznati kako se osjećaju i što žele te još važnije da dopuste sebi da to izraze i žive bez srama, grižnje savjesti i pritiska zbog raznih očekivanja okoline. Uče o važnosti tuđih perspektiva i kako ih razumjeti, uz pomoć raznih tehnika aktivnog slušanja, igranja uloga, arta. Izražavanjem sebe i prihvaćanjem drugog stječu se vještine aktivnog i konstruktivnog upravljanja konfliktom.

Kinezio dio: provedba kinezioloških sadržaja kroz igru i zabavu koji se odnose na motorički razvoj djece, razvoj fine motorike šake i pravilne posture. Usvajanje svakodnevnih pravilnih položaja tijela u kretanju, stajanju i sjedenju. SCHROT metoda za ispravljanje loše posture. Specifične vježbe i korektivne tehnike disanja.

INDIVIDUALNI TRETMAN

Individualni rad namijenjen je djeci kojima je potrebna dodatna podrška na jednom ili više aspekata razvoja. Odvija se između djeteta, roditelja i terapeuta te je potpuno prilagođen specifičnostima i potrebama pojedinog djeteta. Dinamika i trajanje dogovara se sa pojedinim stručnjakom.

Odnose sa djecom i roditeljima želimo graditi dugoročno te ćemo ponuditi razne aktivnosti nadogradnje već usvojenih vještina.

KONTAKT

Udruga Sinergija

OIB 99307870820

Petrinjska 38

10 000 Zagreb

Mail Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Web www.udrugasinergija.com

Tel +385 99 7474772

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. svibanj 2024 17:11